Gamelaptop 18 inch op schoot. Tafeltje nodig voor hitte?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Ik wil een game laptop kopen, 18 inch (wss msi titan 2025 met een 5090). Nu lees ik dat hij wss te heet wordt om op schoot te houden :(

Ik heb nu een macbook m1 die prima op schoot gehouden kan worden.

Is dit echt een probleem met deze laptop?

En ik las dat je een tafeltje kan gebruiken om het probleem op te lossen. Werkt dat goed?

Vraag is dus of die titan al zijn warmte via de zij- en achterkanten kwijt kan of dat de onderkant ook warm wordt?

zoiets zou dan mss wel werken, https://www.bol.com/nl/nl...mW65mQyiV_-4aAkpVEALw_wcB

vraag is of dat lekker tikt?

[ Voor 29% gewijzigd door TweakerVincent op 01-03-2025 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is wel een erg persoonlijke vraag. Hoe kunnen wij weten of dat voor jou lekker werkt? Waarom niet gewoon bestellen en kijken of het je bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:35
Ik heb vele high-end laptops gehad (ooit begonnen met Alienware, maar al jaren verschillende Razer Blades). En gamen op schoot is gewoon een no-go. Ze worden allemaal te heet daarvoor, daarbij zuigen ze vaak lucht naar binnen via de onderkant, welke je dan blokkeert.

Normaal werk, en browsen etc gaat uiteraard natuurlijk prima zonder dat de laptops warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:08
een macbook m1 vreet veel minder stroom,die chips zijn zeer zuinig,dus word niet zo heet.Maar een game laptop word knetterheet, als je gaat gamen dan.

Laptops,ook zal zegt de naam dat wel,dat zijn niet gemaakt om op schoot te houden,als je gewoon internet zou het wel gaan.

Maar dat is uittesten een 17inch laptop is aardig groot trouwens om op schoot te houden...

En wat al eerder aangegeven is,de koele lucht word vaak vanaf de opnderkant gehaald.
Dat doet mijn lenovo legion 5 pro ook..En die word ook erg heet als die vol belast word met gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Thanks voor de reacties.dus op schoot niet mogelijk, maar wel via zo’n soort tafeltje die boven je benen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Inverted_World schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:39:
Ik heb vele high-end laptops gehad (ooit begonnen met Alienware, maar al jaren verschillende Razer Blades). En gamen op schoot is gewoon een no-go. Ze worden allemaal te heet daarvoor, daarbij zuigen ze vaak lucht naar binnen via de onderkant, welke je dan blokkeert.

Normaal werk, en browsen etc gaat uiteraard natuurlijk prima zonder dat de laptops warm worden.
En zou een blok hout oid onder de laptop helpen? Dus dat de laptop niet direct op je benen rust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:08
ja met een tafeltje is dat natuurlijk geen propbleem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31

rdejongjr

Gnome

TweakerVincent schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:40:
[...]
En zou een blok hout oid onder de laptop helpen? Dus dat de laptop niet direct op je benen rust?
Hoe verkrampt wil je gaan zitten om persé met de laptop op schoot te kunnen gamen?
Mik het ding op tafel, liefst op een verhoger zodat je er fatsoenlijk voor kunt zitten.
Tevens vallen ze binnen de kortste keren van ellende uit elkaar als ze steeds in beweging zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien een laptop verhoger met ingebouwde fans gebruiken.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
Mijn vriendin gebruikte overigens vaak zo'n soort kussen (niet deze specifiek)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
Zoek eens op laptopkoeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
Inverted_World schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:32:
Mijn vriendin gebruikte overigens vaak zo'n soort kussen (niet deze specifiek)...
Zo’n tafeltje/kussentje is leuk met de genoemde Apple MacBook M1 of standaard laptop met een voeding van 65 watt, maar niet met een gamelaptop met een powerbrick van 400 watt. Die waarschijnlijk aan de onderkant zijn verse lucht trekt of juist afvoert. Die zal loeiheet worden en bagger performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
rdejongjr schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Hoe verkrampt wil je gaan zitten om persé met de laptop op schoot te kunnen gamen?
Mik het ding op tafel, liefst op een verhoger zodat je er fatsoenlijk voor kunt zitten.
Tevens vallen ze binnen de kortste keren van ellende uit elkaar als ze steeds in beweging zijn.
Ik wil chill op de bank liggen. Geen zin meer aan een tafel of bureau te hangen ivm vele thuiswerken. Heb nog een desktop boven staan maar wil daar niet meer achter zitten merk ik.

Ik ga naar zo’n tafeltje kijken en wellicht met koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Interessante!

Denk dat een klein tafeltje op de bank boven mijn benen en dan zo’n koeler prima oplossing is. Kan ik languit liggen, ideaal

[ Voor 30% gewijzigd door TweakerVincent op 02-03-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:46
Wat heb je zelf gevonden met die zoekopdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Uszka schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Wat heb je zelf gevonden met die zoekopdracht?
Net even snel gekeken en vind een hoop. Moet icm tafeltje prima oplossing zijn. Binnenkort even goed zoeken welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
TweakerVincent schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Ik wil chill op de bank liggen. Geen zin meer aan een tafel of bureau te hangen ivm vele thuiswerken. Heb nog een desktop boven staan maar wil daar niet meer achter zitten merk ik.

