Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vegter
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-07 12:44
Goedemorgen beste tweakers,

Eind december heb ik een zelfbouw game PC aangeschaft waarbij ik de meeste ondedelen bij webshop *knip* heb aangeschaft. De PC functioneerde in de eerste maand naar volle tevredenheid. Tijdens een potje gamen viel de PC ineens uit en wat met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen (PC ging niet aan of kwam niet in de boot fase / rode lampje op het moederbord bleef knipperen).

Ik heb mijn PC naar een reparateur gebracht om te onderzoeken wat er mis was (ik heb zelf geen vervangende onderdelen om te kunnen testen). De conclusie van de reparateur was dat het moederbord defect was (ASUS Tuf Gaming B650 WIFI).

Ik heb bij *knip* een retour aanvraag gedaan en het moederbord teruggestuurd. Na een paar dagen kreeg ik het bericht dat ze socket schade hadden geconstateerd en dat dit niet onder garantie valt (zie bijgesloten foto van *knip*). Verder gaven ze aan dat gingen kijken of reparatie eventueel mogelijk was. Ik heb gelijk gereageerd om hun bericht dat er geen sprake kan zijn van socket schade: de foto laat geen schade zien (althans dat denk ik) en ik heb aangegeven dat mijn PC het aanvankelijk prima heeft gaan met een geplaatste CPU. Ik heb ze ook gevraagd om hun claim voor socket schade verder te onderbouwen maar ik heb hier nooit een reactie op gekregen.

Drie weken later komt *knip* in de lucht met het bericht dat de reaparatie niet gelukt is en dat het moederbord geretourneerd wordt. Ik zit dus nu met een defect bord waar ik niks meer mee kan. Ik heb per mail aan *knip* aangeven niet tevreden te zijn met de afhandeling en dat ik mijn geld terug wil. Ook op dit bericht geen reactie.

Mijn vraag aan jullie:
1) Zien jullie op de foto sporen van socket schade?
2) Is het handelen van *knip* in jullie ogen juist? Of is er sprake van een garantie afhandeling en moeten ze een nieuw bord toesturen
3) Wat adviseren jullie mij als vervolgstappen?

Dank voor het meedenken! Groeten, Niels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU92YUxUKlNAg9CYjdmSrPiLm2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r3iZNF7owJflZ9aO8AMZ42WW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 03-03-2025 12:36 . Reden: Namen van webshops noemen bij een geschil doen we niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Ik zie geen foto. Verder ben ik geen jurist, maar volgens mij moet het eerste halfjaar *knip* aantonen dat schade niet al aanwezig was bij levering (wat bijna onmogelijk is...).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 03-03-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09

M14

Je moet even de foto toevoegen. Die staat er nog niet bij :).

Verder kan ik me voorstellen dat je pech hebt. Bij ondeskundige installatie van onderdelen bestaat de kans dat er iets beschadigd raakt. En dat heb je dan echt zelf gedaan, daar hoeft een verkoper geen garantie op te geven.

Of er sprake is van ondeskundige installatie, dat laat ik even in het midden (er is niks om op te oordelen). Maar gezien de conclusie van de webwinkel is het vervolgens aan jou om te bewijzen dat er sprake is van een fout die onder garantie valt. En dat gaat met een dergelijk onderdeel moeilijk worden.

Daarnaast heb je niet de meest makkeljike webwinkel. Ik heb de ervaring dat er niet eens een onderzoek werd gedaan en de garantie botweg werd afgewezen omdat het 2 dagen na het verstrijken van de garantieperiode was.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Nu online
M14 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:58:
...Maar gezien de conclusie van de webwinkel is het vervolgens aan jou om te bewijzen dat er sprake is van een fout die onder garantie valt. En dat gaat met een dergelijk onderdeel moeilijk worden.
...
Volgens mij is het omgekeerd. https://www.loeffenadvoca...iew=article&id=22&catid=8
De webwinkel zal moeten aantonen dat het product goed was bij levering. Voor zover ik zie hebben ze dat nog niet gedaan.

Of TS ook zijn gelijk krijgt, is weer een ander verhaal.

Als TS het zelf stuk heeft gemaakt, dan is het natuurlijk wel netjes om die winkel daar niet voor te laten opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vegter
Foto van *knip* toegevoegd. Helaas heb ik zelf geen foto gemaakt bij ontvangst / retourneren (=leerpuntje).

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 03-03-2025 12:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Laat ze eens omcirkelen waar de schade is? Want ik zie het namelijk niet op je foto...

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Nu online
niels_vegter schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:25:
Foto van *knip* toegevoegd. Helaas heb ik zelf geen foto gemaakt bij ontvangst / retourneren (=leerpuntje).
Ik zie geen schade. Misschien kan je ze vragen om de schade precies aan te wijzen en ook gelijk het bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat die schade er niet al was bij levering?

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 03-03-2025 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:10

HugoBoss1985

Xenotech

MallePietje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Ik zie geen schade. Misschien kan je ze vragen om de schade precies aan te wijzen en ook gelijk het bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat die schade er niet al was bij levering?
Binnenkort kunnen we alleen nog tweedekans hardware kopen voor nog meer geld omdat de webshops alle verpakkingen open moeten maken, foto's moeten maken en opslaan en vervolgens een geopend (niet nieuw) product moeten verkopen.

Je hebt gelijk w.b.t. de wetgeving maar dit gaat hem niet worden.

Ik zie ook geen socket schade... volgens mij is het standaard dat de webshop duidelijk moet aangeven waar de schade zichtbaar is.
Voorbeeldje w.b.t. Asrock en videokaarten:

https://www.asrock.com/su...er%20Induced%20Damage.pdf

W.b.t. een cpu socket is het ook wel handig om foto's vanuit meerdere hoeken te maken/hebben.

Ik zie op sommige hoeken van het socket wel iets maar het is zo lastig te zeggen...
Maak meer foto's vanuit andere hoeken.

