Anti diefstal lock voor tv zonder boren ???

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellinda
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-05 19:02
Hej
Is er een soort zoals bij laptops kensington anti-diefstalbeveiliging op de markt voor een Samsung 55" smart tv???

55inch qled samsung smart tv

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Googelen maar vindt daar enkel modellen om in de muren te boren of anti omvallen pet en kleuter straps...

Huurhuis dus in muur boren niet mogelijk ...

Aub advies :)

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:28
Waarom kun je in de muur van een huurhuis niet boren? Beetje plamuur/alblastine en een likje verf doen wonderen om het te herstellen toch?
Edit: ik lees dat sommige Samsung tvโ€™s wel een aansluiting voor zoโ€™n slot hebben.

Maar nu ik erover na denk begrijp ik je doel niet. Waarom wil je jouw tv in huis beschermen tegen diefstal? Wie vertrouw je niet? Zou een slot op je voordeur en een inboedelverzekering niet voldoende zijn? Als je braakschade hebt krijg je doorgaans uitbetaald door je verzekering.

[ Voor 57% gewijzigd door Homer-Simpson op 26-02-2025 19:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar wat wil je bereiken met een anti-diefstal lock? Waar wil je die aan vast maken zonder te boren? En vooral, welk probleem oplossen? Ik snap het voor (semi) publieke ruimtes, maar in je eigen huis? Ik denk niet dat een inbreker zich daardoor laat tegenhouden als hij die TV mee wil. (En ik denk dat een generieke Samsung 55" TV niet zijn hoogste prio is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellinda
Grenen muren hele huis. Boren gaat altijd grote gaten en barsten nalaten in die planken en kunnen we dus niet repareren helaas. Niet zo simpel als bij ander types muren waar je gwn dicht kan maken/plamuren๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜” geloof me, we hebben getest in partner z'n hobbykamertje hier met ophangen van een onnozel wandrek om zn 2e modem hoger te kunnen zetten voor beter signaal...๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Reden voor anti diefstal: heeft echt pak geld gekost voor ons.
Sloten/ramen zijn ook niet veilig (enkel slot en kan je zo laten sleutels bijmaken) en de huisbaas staat boren voor een slot op de deuren niet toe.

Akkoord we hebben wel een diefstal verzekering maar dan nog. Alles is enkel slot en niet inbraak proof.

Er zijn echter massale inbreker plagen in buurgemeentes nu...

We gaan binnenkort voor bevalling beide enkele dagen van huis weg zijn.
Het zou ons een gemoedsrust geven.
De pcs, mijn nas en alle monitors hebben kensington.

In de zomer na de bevalling wilden we wel een Smarthome gaan installeren met slimme raam- , verlichting-en deursensoren en 2 cams, maar nog niet v gekomen door complicaties bij mij en veeleisende job partner...

Mijn wederhelft gaat dag en nacht mee inroomen binnenkort gezien med groot risico moeder en kind, dus het huis is zo goed als onbeveiligd...

Ik dacht een beveiligingskabel v staal ofzo wnr mogelijk en het bestaat ergens voor tv, vast te maken aan zeer zwaar tv meubel. Daar kan ik ev wel in boren vanachter wat tv vastmaken betreft.
Of mss zo'n muurplaat dan in m'n tv meubel boren vanachter???

[ Voor 9% gewijzigd door mellinda op 26-02-2025 20:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

AvK

Ready Set Go

Wat kost zo'n 55Inch Samsung? Je maakt je zelf veel te druk en bang. Laat gaan. Huis op slot voor zover dat kan en lekker genieten van je komende kindje.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• tweaker_ab2b1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:39
Zoโ€™n slot is meer bedoeld om makkelijk meenemen te belemmeren. Als een dief eenmaal in je huis is en tijd/gelegenheid heeft om je TV mee te nemen, heeft hij ook tijd/gelegenheid om je Kensington kabeltje door te knippen. Schijnveiligheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Goede verzekering afsluiten. Misschien wat minder moeite en goedkoper.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellinda
1000 is voor ons wel veel geld wnr 1 deeltijds werkt <50% door zware ziekte/nu zwanger en mijn partner is maar een arbeider.

