Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattyG
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-03 20:17
Hallo,
De titel spreekt voor zich. Ik wil graag mijn ventilatiesysteem inrichten met een kanaalverwarmer/verkoeler en een zoneregeling. Onze begane grond wordt volledig opgewarmd met vloerverwarming dus hoeft in de winter geen warme lucht te krijgen via de ventilatie. De bovenverdieping echter wel. In de zomer moet zowel de bovenverdieping als de beganegrond gekoeld kunnen worden via de ventilatie. Vandaar de zoneregeling.

Ik heb een BUVA ecostream 350 WTW ventilatieunit.
Om te verwarmen heb ik een Panasonic WH-MDC05J3E5 warmtepomp en een buffervat.
Vanuit het buffervat heb ik een Wilo Para circulatiepomp en een drukgeregelde bypass (dus wanneer de pomp zijn druk niet kwijt kan, pompt ie terug het buffervat in)

Van daaruit een leiding naar een T stuk die gaat naar een Regel- en inregelafsluiter Modulator van IMI en dan naar de vloerverwarming.

Andere kant van het T stuk is voor de kanaalverwarmer. Daarvoor heb ik nog een Regel- en inregelafsluiter Modulator.

Nu had ik voor de zoneregeling zo iets bedacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvRMY9YqsDtJfsHbEpAlQDVbphk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rl3Ll5mgm9zrdrq10r4z3ZoE.png?f=fotoalbum_large

Hiermee kun je de buis rechts en links los inregelen qua temperatuur.

Ben alleen bang dat drukverschillen in de leidingen er voor zorgen dat lucht van de ene leiding de andere in gaat via het T stuk onder de kanaalverwarmer.

Hebben jullie ideeen? Ik ben handig met Arduino en ik kan op mijn werk vrijwel alles maken (grote fabriek, veel machines)

Heeft iemand al eens de BUVA ecostream aangestuurd via Arduino oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:45
2 Regelkleppen ertussen en die dan open/dicht als er wel/geen lucht van de benedenverdiepinging door de koeler/verwarmer moet.