Toon posts:

Subwoofer aansluiten vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn in het bezit van een nieuwe dolby surround set + dvd van kenwood (KRT-V6050D) met 5 sattelite boxjes en 1 subwoofer, nu is het ons niet helemaal duidelijk hoe die subwoofer aangesloten moet worden aangezien we daar onderstaande kabel (zie plaatje) bij gekregen hebben en die wel op de versterker zijn Subwoofer Pre :? uitgang aangesloten kan worden maar niet op de subwoofer zelf zoals ook weergegeven op een plaatje hieronder.
Misschien mist er een verloopstekker ofzo ?

Nu zit er op de versterker NOG een uitgang op voor de subwoofer en daarboven een aansluiting met de benaming "center"
De handleiding van de subwoofer staat verder niets daarover beschreven mbt tot de bekabeling en die van de versterker is ook wat vaag daarover.
Misschien dat iemand hier wat tips of oplossingen kan geven ?

mvg,

Alexxx

Afbeeldingslocatie: http://www.alexxx.nl/1.jpg
achterkant sub
Afbeeldingslocatie: http://www.alexxx.nl/2.jpg

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Die plug moet in de witte line in, anders de rode op de sub. De andere kant van het kabeltje moet in de 'sub out'

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 19:01 schreef Alexxx het volgende:
Wij zijn in het bezit van een nieuwe dolby surround set + dvd van kenwood (KRT-V6050D) met 5 sattelite boxjes en 1 subwoofer, nu is het ons niet helemaal duidelijk hoe die subwoofer aangesloten moet worden aangezien we daar onderstaande kabel (zie plaatje) bij gekregen hebben en die wel op de versterker zijn Subwoofer Pre :? uitgang aangesloten kan worden maar niet op de subwoofer zelf zoals ook weergegeven op een plaatje hieronder.
Misschien mist er een verloopstekker ofzo ?

Nu zit er op de versterker NOG een uitgang op voor de subwoofer en daarboven een aansluiting met de benaming "center"
De handleiding van de subwoofer staat verder niets daarover beschreven mbt tot de bekabeling en die van de versterker is ook wat vaag daarover.
Misschien dat iemand hier wat tips of oplossingen kan geven ?

mvg,

Alexxx

[afbeelding]
achterkant sub
[afbeelding]
Ik snap het probleem niet. De kabel heeft zo te zien een normale rca plug (tulp). Ik neem aan dat de kabel aan beide kanten een gelijke plug heeft zitten? Dan snap ik niet waarom hij wel in de sub pre out past van de versterker, en niet in de line in van de sub.
Het maakt trouwens geen reet uit of je hem in het linker of rechterkanaal steekt op de sub, want die signalen worden gewoon bij elkaar opgeteld voordat ze de versterker ingaan. Als je er maar een gebruikt, geeft het gewoon hetzelfde resultaat.

• Opa
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Denk dat het een passieve sub is, maw je kan hem alleen met speakerkabel aansluiten.
(die rca pluggen op de sub zijn denk ik gewoon een doorlus voor andere lijn-uit apparaten.)

Hoe heet die woofer precies?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 19:58 schreef victorvo het volgende:
Denk dat het een passieve sub is, maw je kan hem alleen met speakerkabel aansluiten.
(die rca pluggen op de sub zijn denk ik gewoon een doorlus voor andere lijn-uit apparaten.)

Hoe heet die woofer precies?
Een hele bijzondere passieve sub. Eentje die je nog 20 (ofzo) dB kan versterken :P.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 20:17 schreef Jag het volgende:

[..]

Een hele bijzondere passieve sub. Eentje die je nog 20 (ofzo) dB kan versterken :P.
|:( :+

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 20:17 schreef Jag het volgende:

[..]

en veel passieve subs met line-in zie je ook niet... :P

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 20:52 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

en veel passieve subs met line-in zie je ook niet... :P
Dat zou gewoon een kale doorlusmogelijkheid zijn. Je weet nooit wat ze in Taiwan allemaal verzinnen om hun producten "professioneel" te laten lijken.
Maar ik keek idd niet goed.

Maar welk merk is dat ding nou? Ook Kenwood??

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Het power knopje verraad eigenlijks wel dat hij/zij actief is vindt je niet :P

En als ik het zo bekijk is dat meteen de versterker voor de gehele zet dit is zo'n klein ding waardoor de versterker niet meer in de hoofdunit past.