Ik weet dat ze wrs met hun inbrekersmateriaal die kabels wel door kunnen knippen. Maar dan moeten ze er tenminste toch iets moeite voor doen.
Haat het om boeven iets cadeau te hoeven doen waar je zelf altijd hard voor hebt gewerkt en gespaard...
Kopen we het huis ooit over dan geen probleem. Doen we lekker wat we willen maar voorlopig gaat dat nog even niet.

Genieten van het kindje gaan we doen. Normaal ben ik tegen de zomerkoopjes voldoende hersteld en tegen dan kunnen we hopelijk mijn smartsystemen kopen/installeren.

Handige harry in huis qua klussen maar hij heeft 0 kennis v netwerken/IoT terwijl ik best veel door opleiding ๐Ÿ˜…

Verzekering hebben we maar de uitbetalingsperiode in de praktijk...

[ Voor 26% gewijzigd door mellinda op 26-02-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:55
mellinda schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:38:
1000 is voor ons wel veel geld wnr 1 deeltijds werkt <50% door zware ziekte/nu zwanger en mijn partner is maar een arbeider.

Ik weet dat ze wrs met hun inbrekersmateriaal die kabels wel door kunnen knippen. Maar dan moeten ze er tenminste toch iets moeite voor doen.
Haat het om boeven iets cadeau te hoeven doen waar je zelf altijd hard voor hebt gewerkt en gespaard...
Kopen we het huis ooit over dan geen probleem. Doen we lekker wat we willen maar voorlopig gaat dat nog even niet.

Genieten van het kindje gaan we doen. Normaal ben ik tegen de zomerkoopjes voldoende hersteld en tegen dan kunnen we hopelijk mijn smartsystemen kopen/installeren.

Handige harry in huis qua klussen maar hij heeft 0 kennis v netwerken/IoT terwijl ik best veel door opleiding ๐Ÿ˜…

Verzekering hebben we maar de uitbetalingsperiode in de praktijk...
Ok, ik negeer even compleetโ€ฆ

- dan een kensingtonkabel echt in 3 seconde doorgeknipt is met een tang die in een jaszak zit.
- dat een huurbaas wellicht bereid is mee te werken aan een duurder/beter slot als jullie daarvoor willen betalen.
- dat als je twijfelt of anderen sleutels can jouw ramen hebben (zit er een sleutelgat aan de buitenkant dan?) je dan ook de chlinders kan vervangen.

โ€ฆwant daar heb je kennelijk een andere visie op, dat is prima.

Dan iets constructiever:
- als je vertrouwen hebt in zoโ€™n kensington of soortgelijk slot (noot: dat heb ik dus niet) en he enige vraag is eigenlijk: waar maak ik dat slot aan vast? Dan zou je twee 60x40cm grindtegels kunnen pakken, daar gaten in boren en tv aan die tegel vast maken. Dat is samen 60kg (+tv zelf). Zet die achter je tv meubel of maak er een meubel van.

- andere optie: iets compacter: koop een muuranker (zoโ€™n ding waar je je fiets mee aan gevel monteert) en monteer die aan de vloer. Zoโ€™n anker zit vast met blinde schroeven, dus krijgt iemand er niet zomaar uit. Zet daar je slot aan vast.

PS: verhuurder zal optie 2 ook wel afkeuren, maar in dit geval zou ik dat dan gewoon niet melden en tzt als je weggaat de gaten weer dichten. ;)

PS 2: muren van Grenen? Is dit een vakantiechalet? En die grenen planken moeten ook ergens vastzitten op balken. Dรกรกr kan je ook een slot aan maken, dat zou geen โ€œgrote gaten die uit elkaar vallenโ€ moeten geven. Boren moet je gewoon doen als huurder, dat kan een huurbaas niet dwingend verbieden, hooguit herstel eisen achteraf en dat kan je dan alsnog doen, kost weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 26-02-2025 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09

Yucon

*broem*

Ik geloof er niets van dat ze hem laten hangen als ze eenmaal binnen zijn en er zo'n touwtje aan blijkt te zitten. Zo sterk is zo'n ding niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zouden er tegenwoordig รฉcht nog wel 'inbrekers' zijn welke een simpele TV van 55" met zich mee willen gaan slepen in d'r 'snelle' EXIT?

