F1 TV app op Philips android TV werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Meeuw86
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-02 09:17
Hallo allemaal.
Ik heb een lidmaatschap op F1 TV PRO.
Ik maak gebruik van een Philips android tv waar deze app helaas niet te installeren is.
Afgelopen jaren heb ik een apk mirror gebruikt om de f1 tv app op mijn tv te installeren.
Helaas gaat dat met de nieuwste versies van de f1 tv app niet meer.
Als ik de nieuwste versie wil installeren(de oudere versies werken al niet meer) krijg ik de foutmelding: "Er is een probleem opgetreden met het parseren van het pakket".
Kan iemand me hier mee helpen?

Alle reacties

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meeuw86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:16:
Hallo allemaal.
Ik maak gebruik van een Philips android tv waar deze app helaas niet te installeren is.
Afgelopen jaren heb ik een apk mirror gebruikt om de f1 tv app op mijn tv te installeren.
Als ik de nieuwste versie wil installeren(de oudere versies werken al niet meer) krijg ik de foutmelding: "Er is een probleem opgetreden met het parseren van het pakket".
Dat komt waarschijnlijk doordat er tegenwoordig van app bundles gebruik wordt gemaakt. Grote kans dat het met de APKMirror Installer wél gaat lukken: https://play.google.com/s...com.apkmirror.helper.prod. Zie ook hier: Winkiller in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4".

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:16
En mocht dit niet lukken: wellicht kun je wel casten vanaf je telefoon? Bij mijn vorige tv kon ik de F1 app ook niet installeren, maar casten ging prima.

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:15
Als het eenmaal gelukt is dan ook meteen APK Updater installeren, dan kan het volgende keer gewoon op de TV in plaats van met USB gerommel.
Op mijn Philips uit 2017 deed ik dat via hier.

Oh en je zegt dat je de F1 app al hebt, alleen te oud? Dan zou ik eerst APK updater proberen, wie weet gaat het dan in 1 keer goed....

[ Voor 18% gewijzigd door tinytinnie op 27-02-2025 10:20 . Reden: toevoeging... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 09:35
Apk updater vind alleen een versie uit de aptoide store. Maar die wil je niet omdat dat de versie voor telefoons/tablets is en NIET voor Android tv. En de apk-mirror installeert app staat sinds kort maar 1 install toe. Daarna moet je een abonnement nemen bij apk-mirror.

Ik zoek dus ook alternatieven.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpelste optie: voor een paar tientjes een Chromecast halen en lekker vanaf je telefoon of tablet casten, en de brakke software van de Philips laten voor wat ie is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:49
Meeuw86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:16:
Hallo allemaal.
Not_Disclosed schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:16:
Apk updater vind alleen een versie uit de aptoide store. Maar die wil je niet omdat dat de versie voor telefoons/tablets is en NIET voor Android tv. En de apk-mirror installeert app staat sinds kort maar 1 install toe. Daarna moet je een abonnement nemen bij apk-mirror.

Ik heb net V3.0.34 geinstalleerd via apkmirror met APK mirror op mijn philips tv. Geen abo nodig

[ Voor 37% gewijzigd door jan390 op 10-03-2025 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 06-06 09:35
jan390 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:32:
[...]

[...]

Ik heb net V3.0.34 geinstalleerd via apkmirror met APK mirror op mijn philips tv. Geen abo nodig
Na vorige week al een update gedaan te hebben via de Apk mirror installer kreeg ik nu een melding en sloot apk-mirror meteen. Waar het op jouw TV nog wel lukte, lukt het op mijn tv nu niet meer. Heb jij ook meerdere updates gedaan in de afgelopen periode?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:49
Not_Disclosed schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Na vorige week al een update gedaan te hebben via de Apk mirror installer kreeg ik nu een melding en sloot apk-mirror meteen. Waar het op jouw TV nog wel lukte, lukt het op mijn tv nu niet meer. Heb jij ook meerdere updates gedaan in de afgelopen periode?
2 weken geleden v33, nu 34
APK mirror een keer verwijderen en opnieuw installeren helpt mogelijk al. Mogelijk een andere apk mirror versie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:16
Not_Disclosed schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:16:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzQs3qELbCw067wmaARME1Pnpnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jP2e6PQEFcv4QtSbRWRRHsYe.jpg?f=fotoalbum_large

hier lijkt hij wel de goede versie te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:46
Bij mij werkte de app, maar nu met de nieuwe update niet meer.
Bij het aanklikken van de update (via apk updater) heeft hij hem verwijderd, in plaats van geupdate.
De app is er nu ook met geen mogelijkheid meer op de tv te krijgen.
Hij begint met de installatie en zegt daarna 'app kan niet worden geïnstalleerd'.

Vervolgens eerst een oude versie installeren en daarna updaten naar de nieuwe lukt ook niet.
Omdat hij bij die installeren van de oude versie (die ik op usb stick heb) ook zegt dat hij gaat updaten in plaats van installeren denk ik dat de F1 tv pro app wel op de tv staat, maar verborgen of uitgeschakeld?

Alleen waar vindt je in vredesnaam uitgeschakelde/ verborgen apps op een Android TV?

(O, en waarom moet Philips weeeeer de uitzondering zijn en kan die app gewoon niet de store op de tv beschikbaar komen? Gebruik de losse apk's al jaren en de app werkte altijd prima).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:46
Ok. DE fout van mij in deze was dat ik de mobile app geïnstalleerd had. Die werkt niet op Android TV (duh), maar hij installeert hem wel lekker. Krijg hem er dan maar weer eens vanaf.

Via een truukje heb ik hem er weer af gekregen. Namelijk door FX Explorer te installeren. Deze heeft permissies nodig, waardoor je via die pop-up in het verborgen settings (deze was nooit verborgen maar ik kan hem niet meer vinden in het Philips tv menu) menu komt en daar staat de F1 app en kun je hem verwijderen. Dit moest vast anders kunnen, maar als iemand met een Android Philips TV dit weet; be my guest.

Maar ja, nu moet de Android TV F1 TV Pro app er weer op. De apkm is gewoon een zip file. Deze uitpakken en de base apk eruit halen en die installeren werkt ineens niet meer. 8)7

Naar wat zoekwerk kwam ik op deze oplossing die geholpen heeft. Schijnbaar is de alleen de base apk niet voldoende meer voor de installatie.

For anyone else reading this thread with the same issue here's links to what you need to download.

Download the following APKMirror installer - universal nodpi - https://www.apkmirror.com...366-android-apk-download/

Transfer the apk installer file to your TV, Send files to TV app or via thumb drive, however you prefer or have sent files in the past.

Install the APKMirror app. Give it permissions to access files on your device, either do so via settings in your TV or when you try to open a apkm file shortly after it will prompt you and pull up the settings window in relation to this

Download the latest F1TV apkm, this is presently the latest available - https://www.apkmirror.com...6d786512f1b741a46ab43fcd8

5.Transfer that file to your TV, open the file and it will open the APKMirror app and install the app

What a fun convoluted process! Actual trash that these hoops are needing to be jumped through just to use a subscription we pay for on name brand televisions. Gotta love just wanting to watch qualifying in the morning and getting the lovely this version of the app is no longer supported message for the F1TV app.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:16
fredgroes schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:47:
[...]

[Afbeelding]

hier lijkt hij wel de goede versie te vinden
gisteren de update geprobeerd te installeren maar hij wilde de tv app variant gaan installeren.. dus ook hier werkt het niet.

Dan maar iedere keer de apk installer eraf halen en er weer opnieuw opzetten omdat de installer niet meer gratis is...
Pagina: 1