Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn Ryzen 5 3600 systeem een laatste upgrade geven en geschikt maken voor een overstap van 1080p naar 1440p. De 7900GRE heb ik vorig jaar al bij NBB in de aanbieding gekocht voor 500 euro en de voeding is toen ook vervangen.
Het systeem wordt vrij allround gebruikt voor games, series/films en foto bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een maximumprijs in gedachten, maar wil wel wel waar voor m’n geld. Ik zou kunnen upgraden naar AM5 maar dat lijkt de meerprijs op dit moment niet waard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem. De WD Blue WD20EZRZ, 2TB gaat er sowieso uit. De 4TB gebruik voor foto opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij moet het hier wel mee lukken:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 32GB RAM
Ga je overklokken?
Verwacht van niet
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat de 5700X3D de meest voor de hand liggende keuze is, die zie ik hier veel aanbevolen worden voor updates. De prijzen van RAM willen nog wel eens veranderen maar dit leek mij een goed setje. Aan de hand van topics op andere fora verwacht ik dat de koeler zou moeten voldoen. Anders kan ik die altijd nog vervangen. De M2 SSD gebruik ik voor OS, Office en Photoshop. De games staan op de 2,5”. Ga ik echt veel verschil merken als ik daar nog iets van update? Een paar seconde verschil in laadtijd bij een game maakt me niet heel veel uit.
Bij voorkeur wil ik bij 1 leverancier bestellen en NBB lijkt dan weer het voordeligst. Graag jullie input!
Ik wil mijn Ryzen 5 3600 systeem een laatste upgrade geven en geschikt maken voor een overstap van 1080p naar 1440p. De 7900GRE heb ik vorig jaar al bij NBB in de aanbieding gekocht voor 500 euro en de voeding is toen ook vervangen.
Het systeem wordt vrij allround gebruikt voor games, series/films en foto bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een maximumprijs in gedachten, maar wil wel wel waar voor m’n geld. Ik zou kunnen upgraden naar AM5 maar dat lijkt de meerprijs op dit moment niet waard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem. De WD Blue WD20EZRZ, 2TB gaat er sowieso uit. De 4TB gebruik voor foto opslag.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 78,69 | € 78,69 |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 85,- | € 85,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 51,05 | € 51,05 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 125,05 | € 125,05 |
1 | SSD's | Samsung 870 QVO 2TB | € 159,- | € 159,- |
1 | SSD's | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 247,43 | € 247,43 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 781,21 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij moet het hier wel mee lukken:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X3D Tray | € 223,60 | € 223,60 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 63,75 | € 63,75 |
1 | Overclocking | Arctic MX-6 ULTIMATE Performance Thermal Paste 4g + 6pcs MX Cleaner | € 5,41 | € 5,41 |
Totaal | € 292,76 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 32GB RAM
Ga je overklokken?
Verwacht van niet
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat de 5700X3D de meest voor de hand liggende keuze is, die zie ik hier veel aanbevolen worden voor updates. De prijzen van RAM willen nog wel eens veranderen maar dit leek mij een goed setje. Aan de hand van topics op andere fora verwacht ik dat de koeler zou moeten voldoen. Anders kan ik die altijd nog vervangen. De M2 SSD gebruik ik voor OS, Office en Photoshop. De games staan op de 2,5”. Ga ik echt veel verschil merken als ik daar nog iets van update? Een paar seconde verschil in laadtijd bij een game maakt me niet heel veel uit.
Bij voorkeur wil ik bij 1 leverancier bestellen en NBB lijkt dan weer het voordeligst. Graag jullie input!