Omruilen tweede kans product bij webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik had een tweede kans laptop bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
gekocht. Die bleek niet goed te werken. Ik heb het opgestuurd om omgeruild te worden. Maar ik krijg een mail dat het niet kan omdat het product niet op voorraad is. Maar ik kan zien dat het wel op voorraad is. Nu heb ik contact opgenomen met de klantenservice en die zeggen dat het niet omgeruild kan worden omdat het een tweedekans product is. Alleen er staat bij de tweede kans producten niet dat hiervoor speciale regels zijn. Ik heb andere kansen laten liggen onder de gedachte dat deze laptop gewoon omgeruild kon worden.

Mogen ze dit zomaar doen? Ik ga eruit van wel, maar voor de zekerheid wil hier eerst advies vragen.

In ieder geval niet zo netjes. Sterker nog, dat de laptop niet goed functioneerde kan gewoon vastgesteld worden door een basis inspectie. Het is de wifi kaart die niet werkt, dus je kan bij het instellen van windows niet eens op het internet gaan. En ik heb geprobeerd de nieuwste drivers van de site van de fabrikant te halen voor alle chipset onderdelen en te installeren, maar de wifi kaart werkt gewoon niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2025 20:39 ]

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:13

sanzut

It's always christmas time

Kan je niet gewoon retourneren ipv omruilen? Want ze zeggen zelf dat de wet-koop-op-afstand gewoon van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 11:01
Je hebt gewone garantie toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dus je wil nu een nieuw product voor de 2e kans prijs ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16
Wat bedoel je met omruilen? Jou tweede kans voor een compleet nieuwe? Dat gaat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
Majesco schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:54:
Het is de wifi kaart die niet werkt, dus je kan bij het instellen van windows niet eens op het internet gaan. En ik heb geprobeerd de nieuwste drivers van de site van de fabrikant te halen voor alle chipset onderdelen en te installeren, maar de wifi kaart werkt gewoon niet.
Misschien toch niet de goede driver?
Geeft apparaatbeheer wel een werkende WiFI adapter aan?
Als je verder geen werkende netwerk verbinding hebt kan kan je een smartphone via USB aansluiten en via WiFI Tethering Windows zichzelf laten updaten en zo misschien de (juiste?) driver laten installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27
Ik lees nergens wat ze hem dan wel aangeboden hebben, bv geld terug is toch prima?

Ze zullen vast niet zeggen "we houden je laptop en that's it, doeggies daggies!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik weet vrij zeker dat je een tweedekans product niet om hoeft te laten ruilen voor een ander tweedekans product, maar dat het om de waarde gaat.

Je gaat je tweedekans laptop niet voor dezelfde laptop, maar dan nieuw, omgeruild krijgen, want die nieuwe laptop is meer waard. Maar je kan 'm hoogstwaarschijnlijk wel om laten ruilen voor een andere (nieuwe) laptop, van dezelfde waarde.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

FreakNL

Well do ya punk?

Of gewoon geld terug? Dat bieden ze volgens mij gewoon aan.

Als het trouwens echt een buiten(tweede)kansje is kun je overwegen om er zo’n klein USB wifi adapter in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
Ze hebben mij inderdaad gewoon geld terug aangeboden, dus het is geen drama, maar alleen niet zo netjes.

Maar er staat nergens vermeld dat er special regels gelden voor tweede kans producten. Immers als ik een nieuwe 3d kaart koop en een week later is die 300 euro duurder dan kan ik het toch ook gewoon omruilen. Waarde speelt alleen een rol als het product niet meer beschikbaar is. En dit is gewoon gekocht via dezelfde kanalen als het nieuwe product?
Die laptop sturen ze gewoon terug naar Asus, en van de vorige eigenaar hebben ze waarschijnlijk vergoeding gevraagd voor de beschadigde verpakking. Ze hebben mijn tijd en geduld verspeeld met dit. En ik heb ook andere kansen laten lopen.

Het is iig wel netjes om op de verkoop pagina te vermelden dat er special regels zijn voor tweede kans producten.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maar je hebt een tweede kans laptop gekocht, ze zullen geen andere tweede kans laptop op voorraad hebben.