Als het socket schade is heb je, denk ik, gewoon pech gehad en het waarschijnlijk zelf (onbewust) veroorzaakt.
Volgende keer foto's maken na een gloednieuwe moederbord ontvangen (voor het inbouwen) en vóór het RMA sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-03-2025 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MallePietje
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:32:
[...]
Je hebt gelijk w.b.t. de wetgeving maar dit gaat hem niet worden.
Ik zeg ook dat TS de webwinkel er niet voor moet laten opdraaien als hij zelf schade heeft veroorzaakt. Maar het is nu eenmaal zo dat de bewijslast bij de winkel ligt. Het sturen van een foto waar niets op te zien is, lijkt me wel erg mager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:08
nou pech wil ik dit niet noemen, als dit een foto is hoe het socket er op dit moment uit ziet,dan zie ik ook geen schade.

Geen beschadigde plastic randen of verbogen pins

Tip voor echt iedereen,kijk het moedebord na en maak foto's voordat je deze instaleert.
Het is achteraf als je wel een cpu erin hebt geinstaleerd heel lastig te bewijzen.dat er wel op geen schade is geweest, door urer error

En verbogen pins ect ,dan kan je garantie vergeten,word gezien als user error

Maar in het geval van de TS zie ik GEEN schade.

[ Voor 53% gewijzigd door freaky35 op 03-03-2025 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:10

HugoBoss1985

Xenotech

MallePietje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ik zeg ook dat TS de webwinkel er niet voor moet laten opdraaien als hij zelf schade heeft veroorzaakt. Maar het is nu eenmaal zo dat de bewijslast bij de winkel ligt. Het sturen van een foto waar niets op te zien is, lijkt me wel erg mager.
Ik reageerde eigenlijk alleen maar op het stukje w.b.t. bewijslast qua schade bij levering.

Als ik webshop was en mijn klanten deden dit op deze manier dan zou ik bij een volgende order communiceren dat de order helaas niet leverbaar is door omstandigheden.

Nu is het moederbord voor RMA bij webshop geweest dus daar kan ook iets met het socket gebeurd zijn.
Dan ben ik het met je eens w.b.t. bewijslijst.
Als het om een nieuw product gaat wat nog niet open gemaakt/uitgepakt/gemonteerd is bij webshop dan niet.
Ondanks dat je dus w.b.t. de wetgeving in beide gevallen gelijk hebt.

Als er bij de webshop bij het inspecteren van je RMA (moederbord) socket schade is geconstateerd heb je wél pech gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 03-03-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF aangezien het om een consumentenprobleem gaat. Tevens naam van de webwinkel weggehaald. Iedereen heeft zich aan dezelfde regels te houden dus de webwinkel maakt niet uit :).

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 19-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:47:
[...]
Als ik webshop was en mijn klanten deden dit op deze manier dan zou ik bij een volgende order communiceren dat de order helaas niet leverbaar is door omstandigheden.
Dat zou ik ook zeker overwegen 🙂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0D-0lOnkgv_SwZ9nuKWOt1iMn14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DSGIYyVYmfbKCNUzVMSYUaSL.png?f=fotoalbum_largeMisschien is het lichtinval maar zoals ik er naar kijk zie ik 1 pin die niet helemaal fris oogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
MarkyB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:55:
[Afbeelding]Misschien is het lichtinval maar zoals ik er naar kijk zie ik 1 pin die niet helemaal fris oogt.
Vermoed dat dat inderdaad aan de belichting ligt, alles aan de bovenkant ziet er ook zo uit. (maar je ziet daar ook de pinnen zelf zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09

M14

MallePietje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is het omgekeerd. https://www.loeffenadvoca...iew=article&id=22&catid=8
De webwinkel zal moeten aantonen dat het product goed was bij levering. Voor zover ik zie hebben ze dat nog niet gedaan.
En dat doen ze door aannemelijk te maken dat er iets is beschadigd door toedoen van de gebruiker.
Wanneer de gebruiker iets tijdens installatie beschadigd valt dat op geen enkele manier onder garantie.

Of daar in dit geval sprake van is, geen idee. Ik zeg enkel dat het lastig gaat zijn om garantie te claimen wanneer er sprake is van een beschadigd socket.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vegter
M14 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:58:
Je moet even de foto toevoegen. Die staat er nog niet bij :).

Verder kan ik me voorstellen dat je pech hebt. Bij ondeskundige installatie van onderdelen bestaat de kans dat er iets beschadigd raakt. En dat heb je dan echt zelf gedaan, daar hoeft een verkoper geen garantie op te geven.

Of er sprake is van ondeskundige installatie, dat laat ik even in het midden (er is niks om op te oordelen). Maar gezien de conclusie van de webwinkel is het vervolgens aan jou om te bewijzen dat er sprake is van een fout die onder garantie valt. En dat gaat met een dergelijk onderdeel moeilijk worden.

Daarnaast heb je niet de meest makkeljike webwinkel. Ik heb de ervaring dat er niet eens een onderzoek werd gedaan en de garantie botweg werd afgewezen omdat het 2 dagen na het verstrijken van de garantieperiode was.
Het saillante is dat er bij de installatie niks mis is gegaan. De computer heeft bijna een maand vlekkeloos gewerkt en is er ineens mij opgehouden zonder dat ik daaraan gerommeld heb. Van ondeskundige installatie kan dan denk ik geen sprake zijn al snap ik dat dit een "vertrouw op mijn blauwe ogen" uitspraak is.

Ik heb het bovenstaande ook netjes richting de webshop gemeld bij de RMA aanvraag maar krijg daar gewoon 0 reactie op. Ook na ontvangst van het vermeende bewijs van socket schade door de webshop (de bijgesloten foto) heb ik om nadere toelichting gevraagd maar ook daar krijg ik 0 reactie op. Alleen dat al irriteert mij mateloos.

Ik denk dat mijn volgende stap wordt om een officiele klacht per brief in te dienen bij de webshop hopelijk komen ze dan wel in beweging....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Een klacht heb je niet zo veel aan. Ze hebben herstel duidelijk afgewezen als gebruikers schade. Je hebt ze dus de kans gegeven om na te komen, dit hebben ze niet gedaan.

Je ontbindt nu gewoon de aankoop. Dit kun je eventueel per email doen als de communicatie per email was.

Schrijf een mail met de volgende inhoud:

Op xx-xx-2024 heb ik bij u een moederbord van het merk en type XX met serienummer XX aangeschaft ten bedrage van XX Euro.

Op 15-2-2025 is het betreffende moederbord, na 1 maand goed te hebben gefunctioneerd een defect gaan vertonen. Na mijn verzoek tot nakoming heeft u dit afgewezen als user-error, te weten een beschadigde socket.

