Toon posts:

Arghhh.... Wat is dit nou weer ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer die geen kast heefy maar die op isolatie spul ligt. Nu had mijn vader min comp gisteren aangezet alleen toen hij niet wist hoe hij hem moest uitdoen heeft hij maar de stekker eruit gestokken. (ik heb geen aan/uit schakelaar dus).

Toen ik hem weer aan probeerde te zetten deed hij nix :'( . Ik heb al de stekker er al uit gehaald en er weer in gedaan, zonder resultaat. :( Op de stekker staat nog wel stroom want dat hadden we gemeten.

Nu dacht ik zelf dat het aan de voeding lag (gesprongen of zo :? ), maar daar ligt het niet aan want ik heb vandaag een AOpen HQ08 Bigtower (met nieuwe 300 watt voeding)gekocht en nu doet hij het nog niet. ;(

Waar kan het nog aan liggen. Kan het komen doordat m'n pa de stekker er zo heeft uitgetrokken of niet. Dat is hetzelfde als plotselingen stroomuitval dus ik denk dat dat het niet is. Of kunnen mobo's daar slecht tegen :?

Please Help Mij

aLvAsT bEdAnKt.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lijkt me sterk dat het komt doordat de stekker er zomaar uit gehaald wordt, toch es vragen wat je pa er allemaal mee gedaan heeft >:)

maar als je een nieuwe kast hebt, heb je dus neem ik aan al je kabeltjes opnieuw aangesloten, dus daar ligt het niet aan
dus ik ben bang dat je moederbord/processor/geheugen kapot is
draait je koeler wel, of gebeurt er helemaal nix?

edit: probeer anders eens ander geheugen of controleer of het goed op het bord zit, kijk ook of je processor nog goed zit enzo

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:21 schreef ikbenveldmuis het volgende:
lijkt me sterk dat het komt doordat de stekker er zomaar uit gehaald wordt, toch es vragen wat je pa er allemaal mee gedaan heeft >:)

maar als je een nieuwe kast hebt, heb je dus neem ik aan al je kabeltjes opnieuw aangesloten, dus daar ligt het niet aan
dus ik ben bang dat je moederbord/processor/geheugen kapot is
draait je koeler wel, of gebeurt er helemaal nix?

edit: probeer anders eens ander geheugen of controleer of het goed op het bord zit, kijk ook of je processor nog goed zit enzo
De comp gaat helemaal niet aan dus het kan niet aan geheugen of proc liggen. En m'n pa heeft er verder nix mee gedaan. (denk ik >:) ) nee grapje, hij heeft nix veranderd ofzo.

Hoe kan ik nou testen wat het is :?

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ligt-ie op isolatie spul? bedoel je daar antistatisch materiaal mee waar bijv. je mobo in verpakt zit?
Is niet handig, dat spul is nml erg elektrisch geleidend.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:26 schreef Lecram het volgende:
Ligt-ie op isolatie spul? bedoel je daar antistatisch materiaal mee waar bijv. je mobo in verpakt zit?
Is niet handig, dat spul is nml erg elektrisch geleidend.....
Nee, hij ligt op dat plastic luchtbubble-spul en dat werkt al meer als 4 maanden.

(waar hij op ligt geleid geen stroom en mijn pa heeft er ook verder niet aangezeten dus...)

Verwijderd

Kijk even goed of je mobo geen contact maakt met de kast, controleer alle schroefjes enzo , hopelijk ligt het gewoon daaraan, ander ben ik ook bang dat er iets kapot is , mobo of cpu waarschijnlijk! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:29 schreef cONEction het volgende:
Kijk even goed of je mobo geen contact maakt met de kast, controleer alle schroefjes enzo , hopelijk ligt het gewoon daaraan, ander ben ik ook bang dat er iets kapot is , mobo of cpu waarschijnlijk! |:(
Heb ik gedaan n er lag nix onder. Overgens, voordat ik mijn nieuwe kast had werkte die als niet meer. En ik heb hem 100% goed in mijn nieuwe kast gschroefd dus.

En ookal was de proc stuk zou de comp nog wel aangaan.

En hoe moet ik controleren of mijn mobo stuk is :? Kan een mobo ineens stuk gaan (of door stroomuitval) :?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
stroompiek die niet je voeding heeft opgevangen maar je moederbord?

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22
Op zaterdag 15 september 2001 19:34 schreef poohbeer het volgende:
Heb ik ook gehad :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:34 schreef poohbeer het volgende:
Zo iets dacht ik ook maar hoe test ik dit zonder naar de winkel toe te gaan waar mijn mobo vandaan komt :?

Ik wil het eerst weten dalijk is het iets heel anders doms.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit trouwens wel een zekering in de voeding dus die zou een stroom piek toch moeten op vangen :?

Zekering is nog heel ???

(heb ik nagekeken.)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Sommige mobo's doen ook niks als de fdd niet (goed) aangesloten is!!

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 19:50 schreef G4s het volgende:
Er zit trouwens wel een zekering in de voeding dus die zou een stroom piek toch moeten op vangen :?
Snelle pieken worden niet door de zekering tegengehouden. Daarvoor reageert zo'n ding veel te traag.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 19:50 schreef bart1234 het volgende:
Sommige mobo's doen ook niks als de fdd niet (goed) aangesloten is!!
Niemand heeft daar aangezeten. En mijn mobo gaat dan wel aan alleen rapporteerd het.

Maar toch bedankt voor de tip :)
Pagina: 1