Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 14:00
Ik wil enkele vhs films digitaliseren.
Mijn setup is een AMD 7800x 3D systeem met AMD gpu die op windows 11 draait.
Ik gebruik een Dazzle DVC100 USB capture ding met een oude vhs recorder (scart naar composiet).
In zowel OBS, pinnacle studio als andere soft is het beeld dat ik via de videorecorder binnenkrijg zwart of groen. Ik krijg wel audio.....
Heb een ubuntu studio install usb gemaakt en vanaf usb live gedraaid. In OBS krijg ik perfect beeld en geluid op ubuntu....In windows 11 lukt het me niet...
Ik vermoed dat het een codec of driver probleem is, maar kan het niet vinden helaas...
Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Je kan het ook uitbesteden. Voor EUR 5 per videoband (ofzo) doet een externe partij het voor jou.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Ik gebruik zelf Ubuntu voor dit soort dingen, veel betere drivers.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:41

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ja dan maak je het toch gewoon op Ubuntu af ? Hoeveel tijd wil je erin steken?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 14:00
Heb nog een ouder pctje staan dat ik zal verbouwen naar ubuntu studio systeempje dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:30
Toevallig heb ik een tijdje geleden zo'n zelfde klusje gehad: VHS naar Windows 11 pc.
Ik heb daar in een ver verleden een Conceptronic Video naar USB apparaatje voor gebruikt onder Windows XP, maar die kreeg ik onder Windows 11 niet meer aan de praat (driver probleem).

Bij Ali (https://nl.aliexpress.com...DtLm&gatewayAdapt=glo2nld) zo'n zelfde soort Video-naar-USB apparaatje (incl. kabels) gekocht en dat werkte prima: ook in OBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juffer
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21-07 19:56
Het lukt mij niet beeld en geluid te krijgen. Weet niet wat ik verkeerd doe. Blijf in obs blauw scherm zien. Iemand een idee? Draai op windows 11 en heb ook zo'n temu apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Juffer op 21-07-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:30
Beetje meer informatie: met welk programma werk je? Welke drivers. Welk apparaat van Temu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
Juffer schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:44:
Het lukt mij niet beeld en geluid te krijgen. Weet niet wat ik verkeerd doe. Blijf in obs blauw scherm zien. Iemand een idee? Draai op windows 11 en heb ook zo'n temu apparaat.
Kijk naar de reactie van DurkVell, link naar een onder W11 werkende capture device

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-09 12:11
In alle gevallen, koop een DVD-HDD recorder. Dat is veel betere hardware dan zo’n USB kaartje en werkt ook nog veel makkelijker. Pioneer staat goed bekend. Koop en verkoop je op MP voor 50 euro. Is nog goedkoper dan een USB kaartje ook.
Pagina: 1