Mijn vraag
...
Kan ik met een Sonoff POW R3 veilig mijn zonnepanelen aan/uit schakelen via home assistant?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Hardware:
- situatie in België
- solaredge omvormer (2200Wp) afgezekerd op 16A, 2250Wp aan panelen, installatie meer dan 10 jaar oud, geen api toegang mogelijk
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
De Sonoff POW R3 beweert 25A resistief vermogen veilig(?) te kunnen schakelen, maar ik heb geen idee wat resistief vermogen is
Google schotelt mij dingen voor over fases, phi-dingen, sinussen etc, dat gaat mijn petje ruim te boven.
Sonoff POW R3 specs:
https://www.sonoff.nl/a-6...ge-monitoren/#description
De samengevatte ja/nee vraag:
Kan ik met een Sonoff POW R3 veilig mijn zonnepanelen aan/uit schakelen via home assistant?
Voor de duidelijkheid: expliciet terwijl ze in de volle staan 'maximaal' op te brengen!
En indien nee, kan iemand een alternatief voorstellen?
Om een discussie over het waarom te vermijden:
Ik acht de kans reëel dat hier een vorm van terugleverboete op electriciteit gaat komen in de (nabije) toekomst, en op deze manier wil ik dan 1 omvormer uitschakelen in de zomer, om deze boete te minimaliseren.
Met deze Sonoff hoop ik hierop voorbereid te zijn.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Hardware:
- situatie in België
- solaredge omvormer (2200Wp) afgezekerd op 16A, 2250Wp aan panelen, installatie meer dan 10 jaar oud, geen api toegang mogelijk
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
De Sonoff POW R3 beweert 25A resistief vermogen veilig(?) te kunnen schakelen, maar ik heb geen idee wat resistief vermogen is
Google schotelt mij dingen voor over fases, phi-dingen, sinussen etc, dat gaat mijn petje ruim te boven.
Sonoff POW R3 specs:
https://www.sonoff.nl/a-6...ge-monitoren/#description
De samengevatte ja/nee vraag:
Voor de duidelijkheid: expliciet terwijl ze in de volle staan 'maximaal' op te brengen!
En indien nee, kan iemand een alternatief voorstellen?
Om een discussie over het waarom te vermijden:
Ik acht de kans reëel dat hier een vorm van terugleverboete op electriciteit gaat komen in de (nabije) toekomst, en op deze manier wil ik dan 1 omvormer uitschakelen in de zomer, om deze boete te minimaliseren.
Met deze Sonoff hoop ik hierop voorbereid te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door roeleboel op 27-02-2025 11:05 ]
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...