Ervaring met Panasonic PAW-AAIR lage temp radiatoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:27
Op onze slaapetage wil ik de huidige radiatoren gaan vervangen door lage temp radiatoren deze zomer en niet condenserend koelen is wel fijn (18 graden celcius).

Jaga Strada Hybrid is de voor de hand liggende keuze, maar ik ben wel een Panasonic liefhebber en lees nog niet veel op dit forum hierover.

Wie heeft er ervaring met Panasonic PAW-AAIR lage temp radiatoren ?

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djvdb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-09 16:28
rvdgaag schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:11:
Op onze slaapetage wil ik de huidige radiatoren gaan vervangen door lage temp radiatoren deze zomer en niet condenserend koelen is wel fijn (18 graden celcius).

Jaga Strada Hybrid is de voor de hand liggende keuze, maar ik ben wel een Panasonic liefhebber en lees nog niet veel op dit forum hierover.

Wie heeft er ervaring met Panasonic PAW-AAIR lage temp radiatoren ?
Ik niet maar ze zijn wel erg prijzig. Zeker als je ze bijvoorbeeld vergelijkt met daikin altherma hpc of fancoils uit italië. Als je een beetje handig bent dan kun je het beste jaga's of betherma's kopen en dan heatboosters van hier op het forum erin leggen. Scheelt je echt een klap met geld.

e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Djvdb schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:26:
[...]

Ik niet maar ze zijn wel erg prijzig. Zeker als je ze bijvoorbeeld vergelijkt met daikin altherma hpc of fancoils uit italië. Als je een beetje handig bent dan kun je het beste jaga's of betherma's kopen en dan heatboosters van hier op het forum erin leggen. Scheelt je echt een klap met geld.
Sorry maar het geld interesseerd me geen ene zak, zelf fan's bouwen in Jaga heb ik ervaring mee maar dat is het allemaal net niet. Ik wil iets goeds en moois.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djvdb
Dan zou ik zeker niet voor hybrids gaan want mijn ervaring met zelfbouw is dat het beter werkt dan de regeling van jaga zelf. Misschien even vragen in het fancoil topic? Mogelijk dat daar iemand ervaring heeft met die panasonics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Djvdb schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:57:
Dan zou ik zeker niet voor hybrids gaan want mijn ervaring met zelfbouw is dat het beter werkt dan de regeling van jaga zelf. Misschien even vragen in het fancoil topic? Mogelijk dat daar iemand ervaring heeft met die panasonics.
Nu maak je me nieuwsgierig, wat heb je ervaren met de Jaga DBE en de zelfbouwers dat het beter is met zelfbouw ? Ik heb zelf wat zelfbouw fans gemaakt op T22 radiatoren, werkt prima echter ik haat die draaidjes met sensoren op de leidingen die bij de heatboosters horen om goed te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djvdb
automatisch uitschakelen van de heatbooster tijdens defrosts van de wp. Het zelf kunnen instellen van alle temperatuur parameters. Veel minder geluid bij meer warmte afgifte.

In een convector kun je alle kabels mooi wegwerken omdat de fans er bovenop liggen. Bij t22 kan het ook wel allemaal netjes weggewerkt worden maar is veel meer werk.

Als geld geen issue is waarom dan niet gewoon vloerverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Djvdb schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:10:
automatisch uitschakelen van de heatbooster tijdens defrosts van de wp. Het zelf kunnen instellen van alle temperatuur parameters. Veel minder geluid bij meer warmte afgifte.

In een convector kun je alle kabels mooi wegwerken omdat de fans er bovenop liggen. Bij t22 kan het ook wel allemaal netjes weggewerkt worden maar is veel meer werk.

Als geld geen issue is waarom dan niet gewoon vloerverwarming?
Vloer verwarming houdt in op de slaapetage een dure parketvloer vernietigen, de toiletten en 2 badkamers de vloer uitbreken, nee dan maar een paar radiatoren vervangen die duur zijn. De badkamers zijn al voorzien van electrische verwarming.

Pagina: 1