Lang geleden een keer gedaan.
Volgens mij zou je de knop terug kunnen zetten met 1 tandje verschoven in de goede richting.
Dat je niets kan vinden komt ms. omdat je zoekt met mengkraan.
Probeer eens met "douche thermostaatkraan afstellen".
Volgens mij zou je de knop terug kunnen zetten met 1 tandje verschoven in de goede richting.
Dat je niets kan vinden komt ms. omdat je zoekt met mengkraan.
Probeer eens met "douche thermostaatkraan afstellen".
[ Voor 32% gewijzigd door JukeboxBill op 01-03-2025 13:05 ]
Soms ben ik bijna gelukkig
Dit is volgens mij een OK mengkraan van de Gamma. Doe jezelf een plezier en vervang dat ding snel - binnen een paar maanden loopt dat ding helemaal vast en kan je de temperatuur nog amper instellen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Soms zit er aan de binnenkant van de knop een maximaal instelling (bij Grohe in elk geval wel). Maar aan de kraan te zien lijkt daarvoor hier geen voorziening aanwezig.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Als je met max het 38°C palletje bedoelt dan zit die begrenzing in de 'overzetknop'. Die je nu dus eraf hebt gehaald. 'Calibreren/afstelen' doe je dus door de overzetknop op de gewenste manier over die tandjes te schuiven.
Met een thermometertje (of je hand) voel je wat een goede temperatuur is (afhankelijk van voorkeur en eventueel kinderen). Dan schuif je de knop erop met het 38°-knopje/palletje bijna tegen de begrenzer aan. Wil je nog heter: knopje indrukken en heter draaien. Wil je kouder: kouder draaien.
De absolute max kan je soms op je CV instellen. Hier hoor je dan wel weer over minimaal 60°C en legionella. Ik weet niet of dat met doorstromers van toepassing is. Ik heb zelf een CV/Boiler combi en die staat op 60°C tapwater ingesteld, maar heeft ook nog een mengventiel onder de kap die ik bijvoorbeeld op 50°C kan zetten zodat niemand zich ernstig aan tapwater kan branden. Het nadeel is dat een punt op grotere afstand dan geen fijn 'vette pannen afwassen' toelaat. Daar heb ik weer een quooker voor dus zo gaat hier het heetwaterbeleid.
Met een thermometertje (of je hand) voel je wat een goede temperatuur is (afhankelijk van voorkeur en eventueel kinderen). Dan schuif je de knop erop met het 38°-knopje/palletje bijna tegen de begrenzer aan. Wil je nog heter: knopje indrukken en heter draaien. Wil je kouder: kouder draaien.
De absolute max kan je soms op je CV instellen. Hier hoor je dan wel weer over minimaal 60°C en legionella. Ik weet niet of dat met doorstromers van toepassing is. Ik heb zelf een CV/Boiler combi en die staat op 60°C tapwater ingesteld, maar heeft ook nog een mengventiel onder de kap die ik bijvoorbeeld op 50°C kan zetten zodat niemand zich ernstig aan tapwater kan branden. Het nadeel is dat een punt op grotere afstand dan geen fijn 'vette pannen afwassen' toelaat. Daar heb ik weer een quooker voor dus zo gaat hier het heetwaterbeleid.
[ Voor 12% gewijzigd door jnr24 op 01-03-2025 22:08 ]