Lijkt me nogal logisch dat je geen nieuwe laptop krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21
Majesco schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:11:
Ze hebben mij inderdaad gewoon geld terug aangeboden, dus het is geen drama, maar alleen niet zo netjes.

Maar er staat nergens vermeld dat er special regels gelden voor tweede kans producten. Immers als ik een nieuwe 3d kaart koop en een week later is die 300 euro duurder dan kan ik het toch ook gewoon omruilen. Waarde speelt alleen een rol als het product niet meer beschikbaar is. En dit is gewoon gekocht via dezelfde kanalen als het nieuwe product?
Die laptop sturen ze gewoon terug naar Asus, en van de vorige eigenaar hebben ze waarschijnlijk vergoeding gevraagd voor de beschadigde verpakking. Ze hebben mijn tijd en geduld verspeeld met dit. En ik heb ook andere kansen laten lopen.

Het is iig wel netjes om op de verkoop pagina te vermelden dat er special regels zijn voor tweede kans producten.
Dit staat op hun website
Wat zijn de voorwaarden van Tweedekans?
Voor Tweedekans gelden dezelfde voorwaarden als bij nieuwe producten. Je kan dus binnen 30 dagen gratis retourneren en hebt altijd 2 jaar garantie. Wel zijn er een paar verschillen: Je kunt geen verzekering afsluiten op je Tweedekans product, cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans producten en je kan je product niet in de winkel ophalen of reserveren.
Twee opties. Geld terug of garantie en dan wordt hij waarschijnlijk gerepareerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan hier echt niet bij, hoor. Hoe had je het dan voor je gezien? Je koopt een product met korting maar omdat hij het niet (goed) doet wil je hem onder WKOA ruilen voor een nieuwe, zonder de korting in te leveren?

Dat laatste is natuurlijk raar maar dat je hem wilt omruilen onder WKOA net zo. Als ie defect is, kun je hem gewoon laten repareren. Tuurlijk, dan ben je hem nog even kwijt, maar je hebt wel je korting en een werkend product.
[...]Die laptop sturen ze gewoon terug naar Asus, en van de vorige eigenaar hebben ze waarschijnlijk vergoeding gevraagd voor de beschadigde verpakking. Ze hebben mijn tijd en geduld verspeeld met dit. En ik heb ook andere kansen laten lopen. [...]
Och, nou ben je nog een slachtoffer ook! 8)7 :w

edit:
Je hebt dus 2 opties:
- Inderdaad retourneren onder WKOA en je aankoopbedrag terugkrijgen. Dan heb je geen laptop maar wel je geld terug.
- Of hem aanmelden ter reparatie en even geduld hebben voor de reparatie. Dan heb je een werkende laptop voor minder geld. Met een beetje 'geluk' kunnen ze hem niet repareren en bieden ze je een nieuwe laptop aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 28-02-2025 19:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
saaltink schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:17:
[...]

Dit staat op hun website

[...]

Twee opties. Geld terug of garantie en dan wordt hij waarschijnlijk gerepareerd.
Voor Tweedekans gelden dezelfde voorwaarden als bij nieuwe producten. Je kan dus binnen 30 dagen gratis retourneren en hebt altijd 2 jaar garantie. Wel zijn er een paar verschillen: Je kunt geen verzekering afsluiten op je Tweedekans product, cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans producten en je kan je product niet in de winkel ophalen of reserveren.
Ik had het anders geinterpeteerd omdat er staat dat dezelfde voorwaarden gelden als bij nieuwe en bij de uitzonderingen niet staat dat "omruilen" ook niet mag. Maar ik neem aan dat de voorwaarden die zij bedoelen niks zeggen over omruilen, dit is separaat aan dat.

