49" Monitor met eigen "FancyZones"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77Rob
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 22:05
Ik zoek een?
Een 49" monitor met een eigen Microsoft PowerToys FancyZones functie.

Wat is je budget?
Via werk een thuiswerk budget van max €1000,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur geen OLED display ivm "inbranden"

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoofdgebruik is voor werk.

Op kantoor werk ik met een 34" monitor ingedeeld in 2 vensters en een laptop als 3e scherm voor email. Het kleinere laptopscherm (15,6") vind ik niet prettig werken naast een 34" monitor. Om die reden wil ik thuis graag mijn (gedateerde) 24" monitor vervangen voor een 49"monitor zodat ik het laptop scherm daar niet meer hoef te gebruiken.

FancyZones zou voor mij het perfecte programma zijn om het scherm in te delen in 3 á 4 vensters, maar helaas is er geen toestemming om Microsoft PowerToys of vergelijkbaar programma geïnstalleerd te krijgen binnen het bedrijfsnetwerk, dus die optie komt helaas te vervallen.

Ik kan natuurlijk elke dag zelf de vensters handmatig instellen, maar via een optie als FancyZones werkt dat een stuk fijner. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een 49" monitor met een ingebouwde functie vergelijkbaar als FancyZones, maar zonder succes.

Nu is mijn vraag: Bestaat er een monitor met zo'n ingebouwde functie? Ik kom wel voldoende monitoren tegen met functies als PiP en PbP, maar nergens kan ik vinden of het vanuit de firmware van een monitor mogelijk is het scherm te delen in 3 of 4 vensters.

Weet iemand of dit bestaat of ben ik op zoek naar een monitor met een (nog) niet bestaande functie.

Beste antwoord (via 77Rob op 03-03-2025 21:31)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Op welke Windows versie werk je? Windows 11 heeft een Snap Layout functie die veel weg heeft van FancyZones maar minder aanpasbaar. Vroeger gebruikte ik ook FancyZones maar de standaard W11 layouts zijn voor mij goed genoeg.

Je kunt er in elk geval je scherm in 3 gelijke zones mee verdelen, of wat ik zelf op mijn 34" soms doe is aan de zijkanten iets kleinere zones en één bredere zone in het midden.

Alle reacties

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:03
Nog nooit van gehoord, denk niet dat dat bestaat. Hoe is je kantoor scherm nu ingedeeld in twee vensters? Waarom kan je dat thuis niet gebruiken?

Roomba E5 te koop

• 77Rob
@sig69 nu met 1 monitor ingedeeld in 2 vensters plus laptop scherm. Dat kleinere laptop scherm vind ik niet fijn en wil daarom de boel aanpassen. Bij voorkeur alles op 1 monitor, daarom de vraag of iemand weet of er een monitor bestaat met een vergelijkbare functie als Fancyzones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:48
Kijk eens naar bijvoorbeeld https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires met IMST. Werkt hier perfect. Wel gelimiteerd tot 2 "schermen".

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Op welke Windows versie werk je? Windows 11 heeft een Snap Layout functie die veel weg heeft van FancyZones maar minder aanpasbaar. Vroeger gebruikte ik ook FancyZones maar de standaard W11 layouts zijn voor mij goed genoeg.

Je kunt er in elk geval je scherm in 3 gelijke zones mee verdelen, of wat ik zelf op mijn 34" soms doe is aan de zijkanten iets kleinere zones en één bredere zone in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77Rob
@new_guy Die monitor is boven mijn bestedingsbudget, Ik heb gekozen voor de Philips 49B2U5900CH/00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77Rob
@MacPoedel dat is een goede tip. Op dit moment werken we nog met Win10, maar voor de zomer naar Win11. Zal dan gelijk gaan kijken naar Snap Layout functie kijken. Dat is denk ik gelijk de functie die ik nodig ben.
Pagina: 1