Als ze er รผberhaupt al zijn dan ben je achteraf waarschijnlijk meer geld kwijt aan het laten herstellen van de 'braak-schade' aan je muren / hang-sluitwerk dan dat die TV je ooit gekost heeft en dus qua vergoeding oplevert vanuit de verzekeraar..

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:55
Welke inbreker jat tegenwoordig nog tv's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

mellinda schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:38:
Beveilig je huis beter. Daar heb je meer aan voor meer spullen.
Zo'n kabeltje aan een tv? Je wordt uitgelachen. Is een investering die je voor niets doet. Als ze al bij je langskomen voor je TV, gaat ie gewoon mee. Vastgemaakt of niet. Regel gewoon andere beveiliging voor je huis.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellinda
idd staat letterlijk in huurcontract "zonder schriftelijke toestemming vd eigenaar is het verboden om structurele veranderingen aan te brengen of te boren. Te zware schade of onmogelijkheid herstellen van werkzaamheden of wijzigingen van de huurder hierdoor kan leiden tot ontbinding vh contract"...

Van huisbaas mocht het maar die is net bejaard geworden dus haar familie regelt nu de rompslomp en dat was een neen. Dus neen zelfs tegen betaling geen sloten...

(Vb naar andere ip provider gegaan maar we huren groot huis van een bejaarde dame (neen, geen vakantiechalet maar degelijke ruime woning v ongeveer 11j oud).
Maar ja idd unieke inrichting alles grenen, was helemaal mn partner zn stijl dus wie ben ik voor kritiek of ander huis te zoeken...

letterlijk MOETEN VRAGEN mogen de werkmannen provider gat boren buiten nr binnen voor internet en waslijst contactpers afbellen...)

Bedankt allen om te melden dat kensington weinig blijkt uit te halen.
Evil vraag: staalkabel motorvoertuig security beter dan? ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Dan wordt het toch Smarthome vd zomer oplossing en verzekering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@mellinda
offtopic:
Ik word een beetje kriegel van al je onnodige afkortingen. Je betaalt hier niet per karakter, hoor! :D

Ik lees ook dat je schrijft dat je eenzelfde sleutel hebt die eenvoudig na te maken is? Bedoel je dat je geen eigen voordeur hebt? Want je mag altijd de cilinder vervangen zodat je een eigen sleutel hebt. Sterker nog, dat is het eerste dat ik doe als ik in een nieuwe woning kom.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:25
mellinda schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:24:
Grenen muren hele huis. Boren gaat altijd grote gaten en barsten nalaten in die planken en kunnen we dus niet repareren helaas. Niet zo simpel als bij ander types muren waar je gwn dicht kan maken/plamuren๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜” geloof me, we hebben getest in partner z'n hobbykamertje hier met ophangen van een onnozel wandrek om zn 2e modem hoger te kunnen zetten voor beter signaal...๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“

Reden voor anti diefstal: heeft echt pak geld gekost voor ons.
Sloten/ramen zijn ook niet veilig (enkel slot en kan je zo laten sleutels bijmaken) en de huisbaas staat boren voor een slot op de deuren niet toe.

Akkoord we hebben wel een diefstal verzekering maar dan nog. Alles is enkel slot en niet inbraak proof.

Er zijn echter massale inbreker plagen in buurgemeentes nu...

We gaan binnenkort voor bevalling beide enkele dagen van huis weg zijn.
Het zou ons een gemoedsrust geven.
De pcs, mijn nas en alle monitors hebben kensington.

In de zomer na de bevalling wilden we wel een Smarthome gaan installeren met slimme raam- , verlichting-en deursensoren en 2 cams, maar nog niet v gekomen door complicaties bij mij en veeleisende job partner...