In ieder geval ben ik het oneens met de regeerders hier. Ik heb al het voorbeeld van een kaart die in waarde stijgt genoemd, Maar dan heb je ook producten die je afgeprijsd koopt. Immers daar vermelden ze toch ook altijd specifiek erbij als je het niet mag omruilen of terugbrengen? Als ik een laptop koop bij een actie van -30%, dan kan ik toch verwachten dat ik het mag omruilen als er iets niet klopt. Webwinkel is geen individuele verkoper op marktplaats het is een bedrijf met voorraad die op de verkoop pagina zelf precies dezelfde voorwaarden heeft staan als bij het nieuwe product.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/de6WmRxcpWg9WMqXhrzHezDXJvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLkIhBS14WU4a0QpN08i6iiO.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDtosU4-ni1D-9pEVVyrYIzR268=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTnR5xjL14OtSbpvpate00wf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2025 20:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27

Het product IS niet meer beschikbaar, er is geen andere 2e kans laptop van jouw merk/type. Een 2e kans is een wezenlijk andere propositie/product dan een nieuwe, daarom is de prijs ook lager.

Je moet even anders denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31
ik snap de instelling van de overige tweakers in dit topic niet zo? Als het product niet werkt, is het gewoon non-conform. Als de winkel dan geen andere tweede kans heeft, leveren ze maar een nieuwe en/of repareren ze de huidige maar (conform art. 7:21 BW). Tweede kans gaat bij deze winkel sowieso alleen om het feit dat het product al een keer open is geweest, niet dat het een minder product zou zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• saaltink
Als je een occasion van een dealer koopt en die blijkt toch niet helemaal niet te doen wat jij er van verwacht. Dan krijg je ook geen nieuwe auto van die dealer ondanks dat hij exact het zelfde model, nieuw in de showroom heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MikeN schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:54:
ik snap de instelling van de overige tweakers in dit topic niet zo? Als het product niet werkt, is het gewoon non-conform. Als de winkel dan geen andere tweede kans heeft, leveren ze maar een nieuwe en/of repareren ze de huidige maar (conform art. 7:21 BW). Tweede kans gaat bij deze winkel sowieso alleen om het feit dat het product al een keer open is geweest, niet dat het een minder product zou zijn.
Maar het product is niet ter reparatie aangeboden, dat is juist het probleem. TS wilde gewoon direct een nieuwe. Dat werkt niet zo. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
MikeN schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:54:
Wat voor soorten Tweedekans producten zijn er?

Tweedekans als nieuw
Het product is een keer uit de verpakking gehaald en kan getest zijn. Het product is verder niet van nieuw te onderscheiden.

Tweedekans met lichte gebruikssporen
Het product heeft lichte gebruikssporen en kan een keer gebruikt zijn. Er kunnen haarfijne krasjes op de rand, zij- of onderkant van het product zitten. Er bevinden zich nooit krasjes op het scherm van het product.

Tweedekans met zichtbare beschadigingen
Het product heeft zichtbare beschadigingen zoals krassen of deuken rondom het product. Het scherm kan kleine krassen of dode pixels bevatten. De beschadigingen verhinderen het gebruik van het product niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als ik het correct interpreteer toont de TS dat er "tweedekans" producten op voorraad zijn.

Ofschoon dat wel klopt, kan het wel zo zijn dat de prijs voor die andere producten anders is omdat de staat beter of slechter is.

[ Voor 18% gewijzigd door mrmrmr op 28-02-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
saaltink schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:54:
Als je een occasion van een dealer koopt en die blijkt toch niet helemaal niet te doen wat jij er van verwacht. Dan krijg je ook geen nieuwe auto van die dealer ondanks dat hij exact het zelfde model, nieuw in de showroom heeft staan.
Dat gaat om een ander geval, juridisch gezien. Als jij een occassion koopt, dan koop je een specifieke zaak en niet een generieke zaak. In dat geval kun je geen vervanging vragen maar alleen herstel. Als jij een 'Tweedekans als nieuw' laptop koopt, dan durf ik wel te beargumenteren dat je gewoon die laptop wil. Alleen als hij wordt geadverteerd als laptop met gebruikssporen oid is het mijns inziens geen soortzaak meer.
Room42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:55:
Maar het product is niet ter reparatie aangeboden, dat is juist het probleem. TS wilde gewoon direct een nieuwe. Dat werkt niet zo. :)
Wettelijk gezien is die keuze wel aan TS. Dan had de winkel maar geen kapotte laptop af moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Room42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:55:
[...]

