AEG Lavamat Turbo 12710 update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedOne_NL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-03 19:03
Mijn vraag

Ik heb een wasdroogcombinatie aeg lavamat turbo 12710 update. Toen ik paar weken terug was draaide en hij klaar was ging deur niet meer open. De was zit er nog in :) Ben zoekende geweest op internet maar kon niets vinden wat mij kon helpen.

Hierop heb ik op een gegeven moment weer een programma gedraait (spoelen)in de hoop dat hij daarna wel open ging maar helaas. Toen was de was nat en aansluitend maar weer cetrifugeren gekozen en aansluitiend drogen maar na beide programma's ging hij niet open. Net weer begonnen . Al het water er uitgezogen de er nog in zat maar dat was het probleem ook niet.

Ik dacht dat je de deur kon openen als het ledje groen knippert. Maar dat doet hij dus ook niet. Die brand constant groen. Is er iemand die mij kan verellen waar ik het zoeken moet of een opossing kan noemen?

Ik kan ook geen noodontgrendeling vinden. Waar zit die?

In afwachting van reacties,

Met dankbare groet,

Rene :)
...

...

Beste antwoord (via RedOne_NL op 02-03-2025 23:50)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:25

DjVe

Hatsaflats!

Bij AEG zit de noodonthrendeling meestal achter het klepje waar je de machine kan laten leeglopen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:25

DjVe

Hatsaflats!

Bij AEG zit de noodonthrendeling meestal achter het klepje waar je de machine kan laten leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedOne_NL
Helaas daar heb ik al gekeken

Bedankt voor je reactie !

Met vriendelijke groet,

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ivm de leeftijd van de machine (zo'n 20-22 jaar) kan je deze beter open schroeven, de was er uit en een nieuwe kopen.
Ook aangezien de ontgrendeling, die je niet kan vinden, blijkbaar ook stuk/verdwenen is.

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 01-03-2025 12:48 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ook niet achter de schroefdop? Lijkt me niet logisch om hem daar te plaatsen, maar wie weet.

[ Voor 14% gewijzigd door TBTL op 28-02-2025 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedOne_NL
Ook niet achter de schroefdop? Lijkt me niet logisch om hem daar te plaatsen, maar wie weet.
Dank je maar daar had ik al gekeken

Groetjes Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedOne_NL
DJMaze schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:32:
Ivm de leeftijd van de machine (zo'n 20-22 jaar) kan je deze beter open schroeven, de was er uit en een nieuwe kopen.
Ook aangezien de ontgrendeling, die je niet kan vinden, blijkbaar ook stuk/verdwenen is.
Ik wil niet zomaar opgeven :)

Groetjes Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:13

Aardedraadje

Met kabelschoen

RedOne_NL schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:39:
Ik dacht dat je de deur kon openen als het ledje groen knippert. Maar dat doet hij dus ook niet. Die brand constant groen. Is er iemand die mij kan verellen waar ik het zoeken moet of een opossing kan noemen?

Ik kan ook geen noodontgrendeling vinden. Waar zit die?
Even de handleiding opgezocht. Volgens de handleiding kan de deur open als het lampje groen brandt. Er wordt geen melding gemaakt van knipperen.

Een noodontgrendeling staat niet beschreven dus die zal dan waarschijnlijk ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-04 12:27
Ben je hier nog mee bezig? Ik ken 3 manieren die kunnen werken. Probeer de deurgreep open te trekken op het moment dat het slot probeert open te klikken na een programma. Tweede optie, geef een stevige klap op de machine ter hoogte van het slot. Derde optie, druk het slangetje van wd40 tussen de kier bij het slot, hoop dat er wat olie in komt, draai weer een programma en probeer opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedOne_NL
Aardedraadje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:18:
[...]

Even de handleiding opgezocht. Volgens de handleiding kan de deur open als het lampje groen brandt. Er wordt geen melding gemaakt van knipperen.

Een noodontgrendeling staat niet beschreven dus die zal dan waarschijnlijk ontbreken.
Deze kennis had ik ook al maar evengoed mijn dank. Het probleem is ook al gevonden en "opgelost". Ik zal dit zo nog beschijven.

Groet Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedOne_NL
Techfreak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:56:
Ben je hier nog mee bezig? Ik ken 3 manieren die kunnen werken. Probeer de deurgreep open te trekken op het moment dat het slot probeert open te klikken na een programma.
Dat had ik reeds geprobeert
Tweede optie, geef een stevige klap op de machine ter hoogte van het slot.
Paar stevige dreunen op die plek al verkocht :)
Derde optie, druk het slangetje van wd40 tussen de kier bij het slot, hoop dat er wat olie in komt, draai weer een programma en probeer opnieuw.
Dit had ik niet geprobeerd. Maar na mijn volgende reply zal duidelijk worden dat dit geen zin had gehad.

Groet Rene

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedOne_NL
Zoals in mijn eerdere reacties gezegd is het probleem gevonden en "opgelost"

Van de knop op de deur was kennelijk het lipje gebroken die het palletje moet omdrukken als je er aan trekt om te openen. Dat was het probleem. De oplossing is nu (tijdelijk) dat ik de deur moet openen met een schroevendraaier. Iedereen bedankt voor de reacties.

Tuurlijk had ik ook gedacht aan vervanging. Maar mede omdat ik op een schip woon is dit lastig want ik moet een raam met venster verwijderen om de wasmachine er in te krijgen en de oude er dus ook weer uit. :)

Wel met de gedachten van stuk is het toch al de knop er afgetrokken. Dat lukte en toen de schroevendraaier gepakt en toen duurde het geen 3 seconden voor ik hem open had. Wellicht van de zomer ff kjken voor een definitieve oplossing of een andere deur. Eerst maar een paar wassen draaien. Ben nu wat minder afhankelijk van oplossingen buiten de deur :)

Groet Rene
Pagina: 1