Toon posts:

Dual board? ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuw moederboard hebben.. maar welke ?

ik wil voor 2X 1400 ( of 1500 )
een moederboard en me 1024mb
verder moet er 4 of meer hdd's in kunnen,
en als het kan

*raid
*firewire
*usb
*scsi ( hoeft niet persee )

welke kunnen jullie me aanraden voor niet meer dan 700 piek.. en waar kan ik die betellen ?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Kan je vanalles aanraden, incl. vergelijkbaar aan mn eigen setup (zie sig), maar niet voor 700 piek. Dat is gewoon onrealistisch met wat je wilt. Standaard zaken als 4 hdd's en 1gb mem is niet zo'n probleem en usb ook niet, maar ook nog raid, firewire en eventueel scsi kun je gevoegelijk vergeten voor dat geld.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tyan tiger mp

of die nieuwe van gigabyte op de frontpage.

ik ken geen mobo met firewire onboard (maar dat ben ik misschien kennen andere mensen wel zo'n bord)

Verwijderd

Topicstarter
op http://www.xs2.nl/ heb ik er een aantal gevonden 599 excl btw van Abit...

en een intel ( voor de p3 1000 dual ) fl 399

maar deze winkel is me iets te traag een offerte duurde al 1 week...

wat ken je me dan adviceren voor een leuke maar redelijke prijs..

mag dus dan meer dan 700 zijn.. maar welke moet ik dan nemen die e.v.t ook voor de toekomst ( 2ghz of zo ? )goed zal zijn

heb ook 2X p3 1000mhz... maar weet niet of dat was is i.c.m dit

-Dual CPU 66/100/133MHz FBS voor Intel Pentium III
-VIA 694x met 686B chipset (U-ATA-100)
-4x DIMM, Max 2,0Gb SDRAM
-Audio geintegreerd in 686B
-1x AGP, 5x PCI, 1x CNR
-2x PS/2, 2x USB, 2x serieel, 1x Parallel, Audio, Game
-IEEE1393 Firewire 2x
-Extra Promise RAID 0,1 controller
-D-LED -PC Alert III -T.O.P. Tech III

Fl 399 piekjes

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

1) Dual is bedoeld om de single high-end CPU met performance te overtreffen $ is vaak bijzaak.

2) Of met 'n Goedkoop mobo en twee goedkoope CPU 'n erg veel duurder single CPU in prijs en performance te overtreffen.

Dat was vroeger de BP6 2 cellies OC'n om 'n enkel PIII600 ofzo te overtreffen.

De budged dual is op het moment nu de PIII,
maar is op punt 1) & 2) achterhaald

1) Dual Xeons en Dual AthlonMP
2) Single CPU high-end oplossingen overtreffen vaak al dual PIII tot 1Ghz systemen en Tualatins server PIII-S zijn te duur.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
uhmzz..ok dat klinkt me erg onbekend in de oren.. heheh

maar wi lje dan zeggen dat ik geen dual p3 1000 zou moeten doen maar voor de dual 1400 zal moeten gaan met 1024 mb ..
of dat ik helemaal geen dual zal moeten doen ?

p.s asus p2b-f pakt me 512 mb niet eens die ziet ie als 128 .,... :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Op zaterdag 15 september 2001 20:56 schreef marcje het volgende:
uhmzz..ok dat klinkt me erg onbekend in de oren.. heheh

maar wi lje dan zeggen dat ik geen dual p3 1000 zou moeten doen maar voor de dual 1400 zal moeten gaan met 1024 mb ..
of dat ik helemaal geen dual zal moeten doen ?

p.s asus p2b-f pakt me 512 mb niet eens die ziet ie als 128 .,... :(
Dual P!!! zou ik ook niet meer doen; is al enigszins achterhaald, een stevige Athlon 1.4GHz uniprocessor config doet er niet echt veel voor onder, en al helemaal niet als je de prijs ook nog eens in overweging neemt. Voor max 250~300,- meer dan een dual P!!! 1GHz SDRAM config heb je een dual Athlon 1.2MP DDR-SDRAM config, en dat blaast wel lekker als je er dingen mee doet die er goed gebruik van weten te maken.

P.s. je gebruikt blijkbaar een single-sided 512MB DIMM terwijl die P2B-F max double-sided 256MB DIMM's aankan; nu ziet de BX maar één bank en daarvan max 128MB.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. dan ga ik dus voor 2 X 1400 of 1500 ik heb van alles nog 2 liggen,

en p3 1000mhz heb ik ook nog 2 X

mem heb ik ook al
hdd's heb ik ook al

kasten moet ik nog kopen
moeder borden moet ik nog kopen

alleen nu nog welk moeder bord waar voor welke prijs

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zondag 16 september 2001 10:43 schreef marcje het volgende:
ok.. dan ga ik dus voor 2 X 1400 of 1500 ik heb van alles nog 2 liggen,

en p3 1000mhz heb ik ook nog 2 X

mem heb ik ook al
hdd's heb ik ook al

kasten moet ik nog kopen
moeder borden moet ik nog kopen

alleen nu nog welk moeder bord waar voor welke prijs
hmm, vreemd. Hoezo heb je al dit soort zaken liggen? :?
Die dingen worden met de dag minder waard, joh, da's toch zonde! Je koopt zulke chippie's toch om ze te gebruiken :?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Abbadon
Ja, da's inderdaad erg zonde. Als je dan tóch al twee P!!!'s 1GHz hebt liggen, koop daar dan een dual bord voor, en je bent klaar.

Of heb je ook al twee Athlon's liggen?