Zo werkt het wel, de koper mag kiezen, op basis van artikel 7:21 lid 1 BW:

- aflevering van het ontbrekende of
- herstel van de afgeleverde zaak of
- vervanging van de afgeleverde zaak.

De kosten moeten wel in verhouding staan tot elkaar, dus je mag niet een nieuwe auto eisen als de ruitenwisser stuk is. Maar je hoeft niet akkoord te gaan met alleen geld terug.

Vraag is dus of een tweedekans laptop wezenlijk anders is dan een nieuwe, en of die 4% prijsverschil tussen een nieuwe en een tweedekans laptop onredelijk veel is voor Webwinkel.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2025 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MikeN schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:05:
[...]

Wettelijk gezien is die keuze wel aan TS. Dan had de winkel maar geen kapotte laptop af moeten leveren.
TS mag hem retourneren onder WKOA. Dan krijgt deze zijn geld terug en is het klaar.
TS mag ook de leverancier de kans geven een werkend exemplaar te leveren. Hiervoor mag de leverancier hem ter reparatie aannemen en kijken of deze te repareren valt. Is dat niet mogelijk, kunnen ze inderdaad een werkend exemplaar leveren. Volgens mij hoeft die ook niet per se nieuw te zijn, maar wel gelijkwaardig.

Zomaar terugsturen en een nieuwe verwachten is geen van bovenstaande opties. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesco
Het was een tweede kans product die als nieuw werd beschreven. Ik heb de laptop opgestuurd omdat ik dacht dat Webwinkel het wel zouden omruilen, immers dat staat er gewoon op de verkoop pagina. De laptop zelf was net onder de 2300. Dus 300 euro verschil.

Als ik had geweten dat het niet kon, had ik het voor reparatie opgestuurd. Maar nu weet ik beter hoe het in elkaar zit. De topic heeft zijn functie gediend.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2025 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sabbi schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:06:
[...]

Zo werkt het wel, de koper mag kiezen, op basis van artikel 7:21 lid 1 BW:

- aflevering van het ontbrekende of
- herstel van de afgeleverde zaak of
- vervanging van de afgeleverde zaak.

De kosten moeten wel in verhouding staan tot elkaar, dus je mag niet een nieuwe auto eisen als de ruitenwisser stuk is. Maar je hoeft niet akkoord te gaan met alleen geld terug.

Vraag is dus of een tweedekans laptop wezenlijk anders is dan een nieuwe, en of die 4% prijsverschil tussen een nieuwe en een tweedekans laptop onredelijk veel is voor Webwinkel.
Hier even een link naar dat artikel: https://wetboekplus.nl/bu...ing-bij-non-conformiteit/

Voor de duidelijkheid: IANAL. O-) En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe @fopjurist of @Real hiernaar kijken. Sorry, en laat het me weten, als de tag ongewenst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
Room42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:08:
[...]

TS mag hem retourneren onder WKOA. Dan krijgt deze zijn geld terug en is het klaar.
TS mag ook de leverancier de kans geven een werkend exemplaar te leveren. Hiervoor mag de leverancier hem ter reparatie aannemen en kijken of deze te repareren valt. Is dat niet mogelijk, kunnen ze inderdaad een werkend exemplaar leveren. Volgens mij hoeft die ook niet per se nieuw te zijn, maar wel gelijkwaardig.
Apple mocht zelfs na 8 maanden gebruik nog geen refurbished toestel leveren.
Zomaar terugsturen en een nieuwe verwachten is geen van bovenstaande opties. ;)
Tsjah, dit soort feitenvrije uitspraken heb ik niet zoveel aan. Het is een de consument om een keuze te maken tussen herstel en vervanging (ja, daar zijn mitsen en maren op, maar een product wat 'als nieuw' wordt geadverteerd en direct na aankomst stuk is valt daar niet onder wat mij betreft).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je hebt recht op reparatie of een vervangend tweedehands product. Als reparatie niet mogelijk of onredelijk duur is en er geen vervangend tweedehands product is, heb je alleen recht op je geld terug.

