Rookschade Breedbeeld TV , hoe riskant?

Pagina: 1
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:18
Een zaak in de buurt heeft een rookschade partij audio/video opgekocht. Mijn ouders hebben er al een mooie denon 1801 versterker en 2 Keff 55.2 boxen vandaan gehaald tegen zeeer scherpe prijzen. Deze kwamen echter allemaal uit de doos dus die hadden geen rookschade.

Ik had mijn oog laten vallen op een breedbeeld TV te weten:
SONY KV-28FX65

http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/telemerk/84417CF90D102212C125696800503A1C

Belangrijkste specificaties:
Consumentenbond goed getest mei 2000 (Beste koop)
goed getest augustus 1999
goed getest mei 2001

Breedbeeld ja (beeldformaat 16:9)
Type beeldbuis normaal
Beeldbuisdiagonaal 71 cm
100 Hertz ja
Digital scan nee
Vlakke beeldbuis ja
Volledig vlakke beeldbuis ja
De adviesprijs op die site is 2830 piek maar er is een zaak die ze voor 2300 verkoopt.

De voorkant van de TV is behoorlijk vuil van de rookaanslag en hoogstwaarschijnlijk is er ook wat roet naar binnen gekomen. Ik hou gewoon de garantie van Sony.
Ik heb 1300 gulden geboden en ze belden net op dat dat goed was.
Ik ga deze woensdag eerst kijken of het beeld goed is en geen rare afwijkingen vertoond.
Mijn vraag echter is:

Hoe groot is de kans dat de eventuele rook die in de TV is gekomen schade veroorzaakt en binnen welke termijn mag je dat verwachten?

Verder is 1300 gulden natuurlijk erg scherp, dus wat betreft zit het wel snor. Verdere tips qua schoonmaken zijn ook errrg welkom! :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als ie geen warmte heeft gehad (gesmolten plastic e.d.) dan is er denk ik niks aan de hand.

Maak het ding aan de buitenkant gewoon even goed schoon.

Mooie koop! Veel plezier ermee als je em koopt.
PS. Test em wel effe voor je em betaald!

En betaal via de bank! is bewijs van betaling, effe goed omschrijving invullen.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12 16:29
Gewoon doen, Het risico is er volgens mij niet echt
er zijn zoveel mensen die thuis ook roken en dat levert echt veel meer schade op.

Kijk bij waterschade is het een andergeval :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 18:37 schreef mweert het volgende:
Gewoon doen, Het risico is er volgens mij niet echt
er zijn zoveel mensen die thuis ook roken en dat levert echt veel meer schade op.

Kijk bij waterschade is het een andergeval :)
Ja, behalve dan vieze cd speler lenzen, maar dat is niet echt van toepassing nu.

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat er meer gebeurt dan dat er iets vies wordt. Dus volgens mij ga jij gewoon heel goedkoop een mooie tv scoren :).

• Red devil
Thanx for the replies!

Ja ik mik er een DVD speler op aan daaro en ik heb een mooie Test DVD die ik zelf goed ken.
Het is puur rookschade want ik heb geen gesmolten plastic kunnen ontdekken!

Ik krijg een garantiebewijsje erbij en ik betaal nu liever ff zwart , ivm met de opkomende euro ;)

Verwijderd

Moet echt niets uitmaken idd.zolang er geen water in terecht is gekomen duh. ;)
Anders trek je toch ff die kap van de tv af en poets je de boel met een zacht borsteltje,ik had het gedaan als ik het geld had.succes

• Red devil
Op zaterdag 15 september 2001 18:42 schreef didaaf1 het volgende:
Moet echt niets uitmaken idd.zolang er geen water in terecht is gekomen duh. ;)
Anders trek je toch ff die kap van de tv af en poets je de boel met een zacht borsteltje,ik had het gedaan als ik het geld had.succes
Kan zoiets makkelijk? Heb je daar enige ervaring mee?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12 16:29
Gewoon effe de hoge druk spuit er op joh :)

Nee ik zou nog eerste niet zoveel doen aangezien je een garantie bewijs krijgt, Dan is open maken zeker geen goed idee

• Opa
  • Laatst online: 18-12 23:40

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 19:12 schreef Red devil het volgende:

[..]

