Airtag delen met niet-iPhone-gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik heb een setje airtags die gekoppeld zijn aan de iPhone van mijn vrouw.
Zelf ben ik een Android gebruiker, maar heb wel een MacbookPro M2 (met 'FindMy' geactiveerd), en dus ook een Apple ID.
Ik kan geen mogelijkheid vinden om vanuit haar account/iPhone de Airtag met mij te delen. Dit kan wel met andere iPhone contacten. Als ze mij selecteert als 'contact om mee te delen', dan komt er een melding dat ik geen iPhone gebruiker ben. Als ze dan toch doorgaat, dan komt de status van het deelverzoek op 'wachten' te staan. Ik had gehoopt/verwacht dat er een deel-verzoek bij het e-mailaccount dat aan mijn Apple ID is gekoppeld binnen zou komen. Maar dat is niet het geval.

Zoek ik iets dat niet kan, of zoek ik niet goed genoeg?

Computers follow your orders, not your intentions.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:46
Helaas, het zal nooit goed werken.
Apple heeft enkel een Android app uitgebracht om nabije airtags te vinden, maar dat is niet wat je zoekt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53
Wat ik er van begrijp, is dat er een airtag device moet zijn ingebouwd in de telefoon om die te kunnen vinden.
Apple doet dat sinds een aantal jaren. Voor Android zou je dan een nieuwe telefoon moeten zoeken die dat ook heeft.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:16
Het is dus niet zo dat ik het op mijn telefoon (Android) wil kunnen zien, maar op mijn MacBook Pro. Die laatste ondersteunt ook FindMy, en heeft er zelfs een app voor geinstalleerd. En ook via iCloud kun je FindMy gebruiken. Echter kan zij niet die Airtag met mijn AppleID delen, maar schijnbaar alleen met een bestaande iPhone.
En ik kan ook geen mogelijkheid vinden in de FindMy app op de MacBook (of in de iCloud) om de Airtag rechtstreeks aan mijn account te koppelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Big Mama op 01-03-2025 12:07 ]

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het zou in principe moeten werken. Voldoe je aan alle vereisten (2FA op beide accounts, iCloud Keychain etc.)?
You can share an AirTag or other item with up to five borrowers in addition to yourself, for a total of six users per item, as long as the following requirements are met:
  • Two-factor authentication must be turned on for your Apple Account.
  • The person you share with must have an Apple Account and be signed in to it. They must also use iCloud. You can’t share with a child account.
  • The owner and borrowers must have iCloud Keychain turned on.
  • The owner and borrowers must be using iOS 17, iPadOS 17, macOS 14, or later.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 01-03-2025 12:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/