Als bewijsmiddel levert u een onscherpe foto van een naar mijn oordeel onbeschadigde socket. Zo deze socket al beschadigd is, is dit niet het gevolg van mijn handelen. Voorts ligt de bewijsplicht van een correcte nakoming gedurende de eerste 12 maanden bij u.

Nu u herstel afwijst, en uit het gedurende een maand goed functioneren van de betreffende PC blijkt dat de installatie-fout niet door mij veroorzaakt is, ga ik tot ontbinding van de aankoop over.

Ik geef u 2 weken de tijd om tot terugbetaling van de aankoopsom ten bedrage van XXX Euro, vermeerderd met verzendkosten over te gaan ten gunste van rekeningnummer IBAN. Nu u niet bereid bent na te komen, is verzuim reeds ingetreden.

Graag verneem ik van u waarheen en op welke wijze het defecte moederbord geretourneerd kan worden.

Bij gebreke van terugbetaling sta ik vrij om u in rechte te betrekken. Wellicht ten overvloede, dit levert hoge kosten uwerzijds op.

Hoogachtend,

N. Vegter

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:06
MarkyB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:55:
[Afbeelding]Misschien is het lichtinval maar zoals ik er naar kijk zie ik 1 pin die niet helemaal fris oogt.
Die 2e vanaf linksonder in de hoek lijkt idd wel anders te staan

Maar ze moeten dat gewoon duidelijk aan kunnen geven

Lijkt me wel sterk dat ie dan eerst goed draait en daar later opeens onherstelbaar op crashed

Het verhaal klonk me meer als een overheating issue in de oren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

SkiFan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:57:
Een klacht heb je niet zo veel aan. Ze hebben herstel duidelijk afgewezen als gebruikers schade. Je hebt ze dus de kans gegeven om na te komen, dit hebben ze niet gedaan.

Je ontbindt nu gewoon de aankoop. Dit kun je eventueel per email doen als de communicatie per email was.
Het zal later nog wel de vraag zijn of het moederbord conform was. Dat de computer eerst een maand goed werkte, geeft mogelijk aan dat de pin bij levering vermoedelijk niet was verbogen. Niet elke pin is noodzakelijk voor een goede werking. Als ik het goed zie, is de door MarkyB omcirkelde pin bedoeld voor test/debug. Als die pin het defect niet kan veroorzaken (ook niet door per ongeluk kortsluiting te maken met een andere pin), mag de winkel de garantieaanvraag niet om die reden weigeren.

Als de pin wel noodzakelijk is voor een goede werking, heeft TS een probleem want dan was de pin bij levering nog niet verbogen. Hij of de reparateur heeft dan zelf het moederbord beschadigd. In het algemeen geldt dat als een defect losstaat van door de koper aangebrachte wijzigingen, dat de verkoper een niet-conforme zaak alsnog moet repareren of vervangen. Als iemand bijvoorbeeld een auto koopt en de speakers vervangt, kan de verkoper een garantieaanvraag voor de motor niet afwijzen omdat de koper aan de auto heeft gesleuteld, omdat de motor en de speakers niets met elkaar te maken hebben. In dit geval is het nog de vraag of de verbogen pin verband houdt met het defect. Ik kan het mij voorstellen dat er kortsluiting ontstaat als de pin een andere pin raakt of dat er meer stroom door een andere pin gaat lopen die daarop niet is berekend. Een instituut als Dekra kan daarover mogelijk uitsluitsel geven, en redelijke kosten kun je op de verkoper verhalen als het inderdaad een losstaand defect is, maar ik verwacht dat het in dit geval niet aan te tonen is.

De mooiste uitkomst is dus als een medetweaker kan bevestigen dat deze pin de problemen niet kan verklaren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

fopjurist schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:18:
[...]

Het zal later nog wel de vraag zijn of het moederbord conform was. Dat de computer eerst een maand goed werkte, geeft mogelijk aan dat de pin bij levering vermoedelijk niet was verbogen. Niet elke pin is noodzakelijk voor een goede werking. Als ik het goed zie, is de door MarkyB omcirkelde pin bedoeld voor test/debug. Als die pin het defect niet kan veroorzaken (ook niet door per ongeluk kortsluiting te maken met een andere pin), mag de winkel de garantieaanvraag niet om die reden weigeren.
Zonder meer/duidelijker foto's is hier ook niks zinnigs meer over te zeggen. Als hij alleen krom is zonder iets aan te raken dan heeft dit geen invloed op de werking. Raakt hij een omliggende pin aan dan zeker wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• niels_vegter
Ik heb nog even extra foto's gemaakt vanuit verschillende hoeken / lichtinvallen. Ik zie nog steeds geen sporen van schade maar mogelijk zie ik wat over het hoofd.

@SkiFan Zeer bedankt dat je de tijd neemt om een concept ontbinding op papier te zetten. Dat wordt zeer gewaardeerd. Ik denk dat dat mijn volgende stap gaat worden. Overigens nog steeds geen enkele reactie ontvangen van de webshop op mijn eerdere mails. Echt onbegrijpelijk en irritant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h87G5i8QEkZFAB5_afXmPq7S_ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iu4iKrrhkVRV5Tr6drgDneEV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKpRlOoffVS_PGzRZlLbS8O6VNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nD7TQxPVnF90COhQNeSETjHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXKaDTXOIStHB80eIioV5mAniwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/na5T6Ic4SPGqLDQZvqSPCQnO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Rg-FZoH3CUjGHyFxYaj3sofovw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtYLJrksBAUEHaKuWZ5Tuk41.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

niels_vegter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:41:
Ik heb nog even extra foto's gemaakt vanuit verschillende hoeken / lichtinvallen. Ik zie nog steeds geen sporen van schade maar mogelijk zie ik wat over het hoofd.

@SkiFan Zeer bedankt dat je de tijd neemt om een concept ontbinding op papier te zetten. Dat wordt zeer gewaardeerd. Ik denk dat dat mijn volgende stap gaat worden. Overigens nog steeds geen enkele reactie ontvangen van de webshop op mijn eerdere mails. Echt onbegrijpelijk en irritant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie duidelijke, scherpe fotos! Ik spot het defect niet in ieder geval

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

Nou heb ik in het verleden regelmatig borden met socketschade voorbij zien komen, maar ik zie hier niets afwijken.

