Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:44
Dag,

Momenteel maak heel som ik gebruik van Skype als ik in het buitenland ben om naar een vaste lijn in Nederland te bellen van mijn verzekeringsmaatschappij (indien ik ze nodig heb).

Mijn verzekeringsmaatschappij vereist dat ik via een mobiel nummer, een vaste lijn of voip naar ze bel.
Bellen via whatsapp kan niet, appen wel (lekker vaag).

Helaas stopt Skype in mei 2025. Ik zag Viber als optie. Iemand hier ervaring mee?
Of weet iemand een ander alternatief (dus dat ik een app kan installeren op een android telefoon. Deze telefoon heeft alleen een internetverbinding. En vanuit de app wil ik bellen naar een vast toestel in Nederland.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

phantom09 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:56:
Dag,

Momenteel maak heel som ik gebruik van Skype als ik in het buitenland ben om naar een vaste lijn in Nederland te bellen van mijn verzekeringsmaatschappij (indien ik ze nodig heb).

Mijn verzekeringsmaatschappij vereist dat ik via een mobiel nummer, een vaste lijn of voip naar ze bel.
Bellen via whatsapp kan niet, appen wel (lekker vaag).

Helaas stopt Skype in mei 2025. Ik zag Viber als optie. Iemand hier ervaring mee?
Of weet iemand een ander alternatief (dus dat ik een app kan installeren op een android telefoon. Deze telefoon heeft alleen een internetverbinding. En vanuit de app wil ik bellen naar een vast toestel in Nederland.

Alvast bedankt.
Je verzekeraar vereist dus eigenlijk gewoon dat je ze contacteert vanop een te traceren 'telefoonnummer'. Niks mis met dat idee en als je er niet aan wenst te gaan voldoen dan moet je gewoon een andere verzekeraar gaan zoeken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04:21
Zijn veel verschillende SIP providers welke doen wat je zoekt, ieder met zijn gemakken of mogelijkheden. CheapConnect is een zo een leverancier voor een simpele SIP trunk, goedkoop en prima voor jouw beschreven doel. Wel moet je even een geschikte SIP client (app) vinden welke je zelf kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Je verzekeraar vereist dus eigenlijk gewoon dat je ze contacteert vanop een te traceren 'telefoonnummer'. Niks mis met dat idee en als je er niet aan wenst te gaan voldoen dan moet je gewoon een andere verzekeraar gaan zoeken.
Nee, dat vereisen ze niet. Als ik bel met Skype is dat een tijdelijk nummer. Terugbellen kunnen ze dan niet.
Tenzji ik een vast skype nummer af neem. Maar goed skype houd op te bestaan.

Als ik mijn verzekeringsmaatschappij had gebeld, dan stuurden ze mij later een email met het verzoek of ik ze telefonisch wou bellen (want ze weten mijn nummer niet omdat het tijdeijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

phantom09 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:12:
[...]

Nee, dat veisen ze niet. Als ik bel met Skype is dat een tijdelijk nummer. Terugbellen kunnen ze dan niet.
Tenzji ik een vast skype nummer af neem. Maar goed skype houd op te bestaan.

Als ik mijn verzekeringsmaatschappij had gebeld, dan stuurden ze mij later een email met het verzoek of ik ze telefonisch wou bellen (want ze weten mijn nummer niet omdat het tijdeijk is).
En dus vereisen ze dat stiekem dus eigenlijk wel in verband met een terugbel mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
Wat is er mis met een mobiel abonnement of prepaid kaartje van kruidvat/lebara heb je voor een paar euro een simkaartje met nummer en door roaming kun je in heel Europa bellen uit je bundel en gratis gebeld worden in Europa.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 28-02-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
jongetje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:15:
Wat is er mis met een mobiel abonnement of prepaid kaartje van kruidvat/lebara heb je voor een paar euro een simkaartje met nummer en door roaming kun je in heel Europa bellen uit je bundel.
Helaas werkt dat niet.
Als ik in Indonesie ben kan ik met mijn Simyo Prepaid kaart alleen mobiel bellen naar een Indonesisch nummer. Bellen naar het buitenland is geblokkeerd sinds een jaar of 3. ongeveer 3 jaar geleden kon ik prima bellen met mijn Simyo kaart (en aldi kaart) naar een nederlands nummer).

