Zelfde vraag, opening post iets compacter gemaakt, wellicht dat iemand nog een antwoord/advies heeft 
Ik zoek een nieuwe monitor
Voor fotobewerken en office wil ik graag een nieuwe monitor hebben. Ik heb nu een 27inch LG UD69 van ruim 7 jaar oud. Hij werkt nog prima, maar de kleurechtheid is niet goed genoeg voor foto's, hij gaat niet altijd vanzelf aan als ik de laptop aan zet en hij kan niet fel genoeg.
Als vervanger zoek ik een scherm dat:
- Groter is (32" of 34");
- Met 1 USB-C kabel aangesloten kan worden op een laptop;
- Goede kleurechtheid (ik gebruik Adobe Lightroom voor fotobewerking);
- Plat (kromming is niet fijn voor fotobewerking);
- Niet (te) spiegelend
- Degelijk en mooi in een office omgeving
- Waar ik ook wel een RTS (C&C, Civilization, Rome 2) op kan spelen.
Als ik zelf zoek kom ik uit op:
- Asus Proart 34 348CGV of - Dell Ultrasharp U3223QE
Reden dat ik die knoop zelf nog niet doorhak zijn dat ik nog twijfel over:
- 32 of 34 inch (heel benieuwd naar tips of advies om dit te bepalen)
- Welke refreshrate is het beste voor mijn doel: 60hz of toch beter 120hz als je ook de hele dag er op werkt?
- Welke techniek moet ik kiezen? Is elke IPS even goed voor mijn doelen? of beter OLED?
- De Dell is een stuk trager dan de Asus (8ms vs 2ms), maakt dat uit voor wat ik er mee wil doen?
En natuurlijk: welke blinde vlek heb ik waardoor ik andere goede opties niet zie.
Wat is je budget?
maximaal 1000 euro, maar minder is ook prima uiteraard
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik werk op een Dell XPS 15 9510 laptop die ook als tweede scherm functioneert. Ik zit in een goed verlichte kamer en ik kijk over mijn scherm naar buiten waar de zon ondergaat.
Mocht je meer informatie nodig hebben, vraag alles wat je nodig hebt. Alvast dank voor de reacties!
Ik zoek een nieuwe monitor
Voor fotobewerken en office wil ik graag een nieuwe monitor hebben. Ik heb nu een 27inch LG UD69 van ruim 7 jaar oud. Hij werkt nog prima, maar de kleurechtheid is niet goed genoeg voor foto's, hij gaat niet altijd vanzelf aan als ik de laptop aan zet en hij kan niet fel genoeg.
Als vervanger zoek ik een scherm dat:
- Groter is (32" of 34");
- Met 1 USB-C kabel aangesloten kan worden op een laptop;
- Goede kleurechtheid (ik gebruik Adobe Lightroom voor fotobewerking);
- Plat (kromming is niet fijn voor fotobewerking);
- Niet (te) spiegelend
- Degelijk en mooi in een office omgeving
- Waar ik ook wel een RTS (C&C, Civilization, Rome 2) op kan spelen.
Als ik zelf zoek kom ik uit op:
- Asus Proart 34 348CGV of - Dell Ultrasharp U3223QE
Reden dat ik die knoop zelf nog niet doorhak zijn dat ik nog twijfel over:
- 32 of 34 inch (heel benieuwd naar tips of advies om dit te bepalen)
- Welke refreshrate is het beste voor mijn doel: 60hz of toch beter 120hz als je ook de hele dag er op werkt?
- Welke techniek moet ik kiezen? Is elke IPS even goed voor mijn doelen? of beter OLED?
- De Dell is een stuk trager dan de Asus (8ms vs 2ms), maakt dat uit voor wat ik er mee wil doen?
En natuurlijk: welke blinde vlek heb ik waardoor ik andere goede opties niet zie.
Wat is je budget?
maximaal 1000 euro, maar minder is ook prima uiteraard
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik werk op een Dell XPS 15 9510 laptop die ook als tweede scherm functioneert. Ik zit in een goed verlichte kamer en ik kijk over mijn scherm naar buiten waar de zon ondergaat.
Mocht je meer informatie nodig hebben, vraag alles wat je nodig hebt. Alvast dank voor de reacties!
[ Voor 17% gewijzigd door ejgb82 op 04-03-2025 17:24 . Reden: Typo's en gebrek aan reacties ]