Hebben ze niet toch stiekem een vervangend bord gerstuurd? 8)7 Komt het serienummer overeen?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
@niels_vegter

Maar wat is nu de verklaring / onderbouwing van de leverancier van de schade?
Want ik zie zo eigenlijk op de foto's niet iets heel vreemds dat direct 'defect socket' doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:42
Heb je eigenlijk na de retour nog gekeken wat hij doet als je 'm weer in je PC hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48

paQ

De Nelis schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:39:

Hebben ze niet toch stiekem een vervangend bord gerstuurd? 8)7 Komt het serienummer overeen?
Dit is hetzelfde board. Zelfde vlekjes op dezelfde plekken.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:39
PeacekeeperNL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:29:
[...]

Mooie duidelijke, scherpe fotos! Ik spot het defect niet in ieder geval
Ik zie eveneens geen duidelijke defecten op de socket zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vegter
Dennism schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:42:
@niels_vegter

Maar wat is nu de verklaring / onderbouwing van de leverancier van de schade?
Want ik zie zo eigenlijk op de foto's niet iets heel vreemds dat direct 'defect socket' doet vermoeden.
Die hebben ze dus helemaal niet gegeven. Ik heb ook o.b.v. hun enige foto (=eerste foto in deze thread) gevraagd om een nadere onderbouwing maar die hebben ze tot op heden nog niet gegeven (en dat is inmiddels een maand geleden). Heel vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:53
*knip* Reacties als deze voegen niets toe aan het topic

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 05-03-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vegter
Kleine update van mijn kant. Ik heb begin maart een mail gestuurd naar de webshop op basis van het opzetje van @SkiFan. Ik krijg nu onderstaande reactie:

"Beste Niels,

Hartelijk dank voor je mail.

We hebben natuurlijk een foto doorgestuurd in de bijlage, maar momenteel heb je het moederbord ook retour ontvangen waarop je kunt zien wat de socketschade is. Aangezien je PC eerder wel heeft gewerkt maar daarna niet meer kan er natuurlijk een ander defect zijn, maar hierin geef je ook aan dat er eerder geen socketschade was maar dit waarschijnlijk is ontstaan na het verwijderen van de CPU om het moederbord terug te sturen naar ons.

Het is een vervelende situatie, we hebben het moederbord onder onze kosten willen opsturen ter reparatie maar dat is de fabrikant dus helaas niet gelukt. Wij kunnen je niet verder helpen.

We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
..."

Toch met enige verbazing naar deze reactie gekeken. Blijkbaar is het normaal om aan de gedupeerde te vragen om met bewijs van onschuld te komen. Heeft iemand nog een tip voor een passende reactie? Ik neig er zelf naar om mijn casus voor te leggen aan de consumentenbond of het juridisch loket. Ik kan wel weer een reactie sturen dat ik nog in afwachting ben van de onderbouwing van de socket schade maar verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:30
niels_vegter schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:59:
Kleine update van mijn kant. Ik heb begin maart een mail gestuurd naar de webshop op basis van het opzetje van @SkiFan. Ik krijg nu onderstaande reactie:

maar hierin geef je ook aan dat er eerder geen socketschade was maar dit waarschijnlijk is ontstaan na het verwijderen van de CPU om het moederbord terug te sturen naar ons.
Je geeft hier aan dat je de socket zelf hebt beschadigd. Wat verwacht je nu nog van hun dan?

Daarnaast weten ze dat je het er waarschijnlijk bij gaat laten zitten dus einde verhaal voor hun... Of ben je bereid om naar de rechter te gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Blommie01 op 17-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

"Beste Niels,

Hartelijk dank voor je mail.

We hebben natuurlijk een foto doorgestuurd in de bijlage, maar momenteel heb je het moederbord ook retour ontvangen waarop je kunt zien wat de socketschade is. Aangezien je PC eerder wel heeft gewerkt maar daarna niet meer kan er natuurlijk een ander defect zijn, maar hierin geef je ook aan dat er eerder geen socketschade was maar dit waarschijnlijk is ontstaan na het verwijderen van de CPU om het moederbord terug te sturen naar ons.

Het is een vervelende situatie, we hebben het moederbord onder onze kosten willen opsturen ter reparatie maar dat is de fabrikant dus helaas niet gelukt. Wij kunnen je niet verder helpen.

We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
..."

Toch met enige verbazing naar deze reactie gekeken. Blijkbaar is het normaal om aan de gedupeerde te vragen om met bewijs van onschuld te komen. Heeft iemand nog een tip voor een passende reactie? Ik neig er zelf naar om mijn casus voor te leggen aan de consumentenbond of het juridisch loket. Ik kan wel weer een reactie sturen dat ik nog in afwachting ben van de onderbouwing van de socket schade maar verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van.

Dank voor het meedenken!
Je kunt het bij het juridisch loket proberen, maar je gaat al meer richting een advocaat in de hand nemen.

Ik sla wel aan op hun bewering dat jij zelf hebt gesuggereerd dat de schade kan zijn ontstaan toen je het moederbord moest retourneren. Heb je echt zoiets gezegd? Dat soort speculatie kan je eigenlijk nooit helpen en al helemaal niet als je een scenario neerlegt waar je zelf verantwoordelijk wordt voor de schade. Gedane zaken nemen geen keer, maar het is wel een goede om te onthouden voor in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Kun je de tekst die je hebt gemaild eens mailen? Maar dan nog, als er geen schade te zien is, zit er geen schade op.

Ik zou nu gewoon de koop formeel ontbinden en verzuim aantekenen. Geef ze een 2 weken de tijd om terug te betalen. Het bord hou je onder je ter retentie.

Na die 2 weken verstuur je een concept-dagvaarding met de optie om dezelfde dag nog te betalen. Reageren ze daar niet op dan laat je de dagvaarding door een deurwaarder betekenen. Kost je een 100€ maar die krijg je weer retour als je de zaak wint.

Met het opstellen van de dagvaarding kunnen we je wel helpen. Da's geen heksenwerk.

