pfsense->vmware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenbru
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-08 19:12
Hey

Ik heb een pfsense in vmware draaien, die werkt correct, Ik zou nu graag mijn fysieke laptop en mijn fysieke pc laten verbinden met de pfsense in de vmware, iemand een idee hoe ik dit best kan doen ?
Ik heb mijn wan en lan op bridged geplaatst, maar ik kan niet pingen van laptop naar pfsense.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niIQqn5FSrxmhoGs7zPZGoI1V1M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/knpzUMoMJkrsCshD7YNHsMTA.png?f=user_large

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet je hoe pingen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
wan en lan op bridged gezet.. wat moet ik me daar bij voorstellen, waar is het gebridged? vmware? switch?

kan je laptop die 192.168.153.254 pingen?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

stevenbru schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:01:
Hey

Ik heb een pfsense in vmware draaien, die werkt correct, Ik zou nu graag mijn fysieke laptop en mijn fysieke pc laten verbinden met de pfsense in de vmware, iemand een idee hoe ik dit best kan doen ?
Ik heb mijn wan en lan op bridged geplaatst, maar ik kan niet pingen van laptop naar pfsense.
[Afbeelding]

Bedankt
Hoezo wan en lang op bridged?
Als je een switch er tussen hebt gewoon switch op lan en de 2 apparaten op de switch.
Als je geen switch hebt moet je een 2e lan interface maken en die bridgen naar de 1ste lan.

KPN - Vodafone Ziggo Partner