Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulieke
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-06 13:20
Ik ben voor pa een domme telefoon aan het zoeken en kwam uit op.

https://www.panasonic.com...e-telefoons/kx-tu466.html

Panasonic KX-TU466EX , want die heeft een handige functie voor gps coördinaten terug te sturen via sms. Jammer enkel een 2g model. Nu denk ik dat in België 2g nog doorgaat tot 2030?

Weet iemand nog andere domme telefoons met een gelijkaardige simpele gps functionaliteit maar dan 4g of alternatieven?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat bedoel je met domme telefoon?
- geen apps
- fysieke knoppen
- geen internet
- geen moeilijke interface?

Want werkelijk domme telefoons die wel 4g hebben zijn erg zeldzaam...

Je kan natuurlijk van een slimme telefoon ook een domme telefoon maken waarmee enkel gebeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulieke
Ja je somt het goed op.

https://www.panasonic.com...e-telefoons/kx-tu250.html

Is een 4g model , maar geen gps tracking.

In het algemeen zijn er wel meer domme telefoons te vinden met 4g maar geen gps tracking.
HMD/Nokia maar urgh als ik die UI/software/Apps bekijk , urgh neen.
Dora , Emporia etc etc.

Denk voor gps tracking het een heel niche ding zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:23
Ik zou niet op 2G vertrouwen dat het nog tot 2030 beschikbaar blijft om mee te bellen. Reden dat het niet nu al uit is zijn alle IoT apparaten zoals slimme meters, laadpalen, bruggen en sluizen, en zo nog meer die over 2G aangestuurd worden. Al dat verkeer gaat om data, niet bellen.

Echter voor je vader zou ik dan ook een senioren telefoon uitzoeken, liefste met 5G want ook op 4G wordt al op frequenties gecanibaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

2G wordt uitgefaseerd. Volgens mij dit jaar alle providers. Je zit echt vast aan 4/5G netwerken.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar hetgeen hierboven. Ik heb de hoop opgegeven dat ik iets met een hotspot kan regelen. Nokia heeft inderdaad apps die niet te verwijderen zijn. Punkt MP02 is redelijk, maar iets wat maar -net- iets meer heeft, is al gebaseerd op een android OS. Een van de weinige eisen is dat ik geen Android wil. Ook niet als core systeem.

Eigenlijk een ouderwetse telefoon met huidig netwerk support.

Veel senior phones zijn stiekem ook Android of hebben andere gedrochten van interfaces. En als er iets remotely bruikbaar is, heeft het Of android Of iets met meta.

Lightphone 3 is te duur, en Android gebaseerd.

Een idee is een linux phone, maar dan heb je weer een smartphone :) Is wel een optie,…

Linux smartphone, alles op zwart wit. Maar een lange standby tijd is wel lekker.

Zelf maken met arduino met wat hardware is mogelijk, maar veel werk, en je krijgt het nooit zo mooi gemaakt als een echte (dat je onder de 1,8cm dikte blijft). Je moet echt alles zelf bouwen vanaf scratch. Er zit echt wel veel werk in. En dan nog niet eens over de interface gesproken. E-ink is dan wel weer mogelijk en cool :)

Sorry, mijn wensen lijken wat all over the place. Maar zoals je wel overal al leest; er is geen beste dumbphone,…

Veel onderzoek al gedaan, maar geen echt alternatief nog,…

[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 04-03-2025 20:39 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:59
De Nokia 2660 Flip heeft 4G ondersteuning en een speciale noodknop:
Houd de toets Noodoproep enkele seconden ingedrukt. De telefoon belt uw eerste noodcontactpersoon. Als dit contact niet binnen 25 seconden opneemt, belt de telefoon het volgende contact en daarna het volgende contact enzovoort, totdat iemand opneemt of totdat u op de eindig gesprek knop drukt.
Bron: https://www.hmd.com/nl_nl...-user-guide/accessibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Misschien 'leuk' feitje... HMD is gestopt met het maken van nieuwe toestellen voor Nokia. Dit kan betekenen dat er wellicht minder 'meuk' in komt. (Of andersom... meer meuk). Wel handig om in de gaten te houden.

Er is al een nieuwe 2660 Flip van HMD zelf. Maar nog geen reviews of demo van gezien. Behalve een promo video, maar zegt niet heel veel.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulieke
update :
wel Panasonic verkoopt precies niet meer de gps versie dus

dus voor mensen die ook zoeken voor domme telefoon 4g: , mijn ervaring in sommige winkels.

-kx-tu250 Panasonic , zag er degelijk uit maar knoppen zitten er allemaal zo los in , kleine tekst
-Emporia Joy LTE ,vond ik stevig gebouwd en simpel.
-alle flip Dora telefoons vond ik zo een kwakkel bij hun scharnier
-Nokia/hmd software urgh , neen

Voor eventuele tracking , ja het zal dan gewoon Android smartphone zijn , met vind mijn apparaat tracking.
Pagina: 1