Oral-B iO timer functie niet optimaal, alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:05
Hallo allemaal,

Ik heb een Oral-B iO elektrische tandenborstel die elke 30 seconden een korte vibratie geeft om door te gaan naar het volgende 'kwadrant' van mijn gebit. Ik zou dit liever anders zien en wel: een trilling elke 7,5 seconde voor elk apart (dus alle 16) vlak.

Ik ben in het bezit van een Gymboss interval timer, maar deze registreert geen halve seconden. Ik heb op TEMU en Aliexpres rondgesnuffeld, maar daar staan alleen kinderlijke timers die de gewenste functie ook niet eens hebben.

Heeft iemand een site met een timer waar dit is in te stellen? Of wellicht toch een fysieke timer / stopwatch met een dergelijke (countdown?) timer functie voor elke 16 aparte vlakken?

Thanks voor het meedenken! Ik zoek ondertussen vrolijk verder.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Beste antwoord (via StopEcocide op 01-03-2025 18:49)

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45
Het kan denk ik geen kwaad je tanden iets langer te poetsen. Ik zou gewoon 16x8 seconden doen. Dan ben je in totaal 8 seconden per poetsbeurt langer bezig.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45
Het kan denk ik geen kwaad je tanden iets langer te poetsen. Ik zou gewoon 16x8 seconden doen. Dan ben je in totaal 8 seconden per poetsbeurt langer bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 08:36

dragonhaertt

@_'.'

Waarom niet gewoon een app op je telefoon?
Zat timer apps te vinden in elke appstore.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07

Cheezus

Luiaard

Op AliExpress/temu rondsnuffelen om een timer te kopen om het poetsen van je tanden te timen rijmt ook goed met je username en "Stop de Ecocide" onderschrift 8)7

Het zal je wellicht verbazen maar het poetsen van je tanden is geen exacte wetenschap. Poets gewoon op gevoel totdat het schoon is. Met gewone tandpasta wil je sowieso langer je tanden poetsen om de fluoride effect te laten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Cheezus schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:52:
Op AliExpress/temu rondsnuffelen om een timer te kopen om het poetsen van je tanden te timen rijmt ook goed met je username en "Stop de Ecocide" onderschrift 8)7

Het zal je wellicht verbazen maar het poetsen van je tanden is geen exacte wetenschap. Poets gewoon op gevoel totdat het schoon is. Met gewone tandpasta wil je sowieso langer je tanden poetsen om de fluoride effect te laten hebben.
Ja, je hebt gelijk dat het niet echt duurzaam van me is. Het is toevallig ook echt de eerste keer dat ik daar heb gekeken, omdat site's met timers en apps in de store niet voldeden. Leermomentje.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:41
Is een oral b genius niets voor je? Heeft een app, daarin zie je zes zones, waarvan word bijgehouden hoever je bent en hij meet je poetsdruk.

Gebruik het zelf al een flink aantal jaar en de drang om elke poetsbeurt 100% te halen is er nog steeds. Meestal ben ik ongeveer 2:08 a 2:10 kwijt om m’n tanden volledig te poetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
tritimee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:05:
Is een oral b genius niets voor je? Heeft een app, daarin zie je zes zones, waarvan word bijgehouden hoever je bent en hij meet je poetsdruk.

Gebruik het zelf al een flink aantal jaar en de drang om elke poetsbeurt 100% te halen is er nog steeds. Meestal ben ik ongeveer 2:08 a 2:10 kwijt om m’n tanden volledig te poetsen
Bedankt voor de tip. De tandenborstel die ik nu heb was erg duur, dus ik laat het hierbij. Ik heb in de Oral-B app de trillingen uitgezet en de tip van @-Paul- in mijn Gymboss timer gezet. Dan krijg ik op elk vlak een piepje en dat voldoet eigenlijk wel aan mijn wensen. Top.

Bedankt voor jullie antwoorden mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:10
Hoe tel je eigenlijk 16 vlakken?

Ik zou zeggen 12 of 18?
- Boven/Onder - Links/Rechts - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x2x3 = 12
- Boven/Onder - Links/Rechts/Voor - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x3x3 = 18

Anyway; tanden poetsen op tijd is zo'n onzin. Je zegt toch ook niet na 1 minuut van je reet afvegen "zo, die is weer schoon", onafhankelijk van hoe je gebruikte velletjes er uitzien :D

[ Voor 36% gewijzigd door henri86 op 01-03-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Je voortanden hebben alleen voor en achterkant. Kiezen 3 vlakken (2 zijkanten en bovenkant). En dat keer 2.

Ik kom op 16 uit. Of heb ik nu spontaan last van dyscalculie? :+

Nou, ik heb dus wel eens ge-expirimenteerd met langer poetsen en toen begon na een dag mijn tandvlees flink te bloeden. Dus ik houd mij netjes aan de voorgeschreven +- 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 13:19

SambalBij

We're all MAD here

henri86 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:
Hoe tel je eigenlijk 16 vlakken?

Ik zou zeggen 12 of 18?
- Boven/Onder - Links/Rechts - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x2x3 = 12
- Boven/Onder - Links/Rechts/Voor - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x3x3 = 18
Kiezen buitenzijde, kauwvlak, binnenzijde; boven/onder, links/rechts; 3x4=12
Tanden voorzijde, achterzijde; boven/onder 2x2=4

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Niet dat ik de handleiding heb gelezen maar ik doe het al jaren zo:
1. onderkant alle tanden en kiezen
2. achterkant alle tanden en kiezen
3. voorkant tanden en kiezen boven
4. voorkant tanden en kiezen onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Waarom niet gewoon mindful poetsen ipv. gestuurd door iets externs?

Mijn ervaring is dat ald je rustig en met aandacht de verschillende kanten en vlakken van tanden en kiezen poetst, dat je met gemak ruim 3 minuten bezig bent.

Ik heb dit gedwongen door een beugel moeten leren. Sinds ik dit doe is de dame van de mondreiniging lyrisch over het resultaat en ik poets maar 1x per dag!

Mindful poetsen is nu onderdeel van mezelf zonder afhankelijkheid van iets externs en erg bevredigend.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 16:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarom niet gewoon poetsen zonder al die poeha en drukmakerij?
Je houd toch in je hoofd al bij waar je poetst en hoe lang... En dan leg je toch altijd hetzelfde 'traject' af.

Ik vind dit veel drukte om niets...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1