Beoordelen offerte voorzetwand

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 12:39
Mag gesloten worden.

[ Voor 100% gewijzigd door GrazendeKoe op 28-02-2025 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Ga je hem zelf plaatsen dan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 12:39
Nee in geval van offerte plaatst de timmerman het in zijn eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me dat de prijs van voorzetwanden die je online vindt exclusief de arbeid is. Ik weet niet wat je timmerman per uur rekent, maar als we uitgaan van 50 euro/uur (wat aan de lage kant is denk ik), dan zit je op 38 uur, ongeveer een werkweek. Als dat inclusief inkoop, opbouw van steigers, afvoer van afval etc is zit je daar al snel op natuurlijk. En arbeid is nou eenmaal duur.

Maar je hebt nu 1 offerte. Dat is natuurlijk lastig om te vergelijken. Vraag er nog 2 aan, en vergelijk ze met elkaar. Op die manier weet je of dit een beetje redelijk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:12
Materiaal lijkt me wat stevig aan de prijs, maar niet overdreven.
1900 euro manuren is ca 25-30h arbeid, komt wat fors over.

Als je het zelf zou doen ben je qua materiaal waarschijnlijk ~600-700 kwijt en een dagje werk voor de opbouw. Stucwerk komt er dan nog bij, als je het zelf doet gratis, stukadoor inhuren is ~25-30/m2 dus zeg 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:40

Toppe

Oké ✅

Wat zijn je twijfels? Alleen de prijs of de kwaliteit die geleverd word?

Tuurlijk zijn er mensen die het sneller kunnen, die komen binnen, trappen een balk tegen de muur, OSB er overheen, gips er op en klaar.

Als je een vakman neemt dan begint hij al uit te vlakken op de balk laag zodat die al waterpas is voordat hij er OSB en gips tegen aan zet.

Daarbij heb je het over het aanleggen van elektra e.d. en dat kost al snel 3 uurtjes werk. Ook kozijnen zijn gewoon irritant want het moet wel netjes gebeuren.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Google prijzen zijn niets waard. dat is doorgaans sterk verouderde informatie (of volledig uit de duim gezogen van een lead generator. ) Een 2e offerte is eigenlijk het enige wat bruikbaar is, want als mensen gaan reageren met hun ervaringen zijn er toch details anders welke het veel goedkoper of juist duurder kunnen maken.

Daarnaast is er ook nog kwaliteits verschil.. al moet je dan wel het werk van iemand hebben gezien.. :+

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 28-02-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Één offerte is geen offerte. Een realistische prijs is doorgaans het gemiddelde van 3 offertes van 3 verschillende partijen uit jouw regio. Liefst een mix tussen een kleinere tot grotere partij. Materiaal, en vooral arbeid, zijn behoorlijk prijzig. Zo'n timmerman zal vast wel €60 per uur vragen en hier toch wel aardig wat tijd aan kwijt zijn. Daarnaast speelt geleverde kwaliteit ook een grote rol.. een beunhaas kan het vast sneller en goedkoper, maar dan krijgen we later foto's hier dat alles schots en scheef is of de elektra niet conform is geinstalleerd.

Vraag even wat extra offertes aan. Kost wat tijd/moeite, maar kan ook veel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topics slopen door de ts leeg te halen wordt niet gewaardeerd. Topic gaat op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.