Mijn wederhelft gaat dag en nacht mee inroomen binnenkort gezien med groot risico moeder en kind, dus het huis is zo goed als onbeveiligd...

Ik dacht een beveiligingskabel v staal ofzo wnr mogelijk en het bestaat ergens voor tv, vast te maken aan zeer zwaar tv meubel. Daar kan ik ev wel in boren vanachter wat tv vastmaken betreft.
Of mss zo'n muurplaat dan in m'n tv meubel boren vanachter???
Ik zal je 1 ding zeggen: ondanks kensinton spul trekken ze alles gewoon kapot met geweld en laat het nog meer schade achter. Die gasten werken niet zachtzinning. Dan heb je straks kapotte spullen en meubulair aan de ketting hangenโ€ฆ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:30
Zorg ervoor dat je huis wat minder interessant is dan dat van de buren. Zet wat lampen op een tijdschakelaar als je er niet bent. En een slimme lamp die het geflikker van een TV kan nadoen.

Hang zichtbaar wat camera's op. Of doe alsof je cameras hebt door alleen de 'camerabewaking' sticker voor het raam te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
?? Woon je in een blokhut/chalet?

zijn inbrekers nog bang voor honden? https://www.elro.eu/nl/el...sch-3d-hondengeluid-ard51

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:46
Je paspoort , portomonee, en belangrijke documenten die zoeken ze als eerste.
Die tv nemen ze echt niet mee hoor.
Zorg dat die veilig opgeruimt zijn.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Als het puur om die paar dagen gaat dat je straks weg bent kan je misschien ook een familielid oid vragen om een paar daagjes in het huis te wonen als oppas :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Tv anti diefstal maken? met een kabel gaat dat niet lukken. Kensington slot is het zwakke punt vaak de aansluiting met het apparaat zelf, met een stevige ruk is de kabel los en de aansluiting kapot.

Of een dief geintereseerd is in de tv weet je niet. dus ik snap best dat je diefstal wil voorkomen.

Klinkt misschien raar: maar je moet de tv zo zwaar maken dan een dief het wel uit zn hoofd laat om hem op te pakken.
bijvoorbeeld verankeren aan een tv meubel. uiteraard moet je dan ook voorkomen dat de schroeven van het scherm naar de voet losgemaakt kunnen worden.

en als laatse, ben je bewust dat inbrekers schade maken. Kossten voor repareren Inbraaksschade aan deuren en kozijnen zijn misschien voor de huisbaas, maar als de inbreker je tv vernield in de poging hem mee te nemen en hij laat m achter, zit je alsnog zonder werkende tv en die gaat de huisbaas niet vergoeden

ora et labora

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:16
Waar ik dan eerder voor zou gaan is een (dummy) camera. Dat heeft ietsjes meer effect, want die kabel doet echt niets kan ik je vertellen.

En los daarvan, een tv van 1000eu boeit ze beperkt. Kleinere waardevolle dingen zijn veel aantrekkelijker, daar kun je namelijk veel makkelijker mee wegkomen. Gereedschap o.i.d. is makkelijker. Stoppen ze in een tas en weg zijn ze.

Complimentje?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Millie-ano schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:50:
[...]

?? Woon je in een blokhut/chalet?

zijn inbrekers nog bang voor honden? https://www.elro.eu/nl/el...sch-3d-hondengeluid-ard51
Dat dacht ik ook, maar TS gaf aan dat dat niet zo is. Ik denk dat het gaat om een huis wat compleet behangen is met schrootjes / houten lambrisering. :X

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:25
Een Kensington slot kun je openen met een toiletrol en een pen in 10-15 seconde. Het is schijnveiligheid. Enige goede optie is goede sloten op ramen en deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:31
wokkelz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:32:
Dit dus. Een inbreker is eerder op geld/sierraden en op klein spul uit. Daarnaast als je je huis goed op slot zet is er niks aan de hand en anders verzekerings werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Schroef je TV gewoon vast op het meubel waar die op staat. 3 parkers en klaar ben je :P

