Hoi allen! Ik wil mijn eerste desktop-pc samenstellen voor 1440p-gaming en fotografiebewerking. Ik zou graag uw opmerkingen en advies horen over wat ik tot nu toe heb samengesteld (zie hieronder).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voor mezelf een 1440p gaming-pc bouwen die overweg kan met Cities Skylines 1 + 2, Anno 1800, Photoshop en Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat het maximale bedrag betreft, denk ik €1000-€1300, maar minder is altijd leuk. Ik heb een Bol.com-cadeaubon van € 150, dus wat ik daar ook kan vinden voor een totaal van € 150,-, het is ‘gratis’.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik bezit al een LG34WQ75C-B en Bluetooth-muis en toetsenbord. Ik heb een authentieke Windows 10-productcode, ik denk dat ik geen Windows 11 Home-licentie hoef te kopen (corrigeer me als ik het mis heb).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een aantal handleidingen onderzocht, waaronder de Tweakers Beste 1440p-game-pc en stel de volgende lijst samen:
(Houd er rekening mee dat sommige componenten dubbel zijn, omdat ik niet weet welke versie ik moet krijgen. Als je meer versies van hetzelfde product ziet, welke moet ik dan nemen? Verschillende modellen, tray VS boxed CPU, etc.)
Dit is de lijst die ik heb samengesteld op PCpartpicker met de componenten waar ik aanvankelijk naar keek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, zolang de prestaties en betrouwbaarheid er maar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ‘investeer’ graag in goede componenten. Deze pc zou het volgende moeten kunnen:
Waar mogelijk zonder al te veel compromissen, goedkoper = beter en compacter = beter.
Ga je overklokken?
Ik weet het niet, zou ik dat moeten doen? Behalve als het iets kleins is zoals EXPO aanvinken in Bios.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Dit zou de eerste keer zijn dat ik een pc bouw, dus ik ben op zoek naar alle hulp/suggesties die ik kan krijgen. Ik wil graag dat u mij helpt de volgende vragen te beantwoorden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voor mezelf een 1440p gaming-pc bouwen die overweg kan met Cities Skylines 1 + 2, Anno 1800, Photoshop en Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat het maximale bedrag betreft, denk ik €1000-€1300, maar minder is altijd leuk. Ik heb een Bol.com-cadeaubon van € 150, dus wat ik daar ook kan vinden voor een totaal van € 150,-, het is ‘gratis’.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik bezit al een LG34WQ75C-B en Bluetooth-muis en toetsenbord. Ik heb een authentieke Windows 10-productcode, ik denk dat ik geen Windows 11 Home-licentie hoef te kopen (corrigeer me als ik het mis heb).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een aantal handleidingen onderzocht, waaronder de Tweakers Beste 1440p-game-pc en stel de volgende lijst samen:
(Houd er rekening mee dat sommige componenten dubbel zijn, omdat ik niet weet welke versie ik moet krijgen. Als je meer versies van hetzelfde product ziet, welke moet ik dan nemen? Verschillende modellen, tray VS boxed CPU, etc.)
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
2 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Boxed | € 303,38 | € 606,76 |
2 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 228,68 | € 457,36 |
2 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 315,99 | € 631,98 |
2 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Tray | € 308,14 | € 616,28 |
3 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 165,08 | € 495,24 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 504,58 | € 504,58 |
8 | Behuizingen | Montech XR Zwart | € 59,90 | € 479,20 |
4 | Processorkoeling | Thermalright Assassin Spirit 120 EVO, Zwart | € 30,31 | € 121,24 |
5 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 112,90 | € 564,50 |
5 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 94,10 | € 470,50 |
7 | Voedingen | Gigabyte UD750GM PG5 (rev. 1.0) | € 83,20 | € 582,40 |
6 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 119,99 | € 719,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 6.249,98 |
Dit is de lijst die ik heb samengesteld op PCpartpicker met de componenten waar ik aanvankelijk naar keek.
Ik heb geen merkvoorkeuren, zolang de prestaties en betrouwbaarheid er maar zijn.
Ik ‘investeer’ graag in goede componenten. Deze pc zou het volgende moeten kunnen:
- Speel Cities Skylines 1 + 2 en Anno 1800 op middelhoge instellingen (en mogelijk meer games als ik een goede machine heb);
- Behandel Photoshop en Lightroom zonder problemen. Ik maak veel foto's met mijn telefoon en DSLR-camera en ik wil er moeiteloos aan kunnen werken (opslag en snelheid zijn +++);
- Toekomstbestendig zijn (voor een behoorlijke tijd, op basis van jouw ervaring);
- Verwerk regelmatig werk met Google Spreadsheets/Documenten, video kijken, surfen op internet, enz.
Waar mogelijk zonder al te veel compromissen, goedkoper = beter en compacter = beter.
Ga je overklokken?
Ik weet het niet, zou ik dat moeten doen? Behalve als het iets kleins is zoals EXPO aanvinken in Bios.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Dit zou de eerste keer zijn dat ik een pc bouw, dus ik ben op zoek naar alle hulp/suggesties die ik kan krijgen. Ik wil graag dat u mij helpt de volgende vragen te beantwoorden:
- Als u meer versies van hetzelfde product op mijn lijst ziet, welke moet ik dan nemen?
- Is de pc op mijn lijst een goede combinatie van prestaties en toekomstbestendige componenten zonder geld te verspillen? Heeft u alternatieven/aanbevelingen die de prestaties behouden zonder de prijs te verhogen?
- Wat is jouw ervaring met AliExpress? Is het betrouwbaar bij het kopen van CPU's? Ik vond de AMD Ryzen 7 7700 hier, hier of hier voor een goede prijs.
- Mis ik iets? Zie ik iets over het hoofd? Als je mijn situatie leest, heb ik dan nog iets belangrijks over het hoofd gezien?
[ Voor 2% gewijzigd door heecabot op 02-03-2025 23:35 . Reden: formatting/list order ]