Ik kan wel gebeld worden vanuit Nederland. Maar ja hoe moet ik dan mijn verzekeraar bellen met mijn simto als het geblokkeerd is?

Ik snap niet dat mijn verzekeraar moeilijk doet dat bellen via whatsapp niet is toegestaan. Praten via Voip/whatsapp is toch het zelfde? Je hoort elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door phantom09 op 28-02-2025 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
Dan voor 9euro er jaar een vast nummer nemen van cheapconnect. Heb ik al jaren in gebruik voor mijn vaste lijn en ook een voup dect set mee ingesteld zodat ik thuis goedkoper kan bellen. Maar je kunt die sip gegevens ook in een app zetten op je telefoon, laptop etc. En dan bel je ook via dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
twieren schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:05:
Zijn veel verschillende SIP providers welke doen wat je zoekt, ieder met zijn gemakken of mogelijkheden. CheapConnect is een zo een leverancier voor een simpele SIP trunk, goedkoop en prima voor jouw beschreven doel. Wel moet je even een geschikte SIP client (app) vinden welke je zelf kan configureren.
Je bedoeld een SIP app zoals deze?

https://www.sipnetic.com/

Zou waarschijnljik moeten werken, alleen ben ik niet zo'n fan van hiervan. Je bent afhankelijk van de app en de voip provider. Liefst heb ik 2 in 1 zoals Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

phantom09 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Helaas werkt dat niet.
Als ik in Indonesie ben kan ik met mijn Simyo Prepaid kaart alleen mobiel bellen naar een Indonesisch nummer. Bellen naar het buitenland is geblokkeerd sinds een jaar of 3. ongeveer 3 jaar geleden kon ik prima bellen met mijn Simyo kaart (en aldi kaart) naar een nederlands nummer).

Ik kan wel gebeld worden vanuit Nederland. Maar ja hoe moet ik dan mijn verzekeraar bellen met mijn simto als het geblokkeerd is?

Ik snap niet dat mijn verzekeraar moeilijk doet dat bellen via whatsapp niet is toegestaan. Praten via Voip/whatsapp is toch het zelfde? Je hoort elkaar.
AI én LLM's welke binnen een paar seconden 'jouw' manier van spreken al perfect kunnen imiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:24:
[...]

AI én LLM's welke binnen een paar seconden 'jouw' manier van spreken al perfect kunnen imiteren?
Hoe weet de telefonist(e) mijn stem? Grote kans dat als je terug gebeld wordt je iemand anders aan de lijn krijgt zoals ik had. En die 2e telefonis(e) wist mijn stem niet).

En die weten dan ook al mijn gegevens? Dan zou er een datalek moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door phantom09 op 28-02-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@phantom09

Veel suc-6 gewenst met het zoeken van een andere verzekeraar (y)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 28-02-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
[
jongetje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:23:
Dan voor 9euro er jaar een vast nummer nemen van cheapconnect. Heb ik al jaren in gebruik voor mijn vaste lijn en ook een voup dect set mee ingesteld zodat ik thuis goedkoper kan bellen. Maar je kunt die sip gegevens ook in een app zetten op je telefoon, laptop etc. En dan bel je ook via dat nummer.
Jep. Werkt hier ook dikke prima!

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 01-03-2025 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:31:
@phantom09

Veel suc-6 gewenst met het zoeken van een andere verzekeraar (y)
is er niet:

Antwoord copilot:

Het lijkt erop dat de meeste reisverzekeraars in Nederland hun alarmcentrales via traditionele telefoonnummers bereikbaar maken. Ik kon geen specifieke informatie vinden over reisverzekeraars die WhatsApp-bellen accepteren voor hun alarmlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
rens-br schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Jep. Werkt hier ook dikke prima!
Werkt niet als je met dit kaartje vanuit Indonesie naar Nederland wil bellen. Wordt geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zomaar een willekeurige VOIP provider zal waarschijnlijk onversleuteld over internet gaan. Viber 6 heeft end-to-end versleuteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
phantom09 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:12:
[...]

Werkt niet als je met dit kaartje vanuit Indonesie naar Nederland wil bellen. Wordt geblokkeerd.
Ik zie nu dat ik de verkeerde heb gequote. Ik bedoelde dus cheapconnect.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 01-03-2025 01:30 ]

Pagina: 1