Toon posts:

Matrox G400 koeling nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of mijn Matrox Millenium G400 een cooler nodig zou hebben aangezien m'n beeldopbouw niet altijd lekker loopt. Hij wordt ook gigantisch heet.. is dat normaal voor zo'n redelijk normale videokaart?

Thx

Verwijderd

Die heeft zeer zeker een koeling nodig
bij de g400 max zit wel koeling ik raad je aan een koeler erintezetten dat heb ik ook gedaan! anders is die kaart haast niet meer aan te raken

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Nou, mijn G400 werkt als een zonnetje zonder dat ik er een koeler opgezet heb !
Waarschijnlijk verschilt dit per geval.
Moet wel zeggen dat ik mijn videokaartje op een Intel Easton gebruik en dit alles gewoon standaard laat draaien.
Intel is zo stabiel als de tering, maar geen tweak mogelijkheden.

Signature?

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Ik heb er meer dan 2 jaar 1 gehad maar het was voor mij niet nodig... dus misschien had ik geluk ? Ligt er ook aan of je hem overklokt, had ik dus niet.
Als een koeler nodig is dan leveren ze het er wel bij denk ik maar.

RJ

Geniet maar tweak met mate

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Niet nodig. Ik heb er al een sinds dat 'ie hiero verkrijgbaar is en nooit problemen mee gehad. Ja, de heatsink wordt behoorlijk warm (kan hier oplopen tot 48~53o C), maar dat mag niks uitmaken.
Ik heb eens wat getest en er een fan op gezet waardoor de temp 20o C daalde, maar daardoor kon ik de chip nóg niet verder overclocken ;( Dus dat kabaalding er maar weer vanaf gehaald.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Als er van de fabriek uit al geen cooler op gezeten heeft is dat ook niet nodig.

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:15

dop

Windows needs to reboot now

g400 dh hier nooit een probleem gehad zou niet eens weten of hij warm word

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo heb ik ook geredeneerd... niet bijgeleverd dus niet nodig.. nu ga ik m'n comp nog niet overklokken (komt nog wel eens ;)).. dus laat ik em zo maar.. thx for the tips! :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De normale G400 kan best veel hebben hoor, paar keer laten vallen, AGP per ongeluk op 115Mhz(AGP 1x) wist ik niet, want het deed het prima :) had em op 160core/210mem (G400 MAx = 150/200)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 19:14 schreef Asus het volgende:
Die heeft zeer zeker een koeling nodig
bij de g400 max zit wel koeling ik raad je aan een koeler erintezetten dat heb ik ook gedaan! anders is die kaart haast niet meer aan te raken
Je moet je Videokaart ook niet aanraken of eruit halen als je net bezig bent geweest :P

Nee hoor, je Matrox heeft geen koeling nodig. Mischien wel als je hem wilt overklokken, maar dat is normaal
Pagina: 1