Vraag

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-07 13:53
Beste,

Ik heb wellicht een domme vraag. Dit moederbord heeft dus PCIE 5 support, en 2x NVME slots. 1 met heatsink hoe ik het zie en 1 zonder.
Ik heb nu ook een dergelijk moederbord, echter 5 jaar oud. Wanneer ik daar op de 2e NVME slot een Drive in deed, zou mijn snelheid op GPU halveren, qua snelheid.

Klopt dit nog steeds..? Ik zou graag in mijn nieuwe setup 2 NVME disks willen, zonder in te leveren op GPU performance. Of zit ik er helemaal langs en begrijp ik het gewoon niet?

Heb handleiding gevolgt, maar maakt me nog steeds onzeker om een 2e NVME drive erbij te bestellen. (Bezig met nieuwe build).

Beste antwoord (via pnxsinned op 27-02-2025 21:23)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee, tegenwoordig (en gedeeltelijk 5 jaar geleden ook al) heb je meer dan 16 PCIe lanes uit de processor dus kun je prima een SSD en videokaart tegelijk gebruiken. Ook zitten er nog extra lanes in de PCH (vroeger chipset genoemd) waarmee SSD’s, PCIe sloten en onboard apparatuur als netwerkcontrollers aangesloten zitten.

Long story short, een tweede SSD kost je geen GPU performance;)

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee, tegenwoordig (en gedeeltelijk 5 jaar geleden ook al) heb je meer dan 16 PCIe lanes uit de processor dus kun je prima een SSD en videokaart tegelijk gebruiken. Ook zitten er nog extra lanes in de PCH (vroeger chipset genoemd) waarmee SSD’s, PCIe sloten en onboard apparatuur als netwerkcontrollers aangesloten zitten.

I reject your reality and substitute my own

• pnxsinned
nelizmastr schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:21:

Dank, kort en duidelijk! More storage incoming haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 09:53
Het staat er toch echt duidelijk, maar ik weet niet welke processor je erin gaat doen?
PCIE1 will run at Gen5x16 with 9000 and 7000 series processors, Gen4x8 with
8000 (Phoenix 1) series processors and Gen4x4 with 8000 (Phoenix 2) series
processors.
M2_1 will run at Gen5x4 with 9000 and 7000 series processors and Gen4x4 with 8000
(Phoenix 1 and Phoenix 2) series processors.
M2_2 will run at Gen4x4 with 9000 and 7000 series processors, Gen4x4 with 8000
(Phoenix 1) series processors and Gen4x2 with 8000 (Phoenix 2) series processors.

[ Voor 43% gewijzigd door chim0 op 01-03-2025 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
chim0 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 04:57:
Het staat er toch echt duidelijk, maar ik weet niet welke processor je erin gaat doen?

[...]

[...]

[...]
AMD 9700X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dus zie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
Stel je voor je komt voor een vraag op het forum, en krijgt een dergelijk antwoord. Ik heb mijn antwoord reeds, no need to chime in.
Met dergelijke reacties, meh. Ga fietsen kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
pnxsinned schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:21:
[...]

Stel je voor je komt voor een vraag op het forum, en krijgt een dergelijk antwoord. Ik heb mijn antwoord reeds, no need to chime in.
Wat een reactie.. Ik heb de moeite genomen om de handleiding te kopiëren en te quoten. Je kan het letterlijk daaraan aflezen. Als je niet begrijpt wat er staat, moet je misschien niet aan computers beginnen. Hier op Tweakers verwachten we wel enige zelfonderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

pnxsinned schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:21:
[...]

Pardon?

Met een houding als dit gaat je topic gelijk dicht. Bij dezen :w

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.