gootsteen overloop lekt

Pagina: 1
Acties:

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-08 22:30
de gootsteen overloop lekt.
nu heb ik de boel al vaster gezet en het lekt al een heel stuk minder maar als ik water rechtstreeks door de overloop gooi dan lekt hij nog een paar druppels.

hoe vast kan ik die bout in de overloop draaien?
ik heb er geen verstand van en ben bang dat ik plastic breek als ik teveel aan draai..
is er een standaard? ik zie dat de kop van de bout niet rond is maar ovaal achtig met platte zijkanten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPXgohU1G2HE-fWSSgtbkRLqUpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YX2LbLVn1d469idv1TP5MiSw.jpg?f=fotoalbum_large

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Losdraaien, en rubber controleren wat erachter zit (buitenkant wasbak)? Waarschijnlijk vergaan.

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 27-02-2025 14:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18
losdraaien, rubber wat erachter zit even weghalen , voeden met vaseline. terug in elkaar zetten . Reginox heeft uitstekende garantie overigens, heeft ons ook geholpen 10 jaar na dato dat de keuken gezet werd en er eea lekte

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Hier zit een rubberen ring achter, rubberafdichting wil je niet zo vast draaien als je kunt want dan draai je het rubber kapot (of je draait het eronderuit. Loshalen, schoonmaken, insmeren, terugplaatsen en stevig doch niet muurvast aandraaien.

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-08 22:30
ok duidelijk, ik ben niet zo sterk maar zal proberen t niet te vast te draaien.

ik kom er amper bij maar ga mijn best doen.

is die slang flexibel eigenlijk?
vaseline die heb ik wel ergens.

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:00
Mag aardig strak gedraaid worden hoor, er kan weinig stuk.Niet met brute kracht natuurlijk, want dan draai je de draad in het kunstof stuk.
Maar wat hierboven geschreven is, even weghalen, schoonmaken en wat vaseline er aan werkt zeker, wel het rubber weer op de juiste manier op het zwarte kunstof rechthoek doen, holle kant in het zicht .
Want als ik het goed zie is het een ronde bak.

[ Voor 6% gewijzigd door ouwefreaker op 27-02-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-09 19:52
Cybersijp schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:45:
losdraaien, rubber wat erachter zit even weghalen , voeden met vaseline. terug in elkaar zetten . Reginox heeft uitstekende garantie overigens, heeft ons ook geholpen 10 jaar na dato dat de keuken gezet werd en er eea lekte
Mooie tip _/-\o_
Ik had toevallig hetzelfde probleem deze week, overloop die lekt. Eerst eens je vaseline tip geprobeerd; alvorens ik naar de winkel ging voor nieuw rubber. En het werkt _/-\o_
Geen lek meer.
Pagina: 1