Groot mysterie: monitor werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlusserLR
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-03 09:40
Plots functioneert mijn LG-monitor niet meer als tweede scherm bij mijn Macbook Pro. Het apparaat ontvangt geen signaal, is de melding. De HDMI-kabel heb ik gecontroleerd en is goed, de LG-monitor werkt wél in combinatie met een andere laptop en een andere monitor werkt wél op de betreffende Macbook.

De Macbook is up to date. Een driver is voor deze monitor niet nodig.

En nu komt het: verbind ik de monitor via de HDMI-kabel met de Macbook, maar is de monitor van de stroom af, dan herkent mijn computer plots het tweede scherm in het instellingenmenu. Doe ik de stekker in het stopcontact, dan verdwijnt de verbinding direct.

Iemand enig idee? Heel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat valt klussend denk ik niet op te lossen ;)

BK >> VB.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien handig om aan te geven exact welke LG monitor het betreft, welke Macbook Pro en wat welke andere laptop.

Als alle onderdelen samen gewerkt hebben en los van elkaar nog werken zou ik in ieder geval in eerste instantie focussen op wat er veranderd is - is er bijvoorbeeld recent een softwareupdate geweest op de Macbook?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dat je laptop herkent dat er iets is aangesloten is hoe hdmi werkt (hpd) heeft niks te maken of je monitor functioneel is.

Is je LG monitor toevallig plots van stroom geweest als in aan en poef stroom er af en in de meterkast er uit of stekker uitgetrokken terwijl die aanstond?

Werkt de monitor als je de macbook dicht klapt en dus enkel monitor forceert als video output device?

[ Voor 17% gewijzigd door 42dpi op 04-03-2025 13:43 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:40
Samenvattend voor mijn beeld:

LG monitor werkt niet op Macbook.
Macbook herkent wel ander scherm.
Ander systeem herkent wel LG monitor.

Klinkt voor mij als een HDMI handshake probleem. Waar het plots vandaan komt is gissen, maar er zijn nog wat andere zaken die je zou kunnen proberen.

1. Al een andere HDMI kabel icm LG en Macbook geprobeerd?
2. Beschikt de LG monitor ook over Displayport? Zo ja, is het mogelijk om met een DP kabel de LG monitor aan de Macbook te verbinden?

Kwestie van een en ander proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:17
Zitten alle apparaten op dezelfde stekkerdoos (monitor, Mac e.d.)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlusserLR
Werkt de monitor als je de macbook dicht klapt en dus enkel monitor forceert als video output device?
[/quote]

JA! Dan werkt-ie wél! Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlusserLR
Zitten alle apparaten op dezelfde stekkerdoos (monitor, Mac e.d.) > dank voor de reactie! Nee, wel dezelfde groep. Heb de groep er ook al eens af gehad, maar dat leverde niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlusserLR
Is je LG monitor toevallig plots van stroom geweest als in aan en poef stroom er af en in de meterkast er uit of stekker uitgetrokken terwijl die aanstond? > Ja, dit is meermaals gebeurd! Wat te doen? Héél veel dank voor het meedenken! Waardeer ik zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlusserLR
Probleem is opgelost! Met dank aan Apple Support. Ik heb de zogeheten windowserver voorkeuren verwijderd, dat bleek de oplossing. Dank voor het meedenken iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlusserLR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gl2m6kU9GyDDLxdOzbNgaDToCHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c2f3GcDReaUk2V4OnZxWlZiV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzHRvg4-sHIkw8EVIJ_ys9MftWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7oVqZJ4T12vSFPdgAFehXx7M.png?f=fotoalbum_large Hierbij de details!
Pagina: 1