Arcam Avr 20 icm Pa410 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Party247
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 16:35
Goedemiddag allen,

Graag jullie advies :

Ik heb een vraagje .
ik heb een set van de volgende apparaten maar kom niet uit hoe deze aan te sluiten .

Arcam PA410
Arcam Avr20r
Speakers Bowers & wilkins
lg oled tv
bd speler
platenspeler

Aan de speakers ( bi-amp) zitten van die bananen stekkers en deze gaan met geen mogelijkheid in de speaker aansluiten .

Verder zou ik om te beginnen graag tv geluid en eventueel een dvd willen afspelen .
De koppeling tussen de twee apparaten is mij ook geheel onduidelijk .

Wie kan mij in simpele Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik deze apparaten op elkaar kan aansluiten .

Bedankt voor de moeite .

Newbie Patrick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-09 16:53
Niet om je af te vallen, maar heb je al overwegen om gewoon iemand in te schakelen? Je hebt voor duizenden euro's aan spullen staan Wil je hier het beste uit halen komt er meer bij kijken dan alleen het aansluiten.

Afin, hier wat tips:

- Die banaanstekkers moet je gewoon doorduwen. Zorg er wel voor dat de eventuele dopjes uit de connectors zijn.
- TV gaat met een HDMI kabel op de HDMI output ARC poort van je AVR.
- Blu-ray speler gaat via HDMI op de AVR in een input poort.
- Platenspeler heeft een phono voorversterker nodig. Die zit namelijk naar mijn weten niet op je AVR.

Dan heb je nog een losse eindversterker, waar ga je die voor gebruiken? Bi-amp van bijvoorbeeld je fronts of extra luidsprekers?

Dan zit je nog met een AVR die geconfigureerd moet worden. Om er het beste uit te halen ga je gebruik maken van de Dirac correctie software die hierop zit. Dirac is niet enorm gebruiksvriendelijke voor de leek. De leercurve van jouw niveau tot Dirac expert is hoog. Als je interesse er niet in ligt moet je jezelf afvragen of je die tijd er wel in wilt investeren.

Als je het nieuw in een winkel hebt gekocht, mag je mijns inziens wel verwachten dat ze een service bieden voor de installatie.