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 21:24 schreef mweert het volgende:
Het power knopje verraad eigenlijks wel dat hij/zij actief is vindt je niet :P

En als ik het zo bekijk is dat meteen de versterker voor de gehele zet dit is zo'n klein ding waardoor de versterker niet meer in de hoofdunit past.
Nee hoor. Wat je ziet zijn de inputs op speakerlevel. Als je geen line level aansluitingen hebt op je amp, kan je deze gebruiken.
En de speakeraansluitingen erboven zijn parrallel aangesloten op degene eronder. Zo kan je in het geval dat je maar één paar speakeraansluitingen op je amp hebt, je hoofdspeakers via je sub toch op je amp aansluiten.

• Big-Foot
Maar toch heb ik gelijk over het feit dat ie actief is :(

Verwijderd

Topicstarter
De woofer + speakers zijn van het merk Elac (sub 101 esp)
Die kabel heeft aan beide zijden een gelijke tulp idd.
en trouwens als ik deze op de line in aansluit werkt de woofer dus niet
Deze kabel heeft hij er speciaal bijgedaan en gezegd dat ie voor de woofer is. Een andere toepassing kan ik er eerlijk gezegd ook niet bijverzinnen.
t'Is wel zo dat er een installateur zou komen om alles aan te sluiten en in te stellen, maar vanwege de drukte word dat dus volgende week. Dus t'is geen punt als het niet lukt ofzo maar wou graag alles zelf alvast instellen en nu stuit ik dus op een aantal vage problemen :P
Wat ik begrijp uit de handleiding kan je zowiezo meerdere subs aansluiten maar dat is in ons geval dus niet zo 1 leek me eerst wel genoeg :o

Tevens vind ik het vreemd wanneer je de volume harder zet het aantal db's naar beneden gaan :? :? :? Dat klopt toch ook niet en zou zo 123 ook niet weten waar dat nu weer aan kan liggen.

• Big-Foot
Die bestaat niet meer volgens elac.com wel de 301

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.com/prodimg/sub301sw.jpg

Ik zie enkele schakelaars zitten eentje met polariteit en een andere maar ik kan niet zien hoe die heet of wat voor optie die heeft als je dat eens opnoemt dan kunnen we mischien uitvinden in welke stand die hoort te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de mode schakelaar deze kan op OFF, AUTO en op ON

Als ie op AUTO staat dan schakelt ie automatisch in als er signaal waargenomen wordt begrijp ik uit de handleiding.

• Big-Foot
ik zou hem op auto zetten dat is namelijk het aan en uitschakel systeem.

• memphis
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zo te zien lijkt dit een actieve subwoofer met ingebouwde Dolby decoder :? en versterkers voor de 4 satelietjes.

Ik vrees dan dat dit setje hooguit dolby pro-logic (4+1)ondersteund, geen dolby digital 5+1.

Ik vrees ook dat dit niet gaat werken.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Jag

Jag

Nou, ik snap niet waarom ie het niet doet. Maar het probleem zal hem ongetwijfeld zitten in de instellingen in de receiver.

Wat je iig ff kan proberen, is de speakerkabels die naar de front sattalieten gaan, een keer in de speakerlevel inputs op de sub te steken. Dan kan je er iig geluid uit krijgen.

Maar daarna zul je toch met de line level aansluitingen moeten gaan kloten. Je moet iig de sub aabsluiten op de pre out van de receiver, en de line in van de sub. Je moet niet vergeten de volumeknop een beetje open te zetten op de receiver, en voor de rest zijn het waarschijnlijk instellingen op de receiver die je moet veranderen.

Ik snap trouwens niet wat je bedoeld met het aantal dB's dat omlaag gaat als je hem harder zet, kan je dat wat duidelijker uitleggen?

• Big-Foot
Dat is vast het display wat de db's aangeeft van kriebel ding naar 0 db denk ik

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 21:57 schreef Sinclair het volgende:
Zo te zien lijkt dit een actieve subwoofer met ingebouwde Dolby decoder :? en versterkers voor de 4 satelietjes.

Ik vrees dan dat dit setje hooguit dolby pro-logic (4+1)ondersteund, geen dolby digital 5+1.

