Wat kan ik 't beste doen? 4.1 of 5.1?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Hej.. ben nog al een newbie op het gebied van audio.. Heb voor zolang ik weet altijd 1 crappy geluidskaartje met 2 speakers gehad. (Op 't moment SB128 met funai speakertjes :( ) Nu boeit geluid me wat meer en wil dus ff gaan upgraden voor niet teveel geld.
Voor zover ik weet kan ik voor 4.1 of 5.1 gaan..
Eerste getal is aantal speakers en 2e getal is subwoofer, right?

Heb ff op de informatique.nl site gekeken en heb deze combinatie gevonden:
Creative SoundBlaster Live 1024 bulk F95.00
Creative PCWorks FourPointSurround 1500 F175.00
-------
F270.00
Dit is voor mij het ideale bedrag. Niet erg veel geld voor een redelijke vooruitgang in mijn geval dacht ik zo >:)

Ik speel veel games dus daar moet het geluid goed zijn..
En voor 't kijken van dvd's/divx en luisteren naar [/b]mp3's[/b] moet ik goed geluid hebben.. Verder ben ik niets professioneels van plan ofzo.

Voor een 5.1 config had ik dit in gedachten:
Creative SoundBlaster Live Player 5.1 bulk F99.00
Creative DeskTop Theater 2200 (5.1) F315.00
-------
F414.00
Dat is dus al bijna 150 piek extra. Wat denken jullie..? Is de 4.1 combinatie genoeg voor wat ik er mee wil doen?

thx 4 reading :o

• RedruM
Ow en btw..
..hoe zit het met geluidsingangen enzo?
Gaan die 4 speakers in de subwoofer en die weer in de geluidskaart oid? Plz clear it up for me.. :)

Verwijderd

Ik zelf heb een standaard SB Live kaartje met 4 point speakers erbij. Geluidskwaliteit is heel erg goed. Zeker voor gewoon games en divx-jes kijken.

De speakers gaan inderdaad in de subwoofer en daarvandaan gaan 2 kabeltjes naar je geluidskaart.. (front en back speakers) en je hebt een kabeltje met een volume regeling die je makkelijk bereikbaar ergens neer kan leggen of aan vast plakken.

Ik zie persoonlijk niet echt in wat die 5.1 nou echt veel beter zou zijn dan 4.1. (voor gewoon standaard geluid zoals jij wilt).

Ik ben in iedergeval blij met mijn 4.1

Verwijderd

Geluidskwaliteit bereik je niet met Creative speakers(geen discussie AUB).
Goede PC-speakers zijn van Labtec.
Ik heb zelf een Labtec APX-4620(2.1 set met 77W RMS met 40W Sub) aan een Live 1024, deze klinken zeer goed en de subwoofer is echt, die van Creative klinken echt nep.
De Soundblaster Live is een goede kaart qua geluidskwaliteit, pas alleen op dat je geen incompatibiliteitsproblemen krijgt(SB Live kent er nogal wat).

Enigste nadeel is dat je 4 point surround mist, wil je 4 PS zou je kunnen nadenken over de LCS 2514 van Labtec, goeie set, is alleen qua vermogen wel iets minder.

4 PS is voor films ook genoeg, daar zou ik geen 5.1 voor nemen

Verwijderd

Voor die 4,- verschil tussen de Soundblaster 1024 en de 5.1 zou ik zonder twijfel de 5.1 nemen. Wat speakers betreft is 5.1 nu eigenlijk alleen interressant voor DVD's. Er zijn momenteel nog niet veel games die dit ondersteunen, maar daar kan natuurlijk verandering in komen. Wat ik je aan raad is om wat reviews te lezen (harwareinfo.net heeft een 4.1 en 5.1 test: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110&page=1).

Verwijderd

Creative :r
Je kunt beter Altec Lansing halen, anders misschien nog Labtec, en die 5.1 kaart zou ik sowieso aanschaffen

• RedruM
Werken die 4.1 speakers dan ook op een 5.1 kaart?
Zoja dan koop ik die 5.1 kaart sowieso :)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 15 september 2001 19:51 schreef TweakGuy het volgende:
Geluidskwaliteit bereik je niet met Creative speakers(geen discussie AUB).
Hou dan gewoon je mond. ALs je geen discussie wilt.....jeez
jou mening, toevallig niet die van mij

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 10:56 schreef RedruM het volgende:
Werken die 4.1 speakers dan ook op een 5.1 kaart?
Zoja dan koop ik die 5.1 kaart sowieso :)
Absoluut. Je kan de output van de kaart instellen met een programmatje wat er bij zit. Je kunt dan waarschijnlijk aangeven of je 2.0, 4.0, 5.0 of 5.1 speakers hebt.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Die dtt2200 set kun je veel goedkoper krijgen dan 315 pieken, bij paradigit zijn ze bv maar 249 en ik denk dat je ze nog wel goedkoper kunt krijgen, dat scheelt alweer, de bas uit die plactic fps1500 set is overigens niet zo erg goed.

Oerbrood!

Pagina: 1