Ik heb vorige maand met deze componenten en een GTX 1070 die ik nog had een pc gebouwd.
PC werkt al enige tijd prima, enige wat me opvalt is dat als ik hem niet in de hibernate gooi, maar echt een shutdown doe, dat ik de pc niet meer aan krijg met de powerbutton op de kast.
Ik moet dan de knop van de psu op 0 zetten, de powercable eruit trekken en de pc echt een aantal minuten zo laten staan. Als ik de kabel dan weer aansluit en de knop op 1 zet start hij gewoon weer vrolijk op.
Het betreft de Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU / PC voeding en het mobo is de Gigabyte B650 EAGLE moederbord.
Ik heb al een aantal dingen in de bios geprobeerd, maar helaas geeft dat geen resultaat, zoals:
- Settings > Platform Power > Power Loading, and set to enabled.
- De ErP setting van het moederbord enabled gezet.
Voordat ik een retour/RMA bij megekko inschiet, zou ik graag willen weten wat de usual suspects zijn en of dit bekende problemen zijn met deze hardware?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 224,- | € 224,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 EAGLE | € 149,- | € 149,- |
1 | Behuizingen | Montech XR Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 93,30 | € 93,30 |
1 | Voedingen | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 | € 116,99 | € 116,99 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 809,99 |
PC werkt al enige tijd prima, enige wat me opvalt is dat als ik hem niet in de hibernate gooi, maar echt een shutdown doe, dat ik de pc niet meer aan krijg met de powerbutton op de kast.
Ik moet dan de knop van de psu op 0 zetten, de powercable eruit trekken en de pc echt een aantal minuten zo laten staan. Als ik de kabel dan weer aansluit en de knop op 1 zet start hij gewoon weer vrolijk op.
Het betreft de Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU / PC voeding en het mobo is de Gigabyte B650 EAGLE moederbord.
Ik heb al een aantal dingen in de bios geprobeerd, maar helaas geeft dat geen resultaat, zoals:
- Settings > Platform Power > Power Loading, and set to enabled.
- De ErP setting van het moederbord enabled gezet.
Voordat ik een retour/RMA bij megekko inschiet, zou ik graag willen weten wat de usual suspects zijn en of dit bekende problemen zijn met deze hardware?