Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn huidige pc dagelijks met 2 doelen: thuiswerken (Windows, Office etc.) en gamen. Ik ben geen hardcore gamer en zet nu regelmatig settings lager om soepel te kunnen gamen. Mijn huidige pc is 9 jaar oud en kan niet upgraden naar Win11. Mooi moment om hem te vernieuwen voor iets waar ik weer een poos (9 jaar?) mee vooruit kan. Om een beeld te geven van wat voor een games ik speel (in willekeurige volgorde):
GTA 5, Fallout 4, Mud Runner, Planet Zoo, Portal 2, Watch Dogs 2
Satisfactory, Cities Skylines, Planet Coaster, BeamNG, Anno 1800 etc. Denk dat je zo wel een beeld hebt.
Ik heb nu nog 2 1080p schermen, maar wil later upgraden naar 1440p schermen. Ik game meestal op 1 scherm en werk op 2 schermen. Dus bovenstaande games wil ik nu op de beste settings op 1440p kunnen spelen. Vind het niet erg om nieuw uit te komen games op een wat lagere setting te spelen (denk aan GTA 6..).
Naast een nieuwe M.2 SSD, wil ik minimaal mijn huidige 2x 2.5”en 2x 3.5” disks in de kast kwijt kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf heb ik nu een maximum van €1250,- in mijn hoofd, maar om de WAF te vergroten zou ik die prijs graag nog omlaag krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik, schermen, toetsenbord, muis, speaker. Ook heb ik net een nieuwe PCI-e wifi 6 netwerkkaart. Verder wil ik dus 2x 2,5” en 2x 3,5” harddisks in de kast kwijt kunnen. Hieronder de belangrijkste specs van mijn huidige pc.
Huidige pc:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de lijst die ik nu heb gemaakt.
Nieuwe pc:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeurmerken, maar vind betrouwbaarheid wel belangrijk. Daarom kies ik vaak sneller voor een bekend merk en hecht ik veel waarde aan reviews van anderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast moet neutraal zijn, liefst zo min mogelijk tierelantijntjes zoals gekleurde leds/lampjes etc. De kast staat toch onder het bureau.
Ga je overklokken?
Nee. Behalve als het iets kleins is zoals EXPO aanvinken in Bios.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar 3 adviezen van jullie:
1. Prijs
Kan ik de prijs nog naar beneden krijgen? Zijn er bijvoorbeeld componenten die ‘te goed’ (en daarmee ook te duur) zijn voor mijn wensen? Wel rekening mee houdend dat de pc weer een poos mee moet kunnen.
2. Kast
Is dit een kast waar alles in past? Kast hoeft niet klein te zijn, mag gewoon een tower zijn voor onder het bureau.
3. Mis ik iets?
Zie ik iets over het hoofd? Als je mijn situatie leest, heb ik dan nog iets belangrijks over het hoofd gezien?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Ik gebruik mijn huidige pc dagelijks met 2 doelen: thuiswerken (Windows, Office etc.) en gamen. Ik ben geen hardcore gamer en zet nu regelmatig settings lager om soepel te kunnen gamen. Mijn huidige pc is 9 jaar oud en kan niet upgraden naar Win11. Mooi moment om hem te vernieuwen voor iets waar ik weer een poos (9 jaar?) mee vooruit kan. Om een beeld te geven van wat voor een games ik speel (in willekeurige volgorde):
GTA 5, Fallout 4, Mud Runner, Planet Zoo, Portal 2, Watch Dogs 2
Satisfactory, Cities Skylines, Planet Coaster, BeamNG, Anno 1800 etc. Denk dat je zo wel een beeld hebt.
Ik heb nu nog 2 1080p schermen, maar wil later upgraden naar 1440p schermen. Ik game meestal op 1 scherm en werk op 2 schermen. Dus bovenstaande games wil ik nu op de beste settings op 1440p kunnen spelen. Vind het niet erg om nieuw uit te komen games op een wat lagere setting te spelen (denk aan GTA 6..).
Naast een nieuwe M.2 SSD, wil ik minimaal mijn huidige 2x 2.5”en 2x 3.5” disks in de kast kwijt kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf heb ik nu een maximum van €1250,- in mijn hoofd, maar om de WAF te vergroten zou ik die prijs graag nog omlaag krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik, schermen, toetsenbord, muis, speaker. Ook heb ik net een nieuwe PCI-e wifi 6 netwerkkaart. Verder wil ik dus 2x 2,5” en 2x 3,5” harddisks in de kast kwijt kunnen. Hieronder de belangrijkste specs van mijn huidige pc.
Huidige pc:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II | € 0,- | € 0,- |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 75,47 | € 75,47 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 117,37 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de lijst die ik nu heb gemaakt.
Nieuwe pc:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 228,68 | € 228,68 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 504,58 | € 504,58 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 76,61 | € 76,61 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 112,90 | € 112,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 105,99 | € 105,99 |
1 | SSD's | WD Black SN770 1TB | € 69,64 | € 69,64 |
Totaal | € 1.287,30 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeurmerken, maar vind betrouwbaarheid wel belangrijk. Daarom kies ik vaak sneller voor een bekend merk en hecht ik veel waarde aan reviews van anderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast moet neutraal zijn, liefst zo min mogelijk tierelantijntjes zoals gekleurde leds/lampjes etc. De kast staat toch onder het bureau.
Ga je overklokken?
Nee. Behalve als het iets kleins is zoals EXPO aanvinken in Bios.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar 3 adviezen van jullie:
1. Prijs
Kan ik de prijs nog naar beneden krijgen? Zijn er bijvoorbeeld componenten die ‘te goed’ (en daarmee ook te duur) zijn voor mijn wensen? Wel rekening mee houdend dat de pc weer een poos mee moet kunnen.
2. Kast
Is dit een kast waar alles in past? Kast hoeft niet klein te zijn, mag gewoon een tower zijn voor onder het bureau.
3. Mis ik iets?
Zie ik iets over het hoofd? Als je mijn situatie leest, heb ik dan nog iets belangrijks over het hoofd gezien?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)