Vervanger Surface Go 2, wachten op Framework 12?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 16:40
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn Surface Go 2 voornamelijk voor lichte taken, vind het fijn dat hij touch heeft, en als tablet op bijvoorbeeld mijn piano kan staan (learning apps). Dat hij dus helemaal in te klappen is met het toetsenbord aan de achterkant is daarom mijn minimale eis. Verder game ik er ook graag op, dus ik zou hem wel iets groter willen dan de 10,5 inch die ik nu heb. Dat gamen doe ik wel - net als op mijn Steam Deck - voornamelijk met een Couchmaster op de bank, en via Moonlight naar mijn pc met een 4070 erin. Grafische superkracht is daarom optioneel.

Wat is je budget?
Eigenlijk wat het moet kosten. Ik word niet vrolijk als ik een Surface zie van net boven de 1000 euro en dan nog 300 euro voor een toetsenbord moet betalen, maar als dat de beste optie is, sta ik daar best voor open. Heb ook naar de nieuwe Framework 13 gekeken, maar eigenlijk zijn hem alleen 180 graden open kunnen doen (en geen touch) al twee grotere compromissen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Veel? Nee. Maar het hoeft geen baksteen te zijn natuurlijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik hou over het algemeen niet van "goedkopere" merken die mijn pc volgooien met onzin en reclame. Ik ga daarom het meest aan op opties als een Surface of Framework. Stiekem wil ik er ook graag Bazzite op proberen, omdat Windows voor mijn gebruik volgens mij allesbehalve een must is. Daarom ben ik eigenlijk te ongeduldig nu voor de Framework 12 afwachten en die wellicht kopen zonder OS erbij, haha.

Benieuwd of ik goede opties over het hoofd zie nu!

PS Ik wil de Go 2 voornamelijk vervangen omdat hij echt retetraag is met updates, en in gebruik.

Update: een reden om niet voor dit te gaan als ik echt luxe wil? :+ Het is duur, maar OLED is en blijft fantastisch (zeker met Moonlight, en mijn Go 2 bevalt wel qua product.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76s5BrHNyj2t9CqfjEObUNK6Qiw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qCPqD9TEumNQlkS3WowAnzAB.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door ap3nr0ts op 27-02-2025 15:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Heb je al een beslissing genomen, nu de prijs van de Framework Laptop 12 bekend is en deze te bestellen is?

Ik heb een Surface Go 1 die ook onbruikbaar traag werd tijdens Windows updates. Omdat mijn Go 1 toch geen upgrade naar Windows 11 krijgt, heb ik er ondertussen Linux op gezet (Fedora KDE, met de Surface Linux kernel er bij zodat de camera's werken maar met minder goede kwaliteit). Daarmee heb ik in elk geval in de hand wanneer updates installeren en kan ik dat doen wanneer ik de tablet opzij leg. Behalve voor internet browsen blijft hij wel nog steeds heel traag.

Dus op zich kan mijn Surface Go nu weer even verder, maar zou wel graag iets vlotters en beetje groter willen. Keyboardcover koppel ik nooit los dus een 2-in-1 laptop zoals Framework Laptop 12 kan voor mij dienen. Al wacht ik wel nog op een meer objectieve review voor ik die bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 16:40
Ben toch voor die Surface Pro gegaan! Ik kon hem niet laten liggen, haha. Het is echt een mooi ding. Ook een Framework 12 proberen nu, is helaas een beetje overkill. :+