Consumentenbond en het juridisch loket gaan je hierin geen nieuwe inzichten geven en zullen deze weigerachtige leverancier ook niet over de streep gaan trekken. Bring a bigger hammer.... :)

[ Voor 13% gewijzigd door SkiFan op 17-03-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels_vegter
Hierbij de tekst die ik heb gemaild:

Geachte heer / mevrouw,

Op 14-12-2024 heb ik bij u een moederbord van het merk en type ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI met serienummer XXX aangeschaft ten bedrage van 184,95 Euro (ordernummer ME141224000727).

Op 31-1-2025 is het betreffende moederbord, na 1 maand goed te hebben gefunctioneerd een defect gaan vertonen. Na mijn verzoek tot nakoming (R250104898) heeft u dit afgewezen als user-error, te weten een beschadigde socket (email dd 06-02-2025). Als bewijsmiddel levert u een onscherpe foto van een naar mijn oordeel onbeschadigde socket. Op mijn aansluitend verzoek tot nadere onderbouwing dd 06-02-2025 heeft u niet gereageerd. Als deze socket beschadigd is, is dit niet het gevolg van mijn handelen. Voorts ligt de bewijsplicht van een correcte nakoming gedurende de eerste 12 maanden bij u.

Nu u herstel afwijst, en uit het gedurende een maand goed functioneren van de betreffende PC blijkt dat de installatie-fout niet door mij veroorzaakt is, ga ik over tot ontbinding van de aankoop. Ik geef u 2 weken de tijd om tot terugbetaling van de aankoopsom ten bedrage van 184,95 Euro, vermeerderd met verzendkosten over te gaan ten gunste van rekeningnummer IBAN NLXXXX t.n.v. XXX. Nu u niet bereid bent na te komen, is verzuim reeds ingetreden.

Graag verneem ik van u waarheen en op welke wijze het defecte moederbord geretourneerd kan worden.

Bij gebreke van terugbetaling sta ik vrij om u in rechte te betrekken. Wellicht ten overvloede, dit levert hoge kosten uwerzijds op.

Hoogachtend,

Niels Vegter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:30
niels_vegter schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:56:

Geachte heer / mevrouw,

Op 14-12-2024 heb ik bij u een moederbord van het merk en type ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI met serienummer XXX aangeschaft ten bedrage van 184,95 Euro (ordernummer ME141224000727).

Op 31-1-2025 is het betreffende moederbord, na 1 maand goed te hebben gefunctioneerd een defect gaan vertonen. Na mijn verzoek tot nakoming (R250104898) heeft u dit afgewezen als user-error, te weten een beschadigde socket (email dd 06-02-2025). Als bewijsmiddel levert u een onscherpe foto van een naar mijn oordeel onbeschadigde socket. Op mijn aansluitend verzoek tot nadere onderbouwing dd 06-02-2025 heeft u niet gereageerd. Als deze socket beschadigd is, is dit niet het gevolg van mijn handelen. Voorts ligt de bewijsplicht van een correcte nakoming gedurende de eerste 12 maanden bij u.

Nu u herstel afwijst, en uit het gedurende een maand goed functioneren van de betreffende PC blijkt dat de installatie-fout niet door mij veroorzaakt is, ga ik over tot ontbinding van de aankoop. Ik geef u 2 weken de tijd om tot terugbetaling van de aankoopsom ten bedrage van 184,95 Euro, vermeerderd met verzendkosten over te gaan ten gunste van rekeningnummer IBAN NLXXXX t.n.v. XXX. Nu u niet bereid bent na te komen, is verzuim reeds ingetreden.

Hoogachtend,

Niels Vegter
Helemaal top dat je doorpakt….

Ik vermoed dat je ook al na kunt gaan denken over het opstellen van de dagvaarding…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
niels_vegter schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:56:

Geachte heer / mevrouw,

Hoogachtend,

Niels Vegter
En wat heb je in de eerste communicatie aangegeven, toen je het moederbord opstuurde ter reparatie? Verwijst de webwinkel daar niet naar met hun bewering dat je gezegd zou hebben dat je denkt dat de schade gekomen kan zijn door het verwijderen van de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vegter
LA-384 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 06:37:
[...]

En wat heb je in de eerste communicatie aangegeven, toen je het moederbord opstuurde ter reparatie? Verwijst de webwinkel daar niet naar met hun bewering dat je gezegd zou hebben dat je denkt dat de schade gekomen kan zijn door het verwijderen van de cpu?
Goed punt! Na ontvangst van mijn retourzending heb ik onderstaande reactie gekregen. Ik daar ook direct op gereageerd met een vervolgbericht. Op dat laatste bericht heb ik nooit meer een reactie gekregen.

Reactie webshop bij ontvangst retour:
Beste Niels Vegter ,

Wij hebben jouw retourzending R250104898 ontvangen en in behandeling genomen. Tijdens de visuele inspectie van het moederbord is er socketschade geconstateerd. Je vindt foto's van de schade als bijlage van deze e-mail.

Socketschade valt helaas niet onder de garantie maar we begrijpen dat de schade waarschijnlijk onbewust is ontstaan. We gaan dan ook proberen de socket te laten repareren bij de fabrikant. Wij kunnen helaas niet garanderen dat deze reparatie lukt, maar de ervaring leert dat dit vaak wel het geval is.

Bij *knip* Naam winkel helpen wij je graag bij de afhandeling van problemen en wij zullen de reparatie dan ook kosteloos laten uitvoeren.

Een reparatie zal meestal tussen de 10 en 15 werkdagen in beslag nemen, wij willen je vriendelijk vragen om dit af te wachten. We zullen je per e-mail op de hoogte te houden van de voortgang.

Op het moment dat de reparatie succesvol is afgerond zullen wij het moederbord gerepareerd terugsturen. Het is helaas niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen of alvast een nieuw moederbord te ontvangen. Als de reparatie niet lukt nemen we uiteraard ook contact met je op.

Vragen? Neem contact op met de retouren afdeling van *knip* Naam winkel via *knip* Naam winkel onder vermelding van je retournummer *knip* retournummer .

Met vriendelijke groet,
*knip*

Mijn reactie op vermeende socket schade die door de webshop is geconstateerd:
Goedemiddag,

Ik kan aan de hand van de gestuurde foto niet goed zien wat jullie bedoelen met socket-schade. De foto is daar te onduidelijk voor. Wat ik wel kan vertellen is dat het moederboard aanvankelijk prima gewerkt heeft met de CPU erin; mijn computer was volledig werkend. Vervolgens is tijdens het gamen mijn PC ineens volledig uitgevallen en was niet meer aan de praat te krijgen. Het lijkt mij sterk dat er socket schade ontstaat terwijl de CPU geplaatst is. Ik vermoed dus dat het moederbord een ander effect heeft.