Ey!! Macarena \o/

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:28
Stel dat je de TV vast hebt aan zo'n Kensington slot/kabel combinatie.
Dan trekt de dief dus, nietwetend, de tv van het kastje af.. dan snokt de kabel de tv uit handen van de dief en heb je een kapotte TV op de grond.
En zie je de inbrekers al door de straat lopen met een 55" TV?!?
Dat het voor jullie veel geld is, dat begrijp ik helemaal. Maar ik zou me persoonlijk drukker maken om hang- en sleutwerk dan om je TV. Belangrijker is om de inbrekers op voorhand al te stoppen je huis in te komen.
Hoe langer ze daar over doen hoe eerder ze zullen afhaken.

*sowieso

• icantfly1
  • Laatst online: 12:55
corporalnl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Dit dus. Een inbreker is eerder op geld/sierraden en op klein spul uit. Daarnaast als je je huis goed op slot zet is er niks aan de hand en anders verzekerings werk.
Inderdaad, helaas uit ervaring: Cash, sieraden, parfum, sterke drank.
Telefoons, tablets en andere electronica blijft gewoon liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:57
Wat je zou kunnen doen is je tv op zo'n betonblok met gat erin zetten en daar een dik kabel slot doorheen, knappe inbreker die dat meeneemt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM7B-JcG-YhkQFphDGrzqhJGwLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iNDA9qOUPOrOzwTsozrTa2R5.png?f=fotoalbum_large

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

gielie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:38:
Wat je zou kunnen doen is je tv op zo'n betonblok met gat erin zetten en daar een dik kabel slot doorheen, knappe inbreker die dat meeneemt.
[Afbeelding]
staat wel heel gezellig in de huiskamer al die betonblokken met een kabel eraan :Y

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:57
mrc4nl schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:40:
[...]

staat wel heel gezellig in de huiskamer al die betonblokken met een kabel eraan :Y
kleedje erover

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Er bestaat ook zoiets zie ik: https://www.amazon.com/Fl...ecurity-Kit/dp/B003Z4PPSU

Je schroeft het in je VESA mount gaatjes. Of het was is... geen idee. Misschien heb je er wat aan.

edit:
ook in NL
https://www.amazon.nl/-/e...Screen-Pack/dp/B073ZMY79Z

[ Voor 19% gewijzigd door Mattie112 op 27-02-2025 10:58 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Plank erover en je heb een TV-meubel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkqTcQfAFcw5EMia7l4tEJ9g0xM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzbVEFNnehKqfTfcrBSkP82O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHhMT8EJ6YFL-xr7BvImg3qk5G4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdw5CaOChWO4Z8ffT8sz2lDP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Prisma16 op 27-02-2025 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

kleedje over de tv als je er niet bent, zien de inbrekers m ook niet :+

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 11:33

dutch_camel

It's Orange!

De vraag die je zou moeten stellen: Is dit het waard?

Iemand die naar binnen wil, komt naar binnen. Dan heeft die persoon hoogstwaarschijnlijk tools bij zich. Tools die ook een anti inbraak slot kunnen slopen, met hoogstwaarschijnlijk nog meer schade tot gevolg (die misschien niet eens geheel gedekt wordt door je verzekering).
Daarnaast, een tv is niet het meest gewilde object van een inbreker. Iemand die in de nacht met een 55" tv loopt te slepen, valt best wel op. Ik vermoed zomaar dat er wel kleinere, makkelijker door te verkopen spullen in een willekeurig huis te vinden zijn (phone, laptop, airpods, kunst, etc).
Overleg met je verzekering wat wanneer gedekt is, benadruk de situatie van minder veilige sloten (vanwege je huurbaas). Even bellen en je weet meer. Misschien adviseren ze je bijvoorbeeld om toch wat druk te zetten op je huurbaas om betere sloten te laten plaatsen (misschien komt de verzekering met een leuke korting op sloten).