Je kunt geluk hebben als de fabrikant je een nieuw product wil geven, maar dat hangt af van de voorwaarden van de fabrieksgarantie. Misschien geldt de fabrieksgarantie niet, of mag de fabrikant volgens de voorwaarden een refurbished product leveren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 07:19
Majesco schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:15:
Het was een tweede kans product die als nieuw werd beschreven. Ik heb de laptop opgestuurd omdat ik dacht dat Webwinkelhet wel zouden omruilen, immers dat staat er gewoon op de verkoop pagina. De laptop zelf was net onder de 2300. Dus 300 euro verschil.

Als ik had geweten dat het niet kon, had ik het voor reparatie opgestuurd. Maar nu weet ik beter hoe het in elkaar zit. De topic heeft zijn functie gediend.
Mijn ervaring een aantal jaar terug. Wasmachine gekocht bij Webwinkel, tweede kans want deukje oid. Die bleek te lekken, en toen hebben we wel meteen zonder morren een nieuwe wasmachine ontvangen. Of dat terecht, of onterecht is, geen idee. Ik vond het mooi meegenomen.
fopjurist schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:20:
Je hebt recht op reparatie of een vervangend tweedehands product. Als reparatie niet mogelijk of onredelijk duur is en er geen vervangend tweedehands product is, heb je alleen recht op je geld terug.

Je kunt geluk hebben als de fabrikant je een nieuw product wil geven, maar dat hangt af van de voorwaarden van de fabrieksgarantie. Misschien geldt de fabrieksgarantie niet, of mag de fabrikant volgens de voorwaarden een refurbished product leveren.
Tweede kans, is niet tweedehands. In principe is het een ongebruikt product met hoogstens visuele schade, maar meestal incomplete of beschadigde verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

analogworm schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Mijn ervaring een aantal jaar terug. Wasmachine gekocht bij Webwinkel, tweede kans want deukje oid. Die bleek te lekken, en toen hebben we wel meteen zonder morren een nieuwe wasmachine ontvangen. Of dat terecht, of onterecht is, geen idee. Ik vond het mooi meegenomen.

[...]

Tweede kans, is niet tweedehands. In principe is het een ongebruikt product met hoogstens visuele schade, maar meestal incomplete of beschadigde verpakking.
Volgens Webwinkel:
Wat is Tweedekans?
Bij Webwinkel geven we producten een tweede kans, wanneer een klant deze terugstuurt. Natuurlijk checken we eerst of de wasmachine of tablet bijvoorbeeld nog goed werkt. Alleen producten die een goede staat hebben en goed werken, krijgen bij Webwinkel een tweede kans. Je koopt een Tweedekans product met korting, wat goed is voor je portemonnee en het milieu. Ook krijg je dezelfde garantie als op een nieuwe aankoop.
Technisch gezien kan ALLES wat binnen de WKOA termijn terugkomt vanuit het eigen on-line verkoopkanaal dus verkocht worden 'als nieuw' (en niet als 'zo goed als nieuw') tegen een gerduceerd tarief (lees: met minder marge dan dat een nieuw artikel heeft) zonder de wettelijke NL garantie van 'twee jaar' daarbij te hoeven respecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2025 20:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

analogworm schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Het punt is hetzelfde: als je kiest voor vervanging, heb je recht op vervanging door tweede kans. Als die er niet is, kun je niet voor vervanging kiezen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Conform het Shopping Forum Beleid heb ik de naam van de winkel eenmaal in de TS in mo-tags gezet, gezien het hier mogelijk om specifieke voorwaarden gaat, verder heb ik deze uit een aantal reacties en de TS verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Dit kan je zelf denk ik ook wel nagaan? je koop iets met korting vanwege tweedekans. Dat is geld terug een nette oplossing. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

tattooboy1985 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:42:
[...]

