Nieuwe game pc ~ €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orpheux
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-05 20:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem ga ik vooral gamen, films en tv shows kijken op een ultrawide monitor. Ik ga hetzelfde systeem ook 2x maken, een voor mezelf en een voor mijn partner.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is max €2500 inclusief de monitor (per setup).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige voorkeur is voor de case, ik heb gekozen voor Fractal North omdat ik graag een case wil met een hout look.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet moderne games op medium-high settings aankunnen op 1440p. Ik verwacht niet van de PC dat hij dat ook kan doen op een ultrawide resolutie (voor games die dat ondersteunen) met dit budget. De ultrawide monitor is vooral om makkelijk verschillende programmas tegelijk te zien, gebruik als wfh scherm, en ook een stijlkeuze. De PC moet dan ook met een ultrawide monitor kunnen omgaan.

Ga je overklokken?
Niet van plan te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop vooral advies te krijgen hoe ik de meeste bang voor mijn buck kan krijgen voor het gestelde budget (max 2500 euro per setup inclusief monitor). Ik zou ook graag advies willen over welke monitor het beste is voor mijn budget en wensen. Ik twijfel tussen diegene uit mijn lijstje hieronder en de Samsung S49DG912S. Partner heeft voorkeur voor OLED, maar ik heb er mijn twijfels over i.v.m. de kinderziektes van zulke monitoren en omdat de monitor ook regelmatig zal worden gebruikte als tweede scherm voor wfh.

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 228,68€ 228,68
1MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2€ 119,-€ 119,-
1VideokaartenSapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB€ 507,99€ 507,99
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Chalk White€ 147,99€ 147,99
1MonitorsAOC AG493UCX2 Zwart€ 899,-€ 899,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo REV. 5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 94,10€ 94,10
1VoedingenCorsair RM650e (2025)€ 87,15€ 87,15
1SSD'sSK hynix Platinum P41 2TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.243,71

Beste antwoord (via orpheux op 04-03-2025 21:19)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
Er zijn ondertussen meerdere cases met houtlook - maar ik geef je gelijk dat dit wel een mooiere is ;) Je zou ook ipv raampje met mesh aan zijkant kunnen doen voor extra koeling.

Ik zou de CPU koeler vervangen naar een uitvoering: Arctic Freezer 36 , die scoort op zowel geluid als koeling beter dan de REV5, voor maar enkele euro's meer.

Voor een gaming pc is true latency handig, uitvoering: Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 zijn iets sneller (maar wel weer tientje duurder)

Voor rest prima build, enige waar je naar KAN kijken is of je de ventilatoren wilt vervangen, gezien het niet de meest stille ventilatoren zijn ... maar dat kan ook altijd nog achteraf.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:55
Er zijn ondertussen meerdere cases met houtlook - maar ik geef je gelijk dat dit wel een mooiere is ;) Je zou ook ipv raampje met mesh aan zijkant kunnen doen voor extra koeling.

Ik zou de CPU koeler vervangen naar een uitvoering: Arctic Freezer 36 , die scoort op zowel geluid als koeling beter dan de REV5, voor maar enkele euro's meer.

Voor een gaming pc is true latency handig, uitvoering: Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 zijn iets sneller (maar wel weer tientje duurder)

Voor rest prima build, enige waar je naar KAN kijken is of je de ventilatoren wilt vervangen, gezien het niet de meest stille ventilatoren zijn ... maar dat kan ook altijd nog achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helldogbe
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ik zie dat je nog wat budget over hebt. Aanstaande donderdagnamiddag wordt de nieuwe generatie RX9070(XT) gereleased. De prestaties gaan een trap omhoog en de retailprijs zou slechts iets hoger liggen, waardoor je in euro per FPS goedkoper uit zou kunnen zijn. Tevens is er betere performance beloofd in raytracing en betere upscaling met FSR 4.

Tot daar mijn verkoopspraatje, maar als het goed is kan je dus ofwel de RX7800XT iets goedkoper scoren met te wachten of een betere kaart kopen met iets meer geld uit te geven. Nu nog 500€ uitgeven voor de vorige generatie, die al geen verbeteringen bood tegenover de RX6800XT van 2 generaties terug lijkt me geen optimale keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je hebt - bewust ? - een ATX kast, maar geen ATX moederbord (maar een mATX). Overigens heb ik net met dat moederbord (en een Arctic Freeze 36, dat is een serieus hoog koelblok, dus even opletten met een kast) een systeem gebouwd in een uitvoering: Fractal Design Define 7 Mini Black TG Light Tint. Die is eigenlijk best goedkoop, als je ziet dan andere modellen (bijv. de Meshify) uit dezelfde serie het dubbele kosten. Ik was verrast door de kwaliteit van de kast. En de prijs van het moederbord (1 v.d. goedkoopste AM5 moederborden)

Wil je perse een hout-look, dan is in vele andere desktop advies aanvragen de Lian Li A3-mATX geadviseerd. De reden dat ik niet voor die kast koos, was de voeding aan de voorkant en de lengte van de kast (> 40cm).