Beste Tweakers,
Ik probeer een aantal webservices die ik lokaal in mijn netwerk heb draaien open te zetten naar buiten toe via nginx maar ik loop tegen een probleem aan.
De situatie is als volgt:
Nog wat extra informatie. Via proxmox heb ik ook TrueNas Scale geïnstalleerd staan en Jellyseerr draait als app binnen TrueNas. Ik heb ook al gecontroleerd of de nginx container een verbinding kan maken met Jellyseerr door middel van pingen, NetCat en telnet, dat lukt.
Ik ben vrij nieuw met al dit netwerk spul en heb er dan ook al veel uren in zitten en ik heb het idee dat dit het laatste hobbeltje op mijn pad is voordat het eindelijk allemaal werkt. Wie zou mij kunnen helpen want deze keer ben ik via google nog niet verder gekomen.
Ooh en voordat iemand met de suggestie komt, ja ik heb nagedacht om gewoon een Cloudflare tunnel te nemen maar via daar mag je geen grote bestanden streamen wat wel gaat gebeuren.
Alvast bedankt,
Rogier
Ik probeer een aantal webservices die ik lokaal in mijn netwerk heb draaien open te zetten naar buiten toe via nginx maar ik loop tegen een probleem aan.
De situatie is als volgt:
- Ik heb een vast ip adres gekregen van mijn internet provider
- Ik heb een eigen domein gekocht via Cloudflare
- In Cloudflare heb ik een DNS A record aangemaakt met de naam jellyseerr, het ip adres wat ik van mijn ISP heb gekregen en hij is proxied
- Ook heb ik in Cloudflare een User API token gemaakt met de permissions Zone.DNS Edit
- In het modem(Huawei EG8147X6) (192.168.18.1) van mijn ISP heb ik port forwarding aangezet naar mijn router(192.168.18.2) met ports 80 en 443
- In mijn router heb ik port forwarding aangezet naar mijn nginx, 192.168.50.189:81 (die geïnstalleerd is via proxmox, LXC)
- In nginx heb ik een SSL certificaat aangemaakt met de API token van Cloudflare met als domain names "*.mijndomein.com" en "mijndomein.com"
- In nginx heb ik een nieuwe proxy host toegevoegd met daarin als domain names "jellyseerr.mijndomein.com", scheme staat op http, IP staat op 192.168.50.175 en port op 30042. Als ik dit adres, 192.168.50.175:30042 wat het lokale adres is van jellyseerr. Bij SSL heb ik het certificaat gekozen wat ik heb gemaakt in nginx.
Nog wat extra informatie. Via proxmox heb ik ook TrueNas Scale geïnstalleerd staan en Jellyseerr draait als app binnen TrueNas. Ik heb ook al gecontroleerd of de nginx container een verbinding kan maken met Jellyseerr door middel van pingen, NetCat en telnet, dat lukt.
Ik ben vrij nieuw met al dit netwerk spul en heb er dan ook al veel uren in zitten en ik heb het idee dat dit het laatste hobbeltje op mijn pad is voordat het eindelijk allemaal werkt. Wie zou mij kunnen helpen want deze keer ben ik via google nog niet verder gekomen.
Ooh en voordat iemand met de suggestie komt, ja ik heb nagedacht om gewoon een Cloudflare tunnel te nemen maar via daar mag je geen grote bestanden streamen wat wel gaat gebeuren.
Alvast bedankt,
Rogier
:strip_exif()/f/image/fJTyrmEu9DxuvF6RhXi1XweW.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/w1IPtn5YiNmMf5nDvyBv8d6k.png?f=user_large)