Siemens LOGO 8 ombouwen naar smarthome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenB
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-04 20:19
Heren,

Momenteel stuur ik al mijn verlichtingspunten met Siemens logo 8.
Ik gebruik deze vooral om tijdssturingen te doen, niets spectaculair dus.
Al mijn lichtpunten komen toe op een centraal punt in m’n woning en de drukknoppen zijn bekabeld met svv 8aderig.
Ik had graag overgeschakeld naar een slimmer systeem nu er binnenkort een digitale meter komt en ik een slimme laadpaal wil plaatsen icm wat uitbreidingen op mijn huidige installatie (vooral buiten en in de vrijstaande garage waar geen vaste utp kabel toekomt welke nodig zou zijn volgens de smappee laadpaaldinstallateurs).

Omdat ik door het bos de bomen niet meer zie had ik graag jullie expertise geraadpleegd, wat had ik graag gehad op de nieuwe installatie:
- toegankelijk systeem om te programmeren
- werkt met huidige bekabeling en drukknoppen
- EMS met loadbalancing welke laadpaal kan aansturen voor laden op enkel de zonnepanelen, EV staat gemiddeld 20 vd 24u thuis of eventueel slimme stopcontacten met granny charger.
- airco’s ed vlot integreerbaar
- eventueel ook draadloze schakelaars of sensoren
- op termijn komen er screens welke ik ook zou integreren

Graag had ik dit allemaal zelf geplaatst, het praktische is geen probleem. Het systeem kiezen volgens mijn noden (KNX, loxone, NHC) en softwaregedeelte moet ik mij wat in verdiepen, dus het mag niet te complex worden 🙈

Eeuwige dank alvast _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In plaats van je Siemens-systeem ombouwen naar iets anders, kun je het ook opnemen in een ander slim systeem. Voor Home Assistant is er een Logo-integration en ook met je andere wensen zoals een laadpaal en airco's kom je met HA waarschijnlijk best een eind ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX