Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhaeyer
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11:35
Hallo

ik heb een bijzondere vraag. Is het mogelijk een smartphone zo in te stellen dat er vanop de telefoon niet gebeld kan worden én dat ook de hulpdiensten niet gebeld kunnen worden.

Ik vermoed als er geen simkaart inzit je niet kan bellen. Maar hoe zit het met de hulpdiensten?

De telefoon zou alleen gebruikt worden om foto's te maken en deze dan op de telefoon op te slaan?

Dank voor een reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 21:55
Hulpdiensten kan je via het alarmnummer altijd bellen, zelfs zonder sim-kaart.

Ik zou denken dat een geforceerde altijd-aan vlieftuigmodus het beoogde effect heeft, alhoewel (iig android) wat rare dingen doen met je telefoon op het moment dat je 112 belt... Wellicht wordt de vliegtuigmodus overruled door een belletje naar 112.

[ Voor 66% gewijzigd door SniperGuy op 03-03-2025 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:48
Eh telefoon in flight mode?
Dan kan je toch helemaal niet bellen en dergelijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:25
Bij mijn weten werkt 112 zelfs zonder sim kaart.

Maar misschien dat je als alternatief een fototoestel aanschaft als het toch alleen om foto's maken gaat?

categorie: Compactcamera's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:10
In wat voor situatie zo je dit willen doen? Wellicht is er een andere makkelijke manier idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:49

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor een paar tientjes koop je tegenwoordig al een digitale camera. Is dat dan niet een handigere optie ? (die waarschijnlijk ook nog betere foto's kan maken)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

waarom zou je het bellen van hulpdiensten onmogelijk willen maken?

Goed idee, laten we het onmogelijk maken om de brandweer te bellen.... 8)7 |:( |:( 8)7

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Los van de compact camera zou je kunnen denken in de phone app uitschakelen, deïnstalleren of achter een pincode kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:10
Marc H schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:22:
waarom zou je het bellen van hulpdiensten onmogelijk willen maken?

Goed idee, laten we het onmogelijk maken om de brandweer te bellen.... 8)7 |:( |:( 8)7
Tenzij je het voor dubieuze doeleinden zou willen... :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dhaeyer
Hallo iedereen

Mijn dochter heeft een mentale beperking. Maar ze ziet mij bezig met mijn smartphone. Meer nog ze slaagt erin om met mijn telefoon foto's te maken. Ze zou zo graag zelf een telefoon hebben. Maar we willen natuurlijk niet dat ze zomaar de brandweer opbelt of de politie. Vandaar dat een klassiek fototoestel niet in aanmerking komt en vandaar mijn vreemde vraag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je iets slims wil, wat foto's kan maken, maar niet kan bellen.. Tablet scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
dhaeyer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:43:
Hallo iedereen

Mijn dochter heeft een mentale beperking. Maar ze ziet mij bezig met mijn smartphone. Meer nog ze slaagt erin om met mijn telefoon foto's te maken. Ze zou zo graag zelf een telefoon hebben. Maar we willen natuurlijk niet dat ze zomaar de brandweer opbelt of de politie. Vandaar dat een klassiek fototoestel niet in aanmerking komt en vandaar mijn vreemde vraag.
En een kleine tablet? Dan kun je ook foto's maken en dan zit er helemaal geen belfunctie op.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:43
Laat ik het anders zeggen;

stel je dochter belt per ongeluk een keer 112... wat denk je dat er gebeurd? Die mensen begrijpen ook wel dat er neits aan de hand is en hangen dan op.
Als het vaak gebeurd komt er eens een agent langs die een gesprek doet, meestal geeft een uniform toch wel wat indruk.

En stel... die ene keer is het WEL nodig, 112 wordt gebeld, je dochter reageert in paniek omdat ze niet weet wat ze moet doen en hangt op. 112 centralist is hier speciaal op getraind en zal terugbellen. Als er dan niet opgenomen wordt zal deze politie langs sturen, zodat deze poolshoogte kan nemen.

Het is niet dat als je dochter een keer 112 belt (kent ze dat nummer uberhaupt) ze meteen de gevangenis in moet...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 21:55
Meldkamers worden gek van kinderen die per abuis 112 bellen (al dan niet via een oude telefoon) en zorgen voor ongewenste werkdruk.
Er zijn meerdere valide redenen om bellen naar 112 uit te willen zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door SniperGuy op 05-03-2025 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hallo iedereen

Ze heeft dus een associatie met foto's maken en een telefoon. Dan is de oplossing simpel: zelf foto's maken met een digitale camera zodat de associatie anders wordt, en haar er vervolgens eentje cadeau doen :)

Mocht je het echt met een mobiel willen doen: simkaart er uit, wifi niet koppelen of als die toch gekoppeld is de dns setting overriden zodat ze geen internet heeft.

