Dikke Xps, Eps als ondervloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ammar.bu
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-05 09:33
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een huis gehuurd dat in 1951 is gebouwd. Het heeft een betonnen vloer en er is geen kruipruimte onder het huis. Ik wil graag weten of XPS- of EPS-platen 20mm geschikt zijn als ondervloer-isolatie voor parket om de isolatiewaarde te verbeteren. De hoogte vormt geen probleem, aangezien er onder de deuren dorpels van 4 cm hoog zijn.Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/p/polystyreen-isolatieplaat-geexpandeerd-eps-60-rd-0-50-1000x500x20-mm/4186691/
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/p/styrisol-polystyreen-isolatieplaat-xps-rechte-kant-rd-0-55-1250x600x20-mm/5998421/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
EPS/ xps van 2 cm isoleert niet zo heel veel. Een RD van 0,5. Met Pir zou je nog richting de 1 gaan. Maar dat is ook niet zo heel veel. Misschien scheelt het iets qua kou. Maar verwacht geen wonderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:53

H-W

Helaas als je zo weinig isolatie wil toepassen is het echt de moeite niet waard. Bovendien is deze dunne isolatie vaak duurder in verhouding want meer kosten om te produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Maar daar staat tegenover dat de eerste cm's het meeste resultaat opleveren. Dus als je er ruimte voor hebt lekker doen, zo dik mogelijk en dan het liefst PIR. Drukvast en hoogst lambda waarde.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Laatst online: 16:53

H-W

Als ik de startpost lees staat er dat er maar ruimte is voor 20 mm isolatie, dan zou ik toch zeggen dat je je de kosten kan besparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:18
Zeker doen. De eerste paar cm doen het meest. PIR 2cm is echt al veel beter dan niets.
Je zou vacuuumisolatie kunnen overwegen. Zie: https://www.kingspan.com/...olatieplaten/optim-r/?s=t

Dan kun je met 2,5cm uitkomen op rd 3,55 hetgeen bijna nieuwbouwwaarde is. Maar houdt wel rekening met een prijs van 125euro de m2. Maar dan heb je wel wat :P

• ammar.bu
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-05 09:33
Ik bedank iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag, maar ik maak me zorgen dat PIR niet voldoende druk kunnen weerstaan, wat mogelijk kan leiden tot schade aan de laminaatvloer

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Voor de centen hoef je volgens mij niet te doen? Want warmte stijgt op, dus het scheelt vooral koude voeten.
Als je de energie rekening omlaag wil brengen: beginnen met tocht en dak/muur isolatie. Dat kan zo simpel zijn als een gordijn voor het trapgat zodat je warmte niet omhoog vliegt. En een dik gordijn voor enkel glas zodat er 's nachts minder warmte ontsnapt.

Veel gemeenten hebben gratis energie adviseurs die je verder kunnen helpen, zou je eens na kunnen vragen.

[ Voor 23% gewijzigd door _eLMo_ op 27-02-2025 14:56 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1