Ik vrees ook dat dit niet gaat werken.....
Nee hoor, is gewoon een doodnormale actieve sub.
Op zaterdag 15 september 2001 21:51 schreef mweert het volgende:
ik zou hem op auto zetten dat is namelijk het aan en uitschakel systeem.
Autopower aanzetten, zou ik pas doen als alles werkt. Eerst gewoon normaal "handmatig" aanzetten. Autopower is trouwens op zich erg handig.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 22:03 schreef mweert het volgende:
Dat is vast het display wat de db's aangeeft van kriebel ding naar 0 db denk ik
kringeltje ziet er uit als een liggende 8 en staat voor oneindig. Het loopt terug omdat het de demping aangeeft denk ik. Minder demping is luider.

• memphis

memphis

Op zaterdag 15 september 2001 22:03 schreef Jag het volgende:

Nee hoor, is gewoon een doodnormale actieve sub.
Ja :? :? :?

Een actieve sub met een stereo line line in, 4 versterkte satelietspeaker aansluitingen en een cross-over filter :?

Praat je over alleen een woofer praat je niet over een cross-over frequentie :?
Dan praat je vogens mij over een frequency range :z

Noem mij eigenwijs maar ik denk dat dit setje een compleet actief surround/pro-logic setje is.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

http://www.elac.com/english/cinemaset.html dit is hem.
Ziet er eigenlijk wel als een computerspeaker set uit.

• Big-Foot
Op zaterdag 15 september 2001 22:14 schreef Sinclair het volgende:
Noem mij eigenwijs maar ik denk dat dit setje een compleet actief surround/pro-logic setje is.
Okee dan eigenwijs :)

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 22:14 schreef Sinclair het volgende:

[..]

Ja :? :? :?

Een actieve sub met een stereo line line in, 4 versterkte satelietspeaker aansluitingen en een cross-over filter :?

Praat je over alleen een woofer praat je niet over een cross-over frequentie :?
Dan praat je vogens mij over een frequency range :z

Het is ook geen woofer, maar een subwoofer. En het zijn geen sattaliet aansluitingen zoals ik eerder al uitlegde, maar speakerlevel inputs plus koude doorlus. Kijk maar naar de specs en mijn eerdere post.
En een instelbare low pass filter is heel normaal voor een actieve sub. Net zoals die stereo line in. Dat heeft mijn Yammie actieve sub ook allebei (net zoals de speakeraansluitingen).

• memphis

memphis

Op zaterdag 15 september 2001 22:26 schreef mweert het volgende:

[..]

Okee dan eigenwijs :)
Ik wil mijn bewering nog niet uitsluiten maar als ik hier naar kijk:
http://www.elac.com/english/bass373_3.html

Dan lijkt de subwoofer een funtie voor satelietjes te hebben binnen een een normale stero aansturing.
Mocht dit zo zijn moet de sub-out van de kenwood via een Y-kabel op de L en R op de sub aangesloten worden.

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 22:48 schreef Sinclair het volgende:

[..]

Ik wil mijn bewering nog niet uitsluiten maar als ik hier naar kijk:
http://www.elac.com/english/bass373_3.html

Dan lijkt de subwoofer een funtie voor satelietjes te hebben binnen een een normale stero aansturing.
Mocht dit zo zijn moet de sub-out van de kenwood via een Y-kabel op de L en R op de sub aangesloten worden.
Ik snap echt niet hoe je dat erin kan zien. Het is echt niet zo. Kijk maar naar de specs, dan zie je dat twee van de speakeraansluitingen inputs zijn (impedance 200 Ohm) en de andere twee outputs zijn met een filter ervoor. Heel duidelijk bedoeld om je front speakers op de versterker aan te sluiten via de sub, waarbij ook nog het laag eraf gefilterd wordt.

En je hoeft ook helemaal geen splitter te gebruiken. Het heeft echt geen enkel nut om beide aansluitingen te gebruiken. Als je dat niet doet moet je alleen de volumeknop 3 dB harder zetten. Dus je kan gewoon deze kabel gebruiken.

• Big-Foot
Op zaterdag 15 september 2001 22:48 schreef Sinclair het volgende:

[..]
Nou nog één keer hoor eigenwijs :)
Je hebt het zelf bewezen Jag tegenspreken :P is nooit goed
Pagina: 1