Nieuwe tv, ong 55-60, kodi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik zoek een?
nieuwe televisie, 55 inch, max 60

Wat is je budget?
1500 zou leuk zijn, mag uitlopen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken natuurlijk, netflix, Amazon Prime, PS5 er aan, Kodi moet er op kunnen

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony XR 55-A80L
Of de LD Oled 55 evo G4

Welke vragen heb je hier nog over?
Kodi goed laten draaien is een absolute must. Sideloaden is geen probleemLiefst heb ik geen soundbar, dus beetje aantrekkelijk geluid van zz is fijn.

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 27-02-2025 09:16 ]

Alle reacties

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:59
Voor Google TV en goede tv-speakers is Sony inderdaad de logische keus.
Je kunt evt. nog naar de A84L kijken als je daarvoor een betere deal kunt vinden. Is hetzelfde model met een andere afstandsbediening.
Of een A95L met QD-OLED als je een betere beeldkwaliteit wil.

• maartend
  • Nu online
wappiewappie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:49:
Voor Google TV en goede tv-speakers is Sony inderdaad de logische keus.
Je kunt evt. nog naar de A84L kijken als je daarvoor een betere deal kunt vinden. Is hetzelfde model met een andere afstandsbediening.
Of een A95L met QD-OLED als je een betere beeldkwaliteit wil.
Thnx. Google TV is geen noodzaak meer omdat Kodi tegenwoordig ook op WebOS draait. Maar installatie via GoogleTV is wel eenvoudiger.

Die A84L is nu 1100 bij TV outlet. Scheelt idd wel een stukje. eens kijken naar verschil in AB

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 27-02-2025 10:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou de Kodi eis laten vallen en Kodi los op een Pi draaien. Klinkt misschien onlogisch ;)
Maar Kodi heeft zijn eigen lifecycle en het feit dat een TV nu mogelijk Kodi "kan draaien", geeft je geen enkele garantie dat dat na een update van Kodi of je TV nog kan.
Ik neem aan dat je bij een incompatibiliteit niet meteen weer een nieuwe TV wilt ;) Dus dan is het vervangen van (het onderliggende OS of dependencies) op een Pi een stuk handiger lijkt me :)

Kodi kun je ook prima via HDMI CEC bedienen natuurlijk, en een Pi vreet nauwelijks stroom. Geeft je ook nog eens veel meer keuze in TV's imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik sluit me aan bij The Eagle. ik zou ook geen tv kopen tv op basis van de eis "moet Kodi kunnen draaien".

Zelf heb ik 2 tv's, ieder met Nvidea shield eraan. Daar staat alles op. Netflix, Plex, Videoland. En perfect te bedienen met de ab van de tv via HDMI CEC. Koop een tv die voldoet aan de eisen met betrekking tot beeld en geluid en laat de Kodi eis achterwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Aan beide bovenstaande, ik draai al minstens 6 jaar kodi op mijn tv, dus heb daar wel vertrouwen in..

Thnx anyway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
TVOutlet is geen betrouwbare partij.

Bij Art&Craft kun je de 55A80L momenteel voor € 1213 kopen. Prima TV voor jouw wensen/ eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

maartend schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:09:
Ik zoek een?
nieuwe televisie, 55 inch, max 60

Wat is je budget?
1500 zou leuk zijn, mag uitlopen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken natuurlijk, netflix, Amazon Prime, PS5 er aan, Kodi moet er op kunnen

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony XR 55-A80L
Of de LD Oled 55 evo G4

Welke vragen heb je hier nog over?
Kodi goed laten draaien is een absolute must. Sideloaden is geen probleemLiefst heb ik geen soundbar, dus beetje aantrekkelijk geluid van zz is fijn.
Waarom heb je deze tv's overwogen? Waarom je twijfel je nog? Ik mis nu de eigen inzet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Jorgen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Waarom heb je deze tv's overwogen? Waarom je twijfel je nog? Ik mis nu de eigen inzet.
Vanwege de eisen die ik stel. Heb daar deze tv's op gevonden. Lijkt me de inzet die nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

maartend schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Vanwege de eisen die ik stel. Heb daar deze tv's op gevonden. Lijkt me de inzet die nodig is.
Waarom twijfel je? Welke heeft je voorkeur? Er zijn duizenden tv's waar apps op kunnen en die zoals je zegt al geschikt zijn voor Kodi. Heb je een voorkeur voor OLED? Moet het 4K zijn? Wat is een zz? Etc. Hoe duidelijker beschreven jouw informatie is, hoe beter de antwoorden die je krijgt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1