Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het eerste biljet klopt. Die heb ik ook vrijwel meteen voldaan. Mijn vraag ging meer om het tweede biljet.DukeBox schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:44:
Maar die 1e klopt? Zo ja, die dan gewoon betalen lijkt mij.
Niet voor jou, dus niet betalen. De belastingen zijn per adres en voldaan met de eerste betaling dus verder is het probleem voor de gemeente om dat op te lossen, jij hebt geen (betaal) verplichtingen meer.Jobjl schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:46:
[...]
Het eerste biljet klopt. Die heb ik ook vrijwel meteen voldaan. Mijn vraag ging meer om het tweede biljet.
[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 26-02-2025 22:05 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ah, check. Wat normaal dus op 1 aanslag staat hebben ze nu opgesplitst met 1 stuk gericht aan de verkeerde.Jobjl schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:58:
@DukeBox Misschien interpreteer ik jouw bericht verkeerd. Het tweede biljet is toch gewoon een aparte belasting die nog voldaan dient te worden?
Ik heb inderdaad gecontroleerd op basis van hoeveel inwoners het is. Dit staat wel netjes op 1.
Een rekening voor iemand anders betalen is aardig maar niet nodig. De post van iemand anders openmaken mag niet. De gemeente kan niet verwachten dat je dat doet.Jobjl schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:58:
Dank iedereen!
@99ruud99 Contact nummer 3 heeft mij via de telefoon verteld dat het bezwaar daar niet voor bedoelt is. Zoals vermeld heb ik dit gesprek ook opgeslagen.
@President Ja mijn gevoel zegt mij gewoon betalen. Echter ben ik in de war door 3 verschillende instructies van dezelfde afdeling... Ik denk inderdaad ook dat ik eerst een herinnering zal krijgen. Maar zover wil ik het eigenlijk niet laten lopen.
@DukeBox Misschien interpreteer ik jouw bericht verkeerd. Het tweede biljet is toch gewoon een aparte belasting die nog voldaan dient te worden?
Ik heb inderdaad gecontroleerd op basis van hoeveel inwoners het is. Dit staat wel netjes op 1.
[ Voor 8% gewijzigd door Sethro op 26-02-2025 22:09 ]
Goed idee, alleen wordt dat vrijwel meteen teruggestort. Niet vanwege een omschrijving, maar doordat je een betaalkenmerk moet opvoeren. Betaalkenmerk en omschrijving kan niet allebei worden opgevoerd.President schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:51:
Kan je de afvalstoffenheffing niet gewoon overmaken naar de rekening van de gemeente met als omschrijving afvalstof heffing, naam, postcode en huisnummer?
Daar zitten ze totaal niet op te wachten, maar dan kan je in een eventueel conflict makkelijk laten zien dat je betaald hebt. Grote kans trouwens dat het weer wordt teruggeboekt omdat de omschrijving incorrect is.
Overigens gok ik bij een gemeente dat de soep niet zo heet gegeten wordt. Gewoon bezwaar maken. En wat er gebeurt? Ik gok dat je dan een herinnering ontvangt wegens niet betalen, geen idee of daarbij direct boetes of heffingen in rekening worden gebracht.
TS is in oktober 2024 eigenaar geworden en was dus op 1 januari 2025 eigenaar...Sovieto schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:35:
De OZB zou betaald moeten worden door de eigenaar op 1 januari. De notaris zal bij de verkoop die rekening verdelen naar rato van het aantal dagen dat je eigenaar bent (geweest).
Jij moet dus niet betalen.
Post op jouw adres maar niet geadresseerd aan jou kan je gewoon retour sturen met de melding dat de geadresseerde niet woont op dat adres (of je zet er bij onbekend, verhuist of overleden). Dat doe je met een grote stift een kruis zetten op de envelop door de adressering en er bij schrijven "retour afzonder, geadresseerde overleden". Aangenomen dat PostNL het daadwerkelijk retour aflevert bij de partij die het verzonden heeft, dan duurt het even maar zal het wel verwerkt worden.Dit zou ik de volgende dag doen, maar besefte toen, als ik het retourneer zonder verdere info. Hoe weet de gemeente dan wat er aan de hand is?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Exact dit. Het briefgeheim is zowel door de grondwet als door de postwet beschermd. Als jij een brief opent die duidelijk niet voor jou bestemd is (en als de naam van de vorige bewoner er op staat, was die duidelijk niet voor jou bestemd), ben je gewoon strafbaar.Wolly schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:25:
Waarom open je post die niet aan jou is gericht?