Wat je zou kunnen overwegen: Hang een airtag oid aan/in de TV, wanneer voor jouw de TV zoveel waarde heeft. Mocht een inbraak gebeuren, kan jouw tv zomaar de start zijn van het oprollen van een inbrekers netwerkje. Heb je nog kans dat je de TV heel terug ziet ook, en minder rommel thuis.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb net als jou ook een huurhuis (woning) en ik heb mijn televisie wel aan de muur gehangen. Ik woon hier dit jaar al 15 jaar en het ging om een nieuwbouw toen. Dus je mag gewoon boren. Maar als je gaat verhuizen dien je het geleverd te hebben zoals de staat was. Anders kun je jouw huisje niet inrichten als je niks mag doen en ik blijf nog gewoon hier wonen (heb onbepaalde tijd). Toen ik hier kwam wonen was alles kaal en hebben ze alles gedaan zoals ik het wilde hebben. Succes ermee!

[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 27-02-2025 12:43 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:03
tweaker_ab2b1 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:30:
Zoโ€™n slot is meer bedoeld om makkelijk meenemen te belemmeren. Als een dief eenmaal in je huis is en tijd/gelegenheid heeft om je TV mee te nemen, heeft hij ook tijd/gelegenheid om je Kensington kabeltje door te knippen. Schijnveiligheid dus.
En als dat niet lukt kan ik mij voorstellen dat ie een stoel door het scherm gooit als wraak....

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:03
Er bestaat inbraakwerende raamfolie.
Die zorgt ervoor dat alles aan elkaar blijft zitten als ze een ruitje intikken.

Dat kan misschien helpen.

Het is net als met fietssloten, als jou fiets net iets beter beveiligd is dan die ernaast staat, dan gaan ze voor de makkelijkste.

En als je van honden houdt is een Rottweiler ook een optie.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:45

PinusRigida

I put the p in pool.

Will_M schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:31:
Zouden er tegenwoordig รฉcht nog wel 'inbrekers' zijn welke een simpele TV van 55" met zich mee willen gaan slepen in d'r 'snelle' EXIT?

Als ze er รผberhaupt al zijn dan ben je achteraf waarschijnlijk meer geld kwijt aan het laten herstellen van de 'braak-schade' aan je muren / hang-sluitwerk dan dat die TV je ooit gekost heeft en dus qua vergoeding oplevert vanuit de verzekeraar..
wokkelz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:32:
Je hebt 2 soorten inbrekers (enfin, mogelijks meer, maar 2 waar ik weet van heb):
- professionals die gericht specifieke dingen zoeken
- opportunisten

De eerste categorie zal je generische Samsung TV idd. negeren; die komen voor dure juwelen en horloges die een meervoud van een TV waard zijn of voor dure sportfietsen, wagens of voor kluizen, kunst of dure verzamelobjecten, hebben hun huiswerk gedaan en weten dat je die dingen in huis hebt en weten die dingen al staan/liggen/hangen voordat ze binnen zijn en malen niet om TV's, PlayStations, whatever,...

De tweede categorie however, stelen alles wat los staat.

Maar @mellinda : die anti-diefstal-locks zal geen van beide categorieรซn tegenhouden, die dingen dienen -iemand geeft het hier al aan- vooral om snelle winkeldiefstallen te voorkomen, niet inbrekers die bij afwezigheid bewoners, ongezien hun gang kunnen gaan. Zelfs de opportunisten hebben minstens een kniptang bij en zo niet: zullen er snel eentje uit je eigen toolbox grissen of rukken met kracht het slotje kapot... met risico dat je TV ook kapot is en het stelen niet meer waard is maar dat is hรนn probeem niet zo...

...En als je wil voorkomen dat ze met een kniptang het kabeltje door kunnen knippen moet het dik genoeg zijn en uit gehard mangaanstaal bestaan zodat ze met een slijpschijf aan het werk moeten... maar dan zijn we de realistische opties om je TV te beschermen vรฉr voorbij...

Heb je geen mogelijkheid om tijdens bevalling iemand even op je huis te laten letten; house-sitting"?

Vooral: maak je niet teveel zorgen en geniet van het kleintje.