Verwijderd

Topicstarter
we hebben ze voor 100 piek per stuk kunnen kopen... bij een aktie.. is dus niet zonde..

en we willen ze op de zaak gaan gebruiken. we hebbben net een nieuw pand.. en nog geen pc;s dus daar wil ik 2 leuke pc's van maken. maar of ik nu voor de dual p3 of de dual amd moet gaan ??? weet ik dus niet.

want is de p3 nu beter of de adm ?
en welke moederboard :-)

• SG

SG

Je hebt al 2 PIII 1G dat zijn nogal dure CPU die je voor 'n prikkie hebt verkregen

Dual AMD is krachtigger maar heb je dat ook werkelijk nodig, waarvoor worden die PC's gebruikt

server, workstation, luxe typemachine?

Als je de kracht niet nodig hebt kan je met die PIII 1G twee afzonderlijke PC maken en heb je meteen ook meer keuze uit OS'en die alleen single CPU ondersteunen.

In veel gevallen zijn twee complete PC krachtiger dan een Dual en je hebt de mogelijkheid om met twee users te werken.

Als je performance belangrijk is is dual 'n optie als daarbij budged ook niet zo'n probleem is zijn Xeon of AthlonMP dual ook 'n optie en kan je die PIII 1G met winst verkopen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

PIII 1G vs AthlonMP

De PIII dual heeft als voordeel dat die veel koeler zijn dus makkelijk stil te krijgen en geen additionele koeling nodig zijn ook goedkopere dual mobo's voor te krijgen ook met via chipsets. En geringere voedings eisen.

De AMD Dual heeft als voordeel een grotere memory bandbreedte en point to point Dual cPU implementatie
AthlonMP zijn ook hoger geclocked en er komen snellere is nu 1,2 en er komt 'n 1,4 ondersteund ook SSE net zoals de PIII heeft 'n krachtige FPU en ook groter totaal effectieve Cache 384 vs 256KB. de athlon MP heeft ook dataprefetch voor efficentere gebruik van de memory bandbreedte.

wat de een als voordeel heeft is voor de ander 'n nadeel

En de tegen hanger van intel voor de AMD dual is eigenlijk de Xeon op P4 basis van 1,4 tot 1,7 Ghz.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 X 1400 mhz.. maar dat zijn gewoon de normale die iedereen in zijn pc heeft zeg maar.. is dat erg ? en anders ga ik denk ik toch voor dual p3 1000 mhz

maar dan nog een keuze in het board.

• Abbadon
Op zondag 16 september 2001 16:13 schreef marcje het volgende:
ik heb 2 X 1400 mhz.. maar dat zijn gewoon de normale die iedereen in zijn pc heeft zeg maar.. is dat erg ? en anders ga ik denk ik toch voor dual p3 1000 mhz

maar dan nog een keuze in het board.
Je moet gewoon de dingen op een rijtje zetten: je zegt dat je al wat onderdelen hebt, waaronder geheugen. Wat voor type geheugen is dat, PC133 of PC2100.
Kijk, als het PC133 is, hoef je alleen nog maar een dual pentium bord te kopen and you'r home free. Voor een dual Athlon (er even van uitgaande dat die Thunderbirds prima in dual opstelling werken edoch niet ondersteund als zodanig) moet je een paar honderd gulden duurder bord kopen en hoogstwaarschijnlijk nieuwe geheugen (al heb je DDR-SDRAM, je zal toch registered spul moeten hebben). Dus, hoeveel wil je investeren? Een dual Athlon zou ook mijn voorkeur hebben, maar als ik al twee P!!!'s 1GHz had liggen met een stapel SDRAM wist ik het wel; ik kocht me een dual socket 370 bord zoals een Tyan Tiger230 (slechts 339,-) of een Asus CUV4X-D of zo.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet zo veel info vinden over de Tyan Tiger230
en die asus ziet er een beetje matig uit al zeg ik het zelf..

ik ga voor de p3 1ghz met de volgende onderdelen
-1024 mb 133mhz
-firewire kaart
-soundcard
-scsi kaart
-3com 905
-tnt2 ( ja oude :( maar ja )

het volgende moederboard kwam ik ook nog tegen
Msi 694d pro r dual cpu
via 694 ata 100
4x dimm max 2gb
1agp
5 pci
1 cnr
promise rado 0+ 1

is er een betere voor een leuke prijs en e.v.t scsi on board ? hoeft niet persee maar kan.. en firewire on board kan ook leuk zijn,,

• Abbadon
Ik noemde maar wat borden met een 'solide naam'. D'r is ook zo'n MSI met dual channel U160 SCSI, maar dan geen FireWire en IDE RAID (die combinatie bestaat ook niet)

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/63621.jpg

De 694D Master staat voor 783,- in de pricewatch, da's gezien de on-board (Adaptec AIC-7899) dual channel U160 controler geen eens zo gekke veel (koop maar eens zo'n Adaptec controler los).

Kun je er altijd nog een Firewire kaart in proppen en IDE RAID (why, als je toch al SCSI neemt?)

Verwijderd

Topicstarter
Msi 694d pro r dual cpu
Fl 299 excl btw bij www.xs2.nl

met raid0+1

heb zelf nog een scsi kaart en een firewire kaart dus dat maakt niet zo uit alleen onboard zou mooi zijn vanwege de pci sloten.. maar zou dit een goede keuze zijn ?
want als ik over 6 a 12 maanden wil groeien dan kan ik een nieuw board kopen..

en is DDR geheugen echt duidelijk sneller of niet echt :?
Pagina: 1