Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πππ
Vraag
Beste antwoord (via StopEcocide op 01-03-2025 18:49)
Alle reacties
Zat timer apps te vinden in elke appstore.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it canβt be caught in human beingβs breath.
Het zal je wellicht verbazen maar het poetsen van je tanden is geen exacte wetenschap. Poets gewoon op gevoel totdat het schoon is. Met gewone tandpasta wil je sowieso langer je tanden poetsen om de fluoride effect te laten hebben.
Ja, je hebt gelijk dat het niet echt duurzaam van me is. Het is toevallig ook echt de eerste keer dat ik daar heb gekeken, omdat site's met timers en apps in de store niet voldeden. Leermomentje.Cheezus schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:52:
Op AliExpress/temu rondsnuffelen om een timer te kopen om het poetsen van je tanden te timen rijmt ook goed met je username en "Stop de Ecocide" onderschrift![]()
Het zal je wellicht verbazen maar het poetsen van je tanden is geen exacte wetenschap. Poets gewoon op gevoel totdat het schoon is. Met gewone tandpasta wil je sowieso langer je tanden poetsen om de fluoride effect te laten hebben.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πππ
Gebruik het zelf al een flink aantal jaar en de drang om elke poetsbeurt 100% te halen is er nog steeds. Meestal ben ik ongeveer 2:08 a 2:10 kwijt om mβn tanden volledig te poetsen
Bedankt voor de tip. De tandenborstel die ik nu heb was erg duur, dus ik laat het hierbij. Ik heb in de Oral-B app de trillingen uitgezet en de tip van @-Paul- in mijn Gymboss timer gezet. Dan krijg ik op elk vlak een piepje en dat voldoet eigenlijk wel aan mijn wensen. Top.tritimee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:05:
Is een oral b genius niets voor je? Heeft een app, daarin zie je zes zones, waarvan word bijgehouden hoever je bent en hij meet je poetsdruk.
Gebruik het zelf al een flink aantal jaar en de drang om elke poetsbeurt 100% te halen is er nog steeds. Meestal ben ik ongeveer 2:08 a 2:10 kwijt om mβn tanden volledig te poetsen
Bedankt voor jullie antwoorden mensen
Ik zou zeggen 12 of 18?
- Boven/Onder - Links/Rechts - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x2x3 = 12
- Boven/Onder - Links/Rechts/Voor - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x3x3 = 18
Anyway; tanden poetsen op tijd is zo'n onzin. Je zegt toch ook niet na 1 minuut van je reet afvegen "zo, die is weer schoon", onafhankelijk van hoe je gebruikte velletjes er uitzien
[ Voor 36% gewijzigd door henri86 op 01-03-2025 19:55 ]
Ik kom op 16 uit. Of heb ik nu spontaan last van dyscalculie?
Nou, ik heb dus wel eens ge-expirimenteerd met langer poetsen en toen begon na een dag mijn tandvlees flink te bloeden. Dus ik houd mij netjes aan de voorgeschreven +- 2 minuten.
Kiezen buitenzijde, kauwvlak, binnenzijde; boven/onder, links/rechts; 3x4=12henri86 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:51:
Hoe tel je eigenlijk 16 vlakken?
Ik zou zeggen 12 of 18?
- Boven/Onder - Links/Rechts - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x2x3 = 12
- Boven/Onder - Links/Rechts/Voor - Voorzijde/Achterzijde/Bovenzijde; 2x3x3 = 18
Tanden voorzijde, achterzijde; boven/onder 2x2=4
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
1. onderkant alle tanden en kiezen
2. achterkant alle tanden en kiezen
3. voorkant tanden en kiezen boven
4. voorkant tanden en kiezen onder
Mijn ervaring is dat ald je rustig en met aandacht de verschillende kanten en vlakken van tanden en kiezen poetst, dat je met gemak ruim 3 minuten bezig bent.
Ik heb dit gedwongen door een beugel moeten leren. Sinds ik dit doe is de dame van de mondreiniging lyrisch over het resultaat en ik poets maar 1x per dag!
Mindful poetsen is nu onderdeel van mezelf zonder afhankelijkheid van iets externs en erg bevredigend.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Je houd toch in je hoofd al bij waar je poetst en hoe lang... En dan leg je toch altijd hetzelfde 'traject' af.
Ik vind dit veel drukte om niets...