Dit kan je zelf denk ik ook wel nagaan? je koop iets met korting vanwege tweedekans. Dat is geld terug een nette oplossing. _/-\o_ koop je daarna een nieuwe of kijk je voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yorinn schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:41:
[modbreak]Conform het Shopping Forum Beleid heb ik de naam van de winkel eenmaal in de TS in mo-tags gezet, gezien het hier mogelijk om specifieke voorwaarden gaat, verder heb ik deze uit een aantal reacties en de TS verwijderd.[/]
Je weet ook dat 'TWEEDE KANS' een product-naam is van één van de beter bekende (grote) webshops?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Je weet ook dat 'TWEEDE KANS' een product-naam is van één van de beter bekende (grote) webshops?
Als je zoekt op Google naar tweede kans vind je meer dan alleen de webwinkel in de TS. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yorinn schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:46:
[...]

Als je zoekt op Google naar tweede kans vind je meer dan alleen de webwinkel in de TS. ;)
Ik Google niets en nooit... Zoeken is geen acroniem van/voor 'Google' hé 8) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Wat dacht je van het screenshot in dit topic?
Je hoeft geen quantumfysica te hebben gestudeerd om te zien dat het hier om *knip* Hinten naar de naam van de winkel hoeft niet gaat....

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2025 20:59 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Goed, zullen we nu weer ontopic verder gaan over het probleem van TS? Discussie over screenshots, naamsverbasteringen, zoekmachines enz. mag stoppen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11
als ik schoenen koop di niet passen dan kan ik ze ook niet omruilen bij Zalando. Dan stuur ik ze terug en moet ik zelf andere bestellen, die wel passen.
Ik snap niet waarom dat met deze laptop anders zou zijn, tweedekans of niet. Omruilen is voor webwinkel volgens mij altijd not done.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

No Hands schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:37:
Ik snap niet waarom dat met deze laptop anders zou zijn, tweedekans of niet.
Omdat retourrecht en conformiteit totaal verschillende dingen zijn. TS heeft de laptop niet verkeerd besteld, de laptop werkte niet goed.
MikeN schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:05:
Als jij een 'Tweedekans als nieuw' laptop koopt, dan durf ik wel te beargumenteren dat je gewoon die laptop wil.
Maar je wil dan ook 4% korting. Dat zo'n laptop minder waard is dan een nieuwe is gezien de overeengekomen prijs een feit.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij diezelfde webwinkel heb ik de afgelopen jaren ook al eens tot twee keer toe een tweedekans product besteld en geleverd gekregen.
En binnen een week bleek het product gewoonweg niet goed te werken.
waarschijnlijk was dat ook het geval bij de originele koper en is dat bij interne controle niet opgevallen o.i.d.

Vervolgens GEBELD en een vriendelijk gesprek gevoerd dat het toch wel heel sneu was dat het geleverde product eigenlijk niet 100% functioneerde.
En vervolgens werd er gewoon een nieuw niet-tweedekans product opgestuurd/omgeruild.
M.a.w. het kan wel!

Maar ik denk dat persoonlijk en vriendelijk (!) contact in zulke gevallen effectief veel beter werkt... :+

BTW: het ging hier om witgoed van enige honderden c.q. duizenden euros.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
ehtweak schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:08:
Bij diezelfde webwinkel heb ik de afgelopen jaren ook al eens tot twee keer toe een tweedekans product besteld en geleverd gekregen.
En binnen een week bleek het product gewoonweg niet goed te werken.
waarschijnlijk was dat ook het geval bij de originele koper en is dat bij interne controle niet opgevallen o.i.d.

Vervolgens GEBELD en een vriendelijk gesprek gevoerd dat het toch wel heel sneu was dat het geleverde product eigenlijk niet 100% functioneerde.
En vervolgens werd er gewoon een nieuw niet-tweedekans product opgestuurd/omgeruild.
M.a.w. het kan wel!

Maar ik denk dat persoonlijk en vriendelijk (!) contact in zulke gevallen effectief veel beter werkt... :+

BTW: het ging hier om witgoed van enige honderden c.q. duizenden euros.
Wss zat het 2e kans product wat je had nog binnen de winstmarges van het nieuwe product en hebben ze daarom omgeruild met een nieuwe. De marge op de laptop van TS is wellicht niet hoog genoeg om die korting op een nieuwe te geven.
Pagina: 1