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 27-02-2025 15:21 ]

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:45

PinusRigida

I put the p in pool.

RobbieT schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:25:

En als je van honden houdt is een Rottweiler ook een optie.
Laten we het adviseren van het in huis halen van dieren voor een heel specifieke en dan nog erg hypothetische reden gewoon achterwege laten.

Een hond in huis halen is niet iets dat je eens even snel doet om te zorgen dat je TV niet gejat wordt, alsof je even snel een kabelslot haalt.

• mellinda
Thx iedereen.
Curiosity still kills the cat.
Blijkbaar inderdaad toch nog enkele meerdere mogelijkheden.
We gaan het erop riskeren het zo te laten dan en de smarthome zomer gezien onze verzekering dan maar.

Raamfolie ev ook wel interessant maar die overleeft niet lang met onze "knaagkatten".

Om nou even een hond in huis te halen met een baby zie ik niet zitten (ik kan ook fysiek zelfs geen Malteser/cockerspaniel v vrienden de baas haha). dierenvriend en we houden ook v honden maar kan ze zelf niet de baas.

We zouden ipv een hond onze 2 bange katjes kunnen trainen.
Wnr de ene op de inbreker z'n schouder springt en die z'n hoofd begint te likken en te klauwen en de andere in de inbreker z'n schoenen kauwt/klauwen scherpt, hebben we mss waakkatten.
De ene heeft picah dus die knaagt in alles menselijk, dierlijk tot zelfs plastic en lijm๐Ÿคฃ garantie da die op z'n schouders springt en probeert te klauwen op hoofd voor een wasbeurt te geven ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

We hebben al post its hangen met smilies "no cash or Jewels, waste of our time. NOT ALLOWED to stay for cup of coffee. Mind CATWASH."

Ik onthou vooral van dit topic dat je chance moet hebben met waarin de inbreker is geรฏnteresseerd en het een vals veiligheidsgevoel was.

Beton blok kan creatief zijn maar gaat gebruikt worden als liksteen huisdieren ๐Ÿ˜…

Mss de raamfolie wel op plaatsen waar de katjes niet komen

• Roel1966
  • Niet online
Kan mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat een 55 inch tv nu zo interessant is voor een dief. Dat is niet iets wat je even gemakkelijk mee naar buiten neemt en mee op straat gaat lopen zonder dat het opvalt. En tja, als die tv vast hangt dan heb je kans dat er meer schade ontstaat als ze alles maar lostrekken dan de tv waard is. Hetzelfde als bij diefstal van autoradio's dat b.v. een kapot geslagen raam en beschadigd dashboard vaak veel meer schade is dan de radio zelf.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
TV is wel het laatste wat ze meenemen, lomp groot en totaal niet handig mee te nemen, bovendien is de kans op een beschadiging erg groot.

Leg een oude laptop/tablet op een opvallende plaats neer, dat zijn dingen die ze vaak stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-05 22:50
Investeer in anti-inbraakstrips.
Dat is een betere investering want ze houden inbrekers tegen. Dat is beter dan een alarmsysteem of verzekering (moet je wel doen) of je televisie aan een draadje vast te leggen.

En het monteren van die strips vraag je niet vooraf aan je verhuurder; je monteert ze gewoon. Het is een verbetering van de woning, dus ze moeten niet zeuren. Goede woningen worden tegenwoordig zelfs standaard uitgerust met die strips.

Je bent een braaf mens en dat is goed, maar je moet ook aan jezelf denken, dus geen contact hierover met de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BBBvB schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:15:
Investeer in anti-inbraakstrips.
[...]
Je bent een braaf mens en dat is goed, maar je moet ook aan jezelf denken, dus geen contact hierover met de verhuurder.
Andersom, een goede verhuurder installeert deze zelf voor je. Dus even overleg met de verhuurder of ze deze kunnen installeren is misschien ook niet slecht.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 16:32
Je maakt je veel te druk joh, een inbreker - als 'ie al in je huis wil inbreken - jat echt geen TV mee hoor haha. Dat is iets van begin jaren 2000.
Pagina: 1