Ik ga naar zo’n tafeltje kijken en wellicht met koeler
Dan koop je een console. Of je sluit je pc op je tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
GioStyle schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:42:
[...]

Dan koop je een console. Of je sluit je pc op je tv aan.
:-).

Met mac gamen gaat het prima maar wil andere games ook kunnen spelen. Console heb ik, maar gaat om ander type games.. aansluiten pc aan tv niet ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
White Feather schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Zo’n tafeltje/kussentje is leuk met de genoemde Apple MacBook M1 of standaard laptop met een voeding van 65 watt, maar niet met een gamelaptop met een powerbrick van 400 watt. Die waarschijnlijk aan de onderkant zijn verse lucht trekt of juist afvoert. Die zal loeiheet worden en bagger performen.
ik wil deze kopen wss:

https://www.msi.com/Lapto...2XWX/Gallery#lg=1&slide=4

het lijkt erop dat zo’n tafeltje prima werkt, lucht ingangen lijken aan de boven- en zijkanten te liggen. mss nog zo’n extra laptopkoeling combineren, maar prima oplossing dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Dat plaatje met die lucht uitgangen is dus de onderkant, niet de bovenkant.

Aan de bovenkant zit het scherm, de warmte-afgifte daarvan is echt peanuts tov de cpu, gpu en SSD.

Hoogstwaarschijnlijk wordt de lucht er onder in gezogen en aan de zijkant afgevoerd. Met een kussen is de invoer dus nul.

Met alleen de cpu en gpu die al samen tot 270 watt kunnen verstoken is een goede laptopkoeler wel een vereiste.

Maar zou je niet eerst een review afwachten voordat je een laptop van € 7k koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
White Feather schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Het idee is dat je gewoon een solide ondergrond hebt voor je laptop. Geen enkel verschil met een tafel of bureau. Ik snap in die zin je logica niet echt dus.

Laptop met 3080ti presteerde daar destijds prima op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:13
Je kan ook naar zoiets kijken CouchMaster Het bedrijf heeft verschillende modellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgdUDBBcbPa2Kafs5Vxmjjvaj4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzTQd7NL1XYjGkwq38IFf0mB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Shifra op 02-03-2025 21:47 . Reden: Afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
White Feather schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:33:
Dat plaatje met die lucht uitgangen is dus de onderkant, niet de bovenkant.

Aan de bovenkant zit het scherm, de warmte-afgifte daarvan is echt peanuts tov de cpu, gpu en SSD.

Hoogstwaarschijnlijk wordt de lucht er onder in gezogen en aan de zijkant afgevoerd. Met een kussen is de invoer dus nul.

Met alleen de cpu en gpu die al samen tot 270 watt kunnen verstoken is een goede laptopkoeler wel een vereiste.

Maar zou je niet eerst een review afwachten voordat je een laptop van € 7k koopt?
ik preorder hem, maar zal wel goedzitten denk ik :)
Inverted_World schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Het idee is dat je gewoon een solide ondergrond hebt voor je laptop. Geen enkel verschil met een tafel of bureau. Ik snap in die zin je logica niet echt dus.

dit denk ik dus ook, gewoon platte ondergrond.

ik heb hem besteld, (die je hierboven linkte, ben benieuwd)
Shifra schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:45:
Je kan ook naar zoiets kijken CouchMaster Het bedrijf heeft verschillende modellen.
[Afbeelding]
ook interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Inverted_World schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Ik was er vanuit gegaan dat het een kussentje was, maar het is inderdaad een harde ondergrond met daaronder een kussentje.

Het is volstrekt afhankelijk van de bouw van de laptop of dit lekker en goed gaat werken. Zo zit er rechts ook een uitgang en daar ligt meestal je muis, dus of dat lang lekker is?

En vergelijkingen tussen laptops zijn vaak lastig, gezien bouw en de grote verschillen in TGP die voor GPU’s gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[quote]White Feather schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:53:
[...]
Ik was er vanuit gegaan dat het een kussentje was, maar het is inderdaad een harde ondergrond met daaronder een kussentje.

Het is volstrekt afhankelijk van de bouw van de laptop of dit lekker en goed gaat werken. Zo zit er rechts ook een uitgang en daar ligt meestal je muis, dus of dat lang lekker is?

En vergelijkingen tussen laptops zijn vaak lastig, gezien bouw en de grote verschillen in TGP die voor GPU’s gelden.
[/quote

de muis leg ik rechts op de bank zelf neer op een plankje met muismat. Dat werkt perfect nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Inverted_World schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:32:
Heb de houder vandaag ontvangen en het werkt perfect. Nu nog wel met mijn macbook pro maar ideaal. Tnx voor je tip.

De 18inch moet hier makkelijk op passen en geen gedoe meer met hitte.
Pagina: 1