Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 22:14
Ik heb sinds eind 2018 een ipcamera hangen ( DH-SD22404T-GN ).
Deze ochtend merkte ik dat de feed was weggevallen (blijkbaar sinds gisterenavond).
In m'n router (unifi UDMpro) merkte ik dat de poort (poe+) was geisoleerd om een loopback te vermijden.
Na een powercycle (poe+ via de router) kwam de poort terug actief, maar na een tijdje weer hetzelfde.

Na de ipcam te hebben gedemonteerd blijkt hij in een soort bootloop ofzo te zitten: (ook na reset via de knop intern)
- start op, doet de ptz test (dus bewegen tot de uitersten)
- via wireshark zie ik dat hij een boradcast doet (who has 192.168.1.1? Tell 192.168.1.108)
- heel af en toe reageert hij op ping (ca 2 uit een reeks van 20, tijdens het opstarten)
- na ongeveer een minuut reboot hij en begint het opnieuw

Ik heb reeds de poe+ vervangen door een (oude) poe+ injector, en ook getest via de 12V rechtstreekse voeding

Binnen op de print kan ik niet onmiddellijk enige beschadiging zien

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mijn gok? Verroestte UTP stekker. Zet er eens een nieuwe aan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
RobIII schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:52:
Mijn gok? Verroestte UTP stekker. Zet er eens een nieuwe aan.
Op het eerste zicht lijkt hij nog goed te zijn (zat in de dakoversteek achter het hout, en ingetaped).
Vervangen is niet zo heel simpel vermoed ik, is zo'n duo kabel met power en utp waar enkel het laatste stukje utp is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
All I can say is dat ik in 8 jaar tijd op 6 camera's 2 keer een camera heb gehad die bleef rebooten. Ik heb de UTP stekkers in een kabeldoos weggewerkt en waar ze onder de dakoversteek hangen no problemo. Maar ik heb er 2 verticaal hangen en daar komt met flinke slagregen soms toch wat vocht in. Een UTP stekkertje was licht geroest. De andere doos stroomde 't water uit toen ik de doos open trok :D :F Daarmee was 't problem overigens wel ook meteen opgelost _O- :')

Is het roest? Nee, niet 100% zeker. Maar wel mijn gok. Heb je de andere kant (de kabel vanuit je huis) ook goed bekeken? Zit 't niet aan die kant?

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 28-02-2025 18:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 14:41

SA007

Moderator Tweaking
Andere wat ik gehad heb was slechte condensators in de POE extractor, die dingen worden in camera's relatief zwaar belast en worden nogal warm waardoor condensators sneller verouderen.

Zoeken naar een slecht contact is wel een makkelijker optie dan meteen de cam uit elkaar halen maar kan een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
RobIII schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:22:
Heb je de andere kant (de kabel vanuit je huis) ook goed bekeken? Zit 't niet aan die kant?
Ik had als eerste de kabel inderdaad vervangen door eentje vanuit een andere poort van de switch.
Maar ook hier op m'n bureau met een andere kabel en poe injector gaat het mis.
Morgen toch eens verder dissecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
geen succes :(
ik heb de 2 grootste capacitoren eens vervangen (47uF en 220uF - 1e keer smd caps 8) ), maar het resultaat blijft hetzelfde, start op, maar na een minuut ofzo reboot bij. Reageert max op 2 pings net voor het rebooten.
De netwerkledjes op het pcb geven activiteit weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:37
Ik heb ook het zelfde gehad met mijn IP-camera's. Uiteindelijk bleek het de interne SD kaart te zijn. Deze vervangen, werkte weer als een zonnetje. Maarja, ik zie dat dit model geen SD heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 14:41

SA007

Moderator Tweaking
De klachten lijken mij op 'er wordt iets ingeschakeld tijdens het booten waardoor hij crashed'.
Dat kan goed komen doordat toch een voeding instabiel is, of dat hetgene wat ingeschakeld wordt defect is.

Je kan eens proberen om alle uitbreidingen los te trekken waarvan je niet zeker weet of ze werken (ir-cut/sensor/motors/whatever) en kijken of hij dan geboot blijft met een rijtje foutmeldingen of dat hij blijft rebooten.

Of de spanningen een voor een meten of ze stabiel blijven en kijken of dat een indruk geeft van wat er niet goed werkt.
Pagina: 1