Maar gewone digitale camera is makkelijker. Misschien moet je er gewoon een zoeken die nogal sterk op een smatphone lijkt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:49

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

The Eagle schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:32:
[...]
Mocht je het echt met een mobiel willen doen: simkaart er uit, wifi niet koppelen of als die toch gekoppeld is de dns setting overriden zodat ze geen internet heeft.
Dat helpt niet voor 112... Optie die ik nog zie is de GSM antenne slopen.. Alternatieve dialer apps (Android) hebben volgens mij geen functie op het lockscreen, en zijn dus onvoldoende.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 16:47
Is een ipod touch geen optie? die heeft een camera maar geen telefoon/modem.

https://support.apple.com...od-touch/iph263472f78/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Cereal schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:13:
Is een ipod touch geen optie? die heeft een camera maar geen telefoon/modem.

https://support.apple.com...od-touch/iph263472f78/ios
Die worden nieuw niet meer verkocht, maar verder wel een goed idee.
serie: iPod Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hallo iedereen

Misschien een soort senioren telefoon (of Android schil) opzoeken, die kun je aardig dichttimmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
Ik vond deze guide om de cellular radio te disablen:
https://xdaforums.com/t/g...d-roms-wifi-only.3669640/

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 21:43
bij een android telefoon zou je de caller app een stuk moeilijker bereikbaar kunnen maken.

- verbergen in app drawer
- app specifieke unlock code toevoegen

Daarnaast inderdaad de vliegtuigmodus aanzetten en die dan weer uit het quick-menu halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
dhaeyer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:25:
Hallo

ik heb een bijzondere vraag. Is het mogelijk een smartphone zo in te stellen dat er vanop de telefoon niet gebeld kan worden én dat ook de hulpdiensten niet gebeld kunnen worden.

Ik vermoed als er geen simkaart inzit je niet kan bellen. Maar hoe zit het met de hulpdiensten?

De telefoon zou alleen gebruikt worden om foto's te maken en deze dan op de telefoon op te slaan?

Dank voor een reactie.
De eisen aan de fabrikant zijn tegenwoordig zo, dat het bijna onmogelijk is niet het lokale alarmnummer te kunnen bellen.

Het is een beetje wat @OnTracK zegt: Je zult moeten proberen om het fysiek onmogelijk te maken om uberhaupt te kunnen bellen. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dat de enige manier is.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59

hbsJR

All rounder

Volgens mij is een tablet het slimste, je moet even kijken hoe groot de tab a9 is, misschien een prima oplossing voor jullie: https://www.coolblue.nl/p...nch-64gb-wifi-zilver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhaeyer
Ik ben een leek vandaar deze vraag: als je geen simkaart plaatst kan je dan nog bellen?

Ik denk dat in zo'n situatie je alleen nog noodnummers kan bellen? Klopt dit?

En de foto's kan je dan waarschijnlijk in het intern geheugen van de telefoon opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 11-05 22:08

Eraser127

Nijkerk

@dhaeyer Van https://www.rijksoverheid...ls-ik-alarmnummer-112-bel :
112 bellen zonder beltegoed en zonder simkaart

U kunt het alarmnummer 112 altijd bereiken. Ook als u met uw mobiel belt zonder beltegoed en zonder een (geldige) simkaart. Alle 112 oproepen krijgen voorrang boven andere gesprekken.

Valt ineens de verbinding weg? Dan belt de medewerker van de centrale meldkamer u terug als uw gegevens met de oproep worden meegestuurd.

Uw gegevens worden niet meegestuurd als er geen simkaart in uw mobiel zit. In dat geval moet u bij een wegvallende verbinding 112 opnieuw bellen. Dit kan in noodsituaties waardevolle tijd schelen.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:21
Ik zat te denken gewoon de hele telefoon-app te verwijderen maar volgens mij kan je met een combinatie van de harde knoppen dan nog steeds 112 bellen.

iPad Mini?

[ Voor 71% gewijzigd door Dennisdn op 06-03-2025 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Er is een verschil tussen het moeilijk maken om 112 te bellen en het compleet onmogelijk maken. Ik zou eerst eens voor het eerste gaan

Er zijn apps om apps af te schermen, bv bepaalde launchers. Er is Family Link .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Laatst online: 09-05 16:47
dhaeyer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:47:
Ik ben een leek vandaar deze vraag: als je geen simkaart plaatst kan je dan nog bellen?

Ik denk dat in zo'n situatie je alleen nog noodnummers kan bellen? Klopt dit?

En de foto's kan je dan waarschijnlijk in het intern geheugen van de telefoon opslaan?
Zonder simkaart kun je niet bellen, behalve het noodnummer. Je kunt altijd 112 bellen met een telefoon zonder simkaart of simkaart waarvan je de pincode niet weet.

Foto's gaan altijd naar het intern geheugen van de telefoon, dat heeft niets met de simkaart te maken.

Nogmaals, ipod touch op marktplaats op de kop tikken, dan ben je klaar zonder gedoe.
https://www.marktplaats.n...b-product-red-nette-staat

[ Voor 8% gewijzigd door Cereal op 06-03-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhaeyer
Aan iedereen dank voor het meedenken.
Pagina: 1