Ik hoop dus dat het moederbord volledig getest wordt alvorens het geretourneerd wordt p, dat de kans bestaat dat het probleem anders niet opgelost is.

Vriendelijke groeten,
Niels

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 19-03-2025 08:59 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het beleid staat ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-09 15:40
Mocht je het interessant vinden, ik heb wel eens een verkoper voor de rechter gesleept vanwege een garantie probleem (ging wel om een motor, dus ik had een advocaat in de arm genomen vanwege de hoogte van het bedrag).

Maarrrrr, als je het juridisch wilt spelen kan ik je een paar tips geven:

1. Ga niet te veel in discussie. Hoe meer jij zegt, hoe meer van alles onduidelijk wordt. Laat de webshop zich helemaal vast lullen. Ze mogen best de garantie aanvraag weigeren, maar dan moeten ze wel even zwart op wit zetten waarom met een onderbouwing. Dus maak hun duidelijk dat je ze een redelijke termijn geeft om met een duidelijk antwoord te komen waarin je een technische uitleg verwacht die meer omvat dan "het socket is ergens kapot maar kun je niet zien".
2. Mochten ze geen gehoor geven ga je over tot ontbinding van de koop middels de opzet die je hebt gekregen.
3. Na geen gehoor van ontbinding kun je een dagvaarding opstellen (Kun je een advocaat laten doen, kun je in principe zelf doen met wat chatgpt etc. Ik zou ze eerst een concept dagvaarding sturen, met de mededeling dat je ze x dagen geeft voordat je overgaat tot dagvaarding.
4. Dagvaarding middels een gerechtelijke deurwaarder (volgens mij heet het een gerechtelijke deurwaarder?)
5. Rechtzaak! Zolang je bij de feiten blijft, niet gaat speculeren en niet over van alle andere zaken begint, heb je een goede kans. Punt is niet te beginnen over wat het wel/niet deed, wat het kan zijn, wat er mogelijk met reparatie is gebeurd, met verzending of noem maar op. Je hebt een artikel gekocht, dat werkt niet, webshop geeft geen enkel bewijs over waarom het aan jou zou moeten liggen, je hebt geprobeerd antwoord te krijgen, je wilt nu je gelijk halen.

Je kunt natuurlijk een advocaat in de arm nemen, maar dat gaat heel snel heel duur worden. Mocht je winnen wijst de rechter je trouwens een vergoeding toe voor juridische kosten, die kun je niet in de rechtzaak zelf claimen.

Let wel, ik ben helemaal geen advocaat of jurist maar gewoon een idioot die zo eigenwijs is om zelf een advocaat in de arm te nemen en mijn gelijk te halen. Was al in al best een interessante ervaring (die me ook genoeg geld heeft gekost, maar dat hoeft de tegenpartij niet te weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 06:32
Het is niet mijn pagina maar je zou hier eens kunnen kijken voor als je zelf wilt procederen:
https://sites.google.com/view/zelf-procederen/home

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Is de 2-weekse termijn voor de terugbetaling al voorbij? Zoja, dan kun je nu overgaan tot het opstellen van een dagvaarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
niels_vegter schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:43:
[...]

Ik kan aan de hand van de gestuurde foto niet goed zien wat jullie bedoelen met socket-schade. De foto is daar te onduidelijk voor. Wat ik wel kan vertellen is dat het moederboard aanvankelijk prima gewerkt heeft met de CPU erin; mijn computer was volledig werkend. Vervolgens is tijdens het gamen mijn PC ineens volledig uitgevallen en was niet meer aan de praat te krijgen. Het lijkt mij sterk dat er socket schade ontstaat terwijl de CPU geplaatst is. Ik vermoed dus dat het moederbord een ander effect heeft.

Ik hoop dus dat het moederbord volledig getest wordt alvorens het geretourneerd wordt p, dat de kans bestaat dat het probleem anders niet opgelost is.

Vriendelijke groeten,
Niels[/i]
Deze opmerking kan dubbel worden opgevat en zal de webshop dan ook zeker zo opvatten dat deze in hun voordeel is. Uiteraard proberen zij onder kosten uit te komen.

Ik zou mijn poot stijf houden en vervolgstappen zetten indien mogelijk. Laat de webshop maar bewijzen dat de schade door jouw eigen toedoen is ontstaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Maikel64 op 19-03-2025 10:36 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:45
We zijn nu wel heel erg bezig met de juridische kant van het verhaal. Maar we zitten natuurlijk op tweakers. Dus een beetje techniek mag er ook wel bij komen kijken. Heb je het moederbord al eens bij een "lokaal" computer reparatie bedrijf gebracht? Wat zeggen die?

Het heeft altijd gewerkt maar nu ineens niet, dat kan heel veel dingen betekenen. En hoeft niet perse aan de socket te liggen. De socket is natuurlijk wel een makkelijk doelwit omdat je direct kan zien dat er iets stuk gaat. Het is een soort van kapstok artikel.

Sowieso is het altijd wel aan te raden om een expert te hebben die kan bevestigen of ontkrachten dat het probleem iets te maken heeft met de socket. En een socket pinnetje kan je vaak met een pincet wel recht krijgen.

Met andere woorden, zodra een expert bevestigd of ontkracht wat er beweert wordt kan je daarmee sterk staan in de communicatie en sterk staan in een eventuele zitting. En trust me dat zullen hun ook wel doen.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
stftweaker schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:10:
We zijn nu wel heel erg bezig met de juridische kant van het verhaal. Maar we zitten natuurlijk op tweakers. Dus een beetje techniek mag er ook wel bij komen kijken. Heb je het moederbord al eens bij een "lokaal" computer reparatie bedrijf gebracht? Wat zeggen die?
niels_vegter schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:46:
[...]
Ik heb mijn PC naar een reparateur gebracht om te onderzoeken wat er mis was (ik heb zelf geen vervangende onderdelen om te kunnen testen). De conclusie van de reparateur was dat het moederbord defect was (ASUS Tuf Gaming B650 WIFI).
[...]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 13:19
Blommie01 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:34:
[...]

Je geeft hier aan dat je de socket zelf hebt beschadigd. Wat verwacht je nu nog van hun dan?

Daarnaast weten ze dat je het er waarschijnlijk bij gaat laten zitten dus einde verhaal voor hun... Of ben je bereid om naar de rechter te gaan?
Goed lezen. Het is de Webshop die aangeeft dat de TS socket schade bij het verwijderen van de CPU heeft gemaakt. Een aanname gebaseerd op... niks. "je geeft aan", heeft hij nooit aangegeven. Socketschade is ook nooit aangetoond, zelfs niet visueel!

[ Voor 9% gewijzigd door XelaRetak op 19-03-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? In mijn ervaring komt daar vaak een gunstige oplossing voor jezelf uit in dit soort gevallen. De webshop komt er waarschijnlijk ook zonder verder gedoe vanaf (en dat voelt niet eerlijk), maar je krijgt in ieder geval je geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28

We hebben natuurlijk een foto doorgestuurd in de bijlage, maar momenteel heb je het moederbord ook retour ontvangen waarop je kunt zien wat de socketschade is.
Vond deze zin in de reactie van de winkel wel opvallend, want ze houden het expres heel vaag door alleen te zeggen socketschade maar niet waar of wat dan precies of dit op de foto te markeren. En zeker als ze dan zeggen dat je het zelf kan zien omdat je het moederbord terug hebt, moet het iets heel duidelijks en concreets zijn. Alleen rijmt dit niet met het feit dat TS en alle andere tweakers die naar de foto's hebben gekeken eigenlijk niks overduidelijk qua schade zien.

Beetje alsof ze zich er gemakkelijk af van willen maken. Bijvoorbeeld omdat ze zelf geen duidelijke problemen konden vinden en het dus op iets ongrijpbaars als socketschade gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 14:13
Goku33 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:28:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? In mijn ervaring komt daar vaak een gunstige oplossing voor jezelf uit in dit soort gevallen. De webshop komt er waarschijnlijk ook zonder verder gedoe vanaf (en dat voelt niet eerlijk), maar je krijgt in ieder geval je geld terug.
Heb er ervaring mee, rechtsbijstand koopt jou gewoon af voor dat bedrag. Had zelf een akkefietje met een aannemer rechtsbijstand belde al snel op met. "wij betalen jou het bedrag terug, daarmee is de kous voor ons af, procederen is duurder."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:45
Ja dat het moederbord defect is fijn om vast te stellen. Maar wat is er specifiek stuk? Als goed is krijg je altijd een uitgebreide prijsopgave/diagnose rapport.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De webwinkel heeft geen bewijslast aangeleverd voor hun constatering. Een foto van een aardappel is in die zin gelijkwaardig aan een foto van de socket. Op beide is niets te zien dat hun constatering ondersteunt.

Je hebt al geconstateerd dat hun foto van hetzelfde moederbord is (tenzij ik iets verkeerd interpreteer). Je eigen foto's zijn scherper dan die van webshop en ook daar geen spoor van socketschade.

De webshop zit overduidelijk fout met deze klachtafhandeling. Misschien behoor je ze nog een kans te geven om de klachtafhandeling wel goed te doen (het blijft mensenwerk), maar met deze gang van zaken zou ik zelf beperkt vertrouwen hebben in correcte afhandeling na wederom retourneren van het moederbord. "Hier is ie weer zodat je op zoek kan naar de volgende rotsmoes".

Een kantonrechter overtuig je denk ik wel met bovenstaand verhaal. Als je aannemelijk maakt dat de webshop vertikt de fout te herstellen (foute klachtafhandeling) dan zou ik denken dat je in het gelijk gesteld wordt.

Ik zou daarom nogmaals de webshop duidelijk wijzen op het gebrek aan bewijslast voor hun constatering. Ik weet niet of dat juridisch gezien nodig is, maar het lijkt mij alleszins redelijk en ook de manier om de gang naar rechtsbijstand te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels_vegter
UUDIBUUDI schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:17:
De webwinkel heeft geen bewijslast aangeleverd voor hun constatering. Een foto van een aardappel is in die zin gelijkwaardig aan een foto van de socket. Op beide is niets te zien dat hun constatering ondersteunt.

Je hebt al geconstateerd dat hun foto van hetzelfde moederbord is (tenzij ik iets verkeerd interpreteer). Je eigen foto's zijn scherper dan die van webshop en ook daar geen spoor van socketschade.

De webshop zit overduidelijk fout met deze klachtafhandeling. Misschien behoor je ze nog een kans te geven om de klachtafhandeling wel goed te doen (het blijft mensenwerk), maar met deze gang van zaken zou ik zelf beperkt vertrouwen hebben in correcte afhandeling na wederom retourneren van het moederbord. "Hier is ie weer zodat je op zoek kan naar de volgende rotsmoes".

Een kantonrechter overtuig je denk ik wel met bovenstaand verhaal. Als je aannemelijk maakt dat de webshop vertikt de fout te herstellen (foute klachtafhandeling) dan zou ik denken dat je in het gelijk gesteld wordt.

Ik zou daarom nogmaals de webshop duidelijk wijzen op het gebrek aan bewijslast voor hun constatering. Ik weet niet of dat juridisch gezien nodig is, maar het lijkt mij alleszins redelijk en ook de manier om de gang naar rechtsbijstand te voorkomen.
Thanks @UUDIBUUDI ! Je bericht sterkt mij in de gedachte dat ik deze houding niet moet accepteren en vervolgstappen moet nemen. Ik heb de webshop net een bericht gestuurd waarin ik opnieuw betwist dat er sprake is van socket schade en dat de webshop het tegendeel ook niet kan / heeft bewezen. Ik heb ze nog 7 dagen extra de tijd gegeven om alsnog over te gaan tot terugbetaling. Als ze dat niet doen dan ga ik een dagvaarding opstellen en naar de rechter. Ook wel weer een leuke ervaring om mee te maken. Wordt vervolgd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
niels_vegter schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:45:
[...]