Dat wisselt dan per gemeente. Bij die van mij is het toch echt van te voren, in Februari komt het binnen en je betaalt 10 termijnen vanaf maart-december voor de rest van het jaar. Dus het is zeker niet overal achteraf en ik vermoed bij de TS ook niet.questo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:48:
Afvalstoffen heffing wordt achteraf in rekening gebracht. In mijn gemeente gaat dat per half jaar. De rekening die je hebt gekregen zal dan over de tweede helft van afgelopen jaar gaan. Je hebt ergens in Q3 het appartement gekocht.
I have stability. The ability to stab.
In mijn werk heb ik iets soortgelijks meegemaakt, alleen dan vanaf de andere kant.Jobjl schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:28:
***members only***
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2025 09:44 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat kan je doen en ik verwacht niet dat je daar grote problemen mee gaat krijgen in de zin dat je het dan uiteindelijk nog een keer moet betalen of zo. Maar je maakt het daarmee voor alle partijen extra ingewikkeld en grote kans dat het daardoor dus nog langer duurt voor alles netjes is afgehandeld.President schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:51:
Kan je de afvalstoffenheffing niet gewoon overmaken naar de rekening van de gemeente met als omschrijving afvalstof heffing, naam, postcode en huisnummer?
[...]
Je moet helemaal niets doen richting gemeente , als je bezwaar gaat maken tegen de aanslag van een ander zie ik het niet goed komen.Jobjl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:50:
Iedereen bedankt.
Ik wil graag wat toevoegen met betrekking tot het openen van post dat niet op mijn naam is.
De vorige eigenaar woont tijdelijk niet om de hoek. Zij heeft zelf aan mij voorgesteld om als er post voor haar is, om dit via de app naar haar te sturen. Ik heb dit de keren dat er post voor haar kwam netjes aan haar gevraagd. Ook met het aanslagbiljet. Dus gewoon openen doe ik niet. Heb haar inmiddels ook mede gedeeld dat ik toekomstige post nu wel gewoon retour ga sturen.
Het aanslagbiljet is inderdaad voor dit jaar. Dus ik begrijp helemaal dat ik het gewoon dien te voldoen.
Wat er precies mis is gegaan bij de gemeente weet ik niet. Zoals ik zei ben ik sinds medio oktober de enige die op het adres staat ingeschreven. Aanslagbiljet 1 met ozb is netjes aan mij geaddresserd. Deze zie ik ook
als in met mijn DigiD inlog bij de gemeente.
@noppus Aanslagbiljet 2 komt wederom van dezelfde gemeente.
Hier staat bovenaan op in volgorde: De naam van de vorige eigenaar, mijn straatnaam + huisnummer, de postcode van het adres van de huidige eigenaar.
Hoe de brief dan in hemelsnaam naar mij toekomt weet ik ook niet...
Kortom het is voor de periode dat ik eigenaar ben (dit jaar). Dat is juist.
Bezwaar maken via mijn omgeving van de gemeente kan niet, want de belasting is niet aan mij gericht.
Dus ik twijfel of ik dan maar bezwaar via de post zal doen, met daarin het probleem te vermelden.
Vermoedelijk bezorgd door een lokale bezorgdienst. Die zien we hier ook rondlopen en kijken wellicht anders naar de adressering dan de volledig geautomatiseerde systemen van een PostNL.Jobjl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:50:
…….
@noppus Aanslagbiljet 2 komt wederom van dezelfde gemeente.
Hier staat bovenaan op in volgorde: De naam van de vorige eigenaar, mijn straatnaam + huisnummer, de postcode van het adres van de huidige eigenaar.
Hoe de brief dan in hemelsnaam naar mij toekomt weet ik ook niet...
Kortom het is voor de periode dat ik eigenaar ben (dit jaar). Dat is juist.
Bezwaar maken via mijn omgeving van de gemeente kan niet, want de belasting is niet aan mij gericht.
Dus ik twijfel of ik dan maar bezwaar via de post zal doen, met daarin het probleem te vermelden.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Dit.Kurkentrekker schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:43:
Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar als de aanslag is opgelegd aan de vorige eigenaar, waarom stuur je haar de post dan niet door (kan ook digitaal) en maakt zij bezwaar? Ze woont immers niet meer op dat adres, en ze mag bezwaar maken omdat de brief aan haar is geadresseerd.
Als de gemeente dan tot inzicht komt dat er voor het adres waar jij woont geen afvalstoffenheffing is geïnd dan komen ze vanzelf bij jou terecht en betaal je gewoon.
Is dat een mogelijkheid?
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq