Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem ga ik vooral gamen, films en tv shows kijken op een ultrawide monitor. Ik ga hetzelfde systeem ook 2x maken, een voor mezelf en een voor mijn partner.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is max €2500 inclusief de monitor (per setup).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige voorkeur is voor de case, ik heb gekozen voor Fractal North omdat ik graag een case wil met een hout look.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet moderne games op medium-high settings aankunnen op 1440p. Ik verwacht niet van de PC dat hij dat ook kan doen op een ultrawide resolutie (voor games die dat ondersteunen) met dit budget. De ultrawide monitor is vooral om makkelijk verschillende programmas tegelijk te zien, gebruik als wfh scherm, en ook een stijlkeuze. De PC moet dan ook met een ultrawide monitor kunnen omgaan.
Ga je overklokken?
Niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral advies te krijgen hoe ik de meeste bang voor mijn buck kan krijgen voor het gestelde budget (max 2500 euro per setup inclusief monitor). Ik zou ook graag advies willen over welke monitor het beste is voor mijn budget en wensen. Ik twijfel tussen diegene uit mijn lijstje hieronder en de Samsung S49DG912S. Partner heeft voorkeur voor OLED, maar ik heb er mijn twijfels over i.v.m. de kinderziektes van zulke monitoren en omdat de monitor ook regelmatig zal worden gebruikte als tweede scherm voor wfh.
Met dit nieuwe systeem ga ik vooral gamen, films en tv shows kijken op een ultrawide monitor. Ik ga hetzelfde systeem ook 2x maken, een voor mezelf en een voor mijn partner.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is max €2500 inclusief de monitor (per setup).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige voorkeur is voor de case, ik heb gekozen voor Fractal North omdat ik graag een case wil met een hout look.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet moderne games op medium-high settings aankunnen op 1440p. Ik verwacht niet van de PC dat hij dat ook kan doen op een ultrawide resolutie (voor games die dat ondersteunen) met dit budget. De ultrawide monitor is vooral om makkelijk verschillende programmas tegelijk te zien, gebruik als wfh scherm, en ook een stijlkeuze. De PC moet dan ook met een ultrawide monitor kunnen omgaan.
Ga je overklokken?
Niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral advies te krijgen hoe ik de meeste bang voor mijn buck kan krijgen voor het gestelde budget (max 2500 euro per setup inclusief monitor). Ik zou ook graag advies willen over welke monitor het beste is voor mijn budget en wensen. Ik twijfel tussen diegene uit mijn lijstje hieronder en de Samsung S49DG912S. Partner heeft voorkeur voor OLED, maar ik heb er mijn twijfels over i.v.m. de kinderziektes van zulke monitoren en omdat de monitor ook regelmatig zal worden gebruikte als tweede scherm voor wfh.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 228,68 | € 228,68 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 507,99 | € 507,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 147,99 | € 147,99 |
1 | Monitors | AOC AG493UCX2 Zwart | € 899,- | € 899,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 94,10 | € 94,10 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) | € 87,15 | € 87,15 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.243,71 |