Thanks @UUDIBUUDI ! Je bericht sterkt mij in de gedachte dat ik deze houding niet moet accepteren en vervolgstappen moet nemen. Ik heb de webshop net een bericht gestuurd waarin ik opnieuw betwist dat er sprake is van socket schade en dat de webshop het tegendeel ook niet kan / heeft bewezen. Ik heb ze nog 7 dagen extra de tijd gegeven om alsnog over te gaan tot terugbetaling. Als ze dat niet doen dan ga ik een dagvaarding opstellen en naar de rechter. Ook wel weer een leuke ervaring om mee te maken. Wordt vervolgd!
Hopelijk zet je ook echt door! Vergeet niet de kosten voor dagvaarding ook terug te vorderen in de brief als je gaat dagvaarden.

@fopjurist Heeft volgens mij een opzet hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Goku33 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:28:
Da's (daarom) een sigaar uit eigen doos.
Je hebt je eigen defecte moederbord dan deels met de premie betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels_vegter
Nog een kleine update van mijn kant. Dit is de mail die ik gisteren nog hebt gestuurd naar de webshop. Komende week kan ik me gaan verdiepen in het opstellen van een dagvaarding.
Beste XXX,

Met verbazing heb ik onderstaande reactie van u op mijn klacht / verzoek tot ontbinding gelezen. U insinueert dat ik zelf heb gezegd dat de socketschade waarschijnlijk door mijzelf is ontstaan bij het verwijderen van de CPU. Dat heb ik nooit gezegd en dit is bovendien apert onjuist. Voor de volledigheid zet ik nog even alle feiten op een rijtje en informeer ik u over mijn vervolgstappen:
  • Het moederbord is defect geraakt tijdens de garantieperiode. Het defect aan het moederbord is door een ingehuurde expert vastgesteld en betreft geen socket schade
  • Het defect is niet door mij veroorzaakt. Ik had een prima functionerende PC die er ineens mee ophield.
  • *knip* claimt dat er sprake is van socket schade en dat ik deze heb veroorzaakt. Uit de foto die u heeft gestuurd blijkt niet dat er sprake is van socket schade (er is geen schade te zien zoals bijvoorbeeld verbogen of afgebroken pinnen) en ook naar herhaaldelijk verzoek levert *knip* hier geen enkel aanvullend bewijs voor. U levert ook geen bewijs dat ik de schade heb veroorzaakt. Redelijkerwijs mag ik hier een (technische) uitleg verwachten die meer omvat dan "het socket is ergens kapot maar kun je niet zien". Deze uitleg heb ik nooit gekregen en daarom betwist ik ook dat er sprake is van socket schade.
  • *knip* wijst herstel af en ik ben op 5 maart overgegaan tot ontbinding van de aankoop (zie hiervoor onderstaande mail).
Het is nu 15 dagen verder en ik heb mijn geld nog niet retour ontvangen. De redelijke termijn die ik u hiervoor heb gegeven is verstreken.

Mijn vervolgstappen zijn als volgt:
Ik geef u nog eenmalig 7 kalenderdagen extra de tijd om alsnog over te gaan tot terugbetaling.
Indien ik binnen 7 kalenderdagen mijn geld niet terug heb zal ik overgaan tot dagvaarding en dan zie ik u graag bij de rechter. Ik zie de uitkomst van deze zitting met vertrouwen tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Niels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
niels_vegter schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:01:
Nog een kleine update van mijn kant. Dit is de mail die ik gisteren nog hebt gestuurd naar de webshop. Komende week kan ik me gaan verdiepen in het opstellen van een dagvaarding.

[...]
Je had moeten aangeven dat je de kosten voor dagvaarding ook op hen verhaalt, en alle overige mogelijke kosten die je kan verhalen zoals bijv. wettelijke rente.

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Lion op 21-03-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

paQ schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:15:
[...]

Da's (daarom) een sigaar uit eigen doos.
Je hebt je eigen defecte moederbord dan deels met de premie betaald.
Klopt in zekere zin. Maar de premie heb je toch al betaald en zal in de meeste gevallen niet stijgen na een claim. Bovendien is dat traject een heel stuk minder intensief en tijdrovend dan de route die nu gekozen wordt. Maar goed, uit principe is het mooi dat dit soort webshops ook ervaren dat deze houding niet door de beugel kan. Ik vraag me overigens wel af of ze niet gewoon mee lezen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sir_Lion schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Je had moeten aangeven dat je de kosten voor dagvaarding ook op hen verhaalt, en alle overige mogelijke kosten die je kan verhalen zoals bijv. wettelijke rente.
Of ipv weer 7 dagen gunnen, alvast een concept dagvaarding sturen (waar dat in staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Goku33 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Klopt in zekere zin. Maar de premie heb je toch al betaald en zal in de meeste gevallen niet stijgen na een claim. Bovendien is dat traject een heel stuk minder intensief en tijdrovend dan de route die nu gekozen wordt. Maar goed, uit principe is het mooi dat dit soort webshops ook ervaren dat deze houding niet door de beugel kan. Ik vraag me overigens wel af of ze niet gewoon mee lezen op dit forum.
RBV is leuk voor arbeidsgeschillen of gezeik met de aankoop van een huis bijv. Voor dit soort conflicten als in de TS betaal je je eigen (en dus ook die van de webshop) schade.

Het is een beetje: We're gonna build that wall and the Mexicans will be paying for it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
paQ schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Of ipv weer 7 dagen gunnen, alvast een concept dagvaarding sturen (waar dat in staat)
Dat kan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:41

MasterCypher25

Miss Patriotic

@niels_vegter

Is er verder nog nieuws?

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• niels_vegter
@MasterCypher25 Dank voor de reminder om nog even een update te sturen! . Ik heb ruim 7 dagen geleden nog een laatste reminder gestuurd naar de webshop om mijn geld terug te storten. Niet geheel verrassend is daar 0,0 reactie op gekomen. De vervolgstap is nu om zelf een dagvaarding op te stellen en de procedure via de rechter op te starten. Ik moet nog even de tijd vinden om de dagvaarding in elkaar te zetten maar ben wel voornemens om door te zetten. Alleen maar blaffen maar niet bijten gaat in deze situatie niet helpen. Het is ook wel weer eens mooi om deze ervaring op te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Als je het concept klaar hebt, wil @fopjurist er misschien wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-08 18:43
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
Hoe is dit geindigd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Het helpt dan om @niels_vegter te taggen. Mogelijk krijgt hij anders geen melding van je reactie :)

Mijn reviews al gezien?

Pagina: 1