Kan zoiets makkelijk? Heb je daar enige ervaring mee?
Mijn zwager stofzuigt zijn tv regelmatig. No kidding.
Achterop de beeldbuis verzamelt zich enorm veel stof. Hij haalt dan de kap er af en pakt de stofzuiger. Wel ff eerst de stekker er uit en nog ff de aan/uit knop indrukken voor je begint.
Als je dat in overleg doet met de winkelier, kan dat volgens mij geen nadelige gevolgen voor de garantie hebben. Immers, je verkleint de kans op een defect veroorzaakt door stof (als dat mogelijk is)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Jag
  • Laatst online: 14:15

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 19:35 schreef victorvo het volgende:

[..]

Mijn zwager stofzuigt zijn tv regelmatig. No kidding.
Achterop de beeldbuis verzamelt zich enorm veel stof. Hij haalt dan de kap er af en pakt de stofzuiger. Wel ff eerst de stekker er uit en nog ff de aan/uit knop indrukken voor je begint.
Lekker nuttig zeg, wat kan dat stof nou voor kwaad :?

Zelfs waterschade zou nog niet zo erg zijn. Als de tv op het moment dat het water op de tv gespoten werd uitstond, dan is het alleen een kwestie van drogen.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:59

rammes

koekebakker 1e klas

Op zaterdag 15 september 2001 19:37 schreef Jag het volgende:

[..]

Lekker nuttig zeg, wat kan dat stof nou voor kwaad :?

Zelfs waterschade zou nog niet zo erg zijn. Als de tv op het moment dat het water op de tv gespoten werd uitstond, dan is het alleen een kwestie van drogen.
stof is zeker gevaarlijk als er VEEl stof ligt kan dit gaan verbranden!

Ik zou het doen!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 15 september 2001 18:42 schreef didaaf1 het volgende:
Anders trek je toch ff die kap van de tv af...
Lijkt me niet zo'n goed idee. Ik hoorde laatst over een Panasonic TV die aan de binnenkant een stukje (Warranty void) papier had. Als je de kap losschroeft en een centimeter optilt is het ding al doorgebroken. Ik heb geen idee of Sony dat ook doet, maar het lijkt niet echt aan te bevelen om 'm te openen binnen de garantieperiode. Een rookmelder boven de TV hangen en 'm uit het stopcontact halen als je weg gaat is wel aan te bevelen als er veel rook in is gekomen btw. Dan weet je zeker dat je huis niet in de fik vliegt en als de TV tijdens het kijken kapot gaat heb je je garantie tenminste nog. En na de garantieperiode kan je 'm dan uitgebreid schoonmaken.

Just my $0.02 :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Red devil
en wederom bedankt voor de tips, ik ga er wel ff met de stofzuiger overeen en ik laat hem als ik hem even thuis heb staan wel even 12 uur achtermekaar aan om te kijken of ie het dan nog uithoudt, dan ff een koetje erop, 10 x 3d Mark2001 draaien |:(

Oeps, ik begin dingen doormekaar te halen 8-)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 19:59 schreef Red devil het volgende:
..dan ff een koetje erop, 10 x 3d Mark2001 draaien |:(

Oeps, ik begin dingen doormekaar te halen 8-)
Ik heb een kangoeroe op mijn TV staan. ;)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nou die spuit is zo gek nog niet, ik maak apparaten altijd schoon met de compressor, dus gewoon lucht op hoge druk dan.

Bij mij op de TD hebben ze ook spuitbussen met lucht, kun je alles mee schoonblazen, in geval je geen compressor hebt.

Verwijderd

Het ging mij ook voornamelijk om het roet, dat lijkt me nou niet echt nodig in je tv,rook klaart weer op!
Ik zelf heb hier ook een vrij recente b.beeld en ik bezit de eigenschap om altijd van alles ff de binnenkant te bekijken ;) Ik ben hierbij geen garantie stickers tegengekomen oid.

Bespreek het anders voor de zekerheid met de winkelier!En ja iedereeen moet het voorzichzelf uitmaken ,maar als ik apperatuur schoonmaak duik ik daar liever niet in met een stofzuiger, maar met een zacht borsteltje succes.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 06:26

Richard

Kuru Kuru Kururin

Let alsjeblieft goed op waar je aan begint. Ik heb een keer een box met cd's gekocht uit een rookschade-partij. Het doosje zat gewoon gesealed. Het is nu 7 jaar later, en als ik het doosje opendoe, komt de brandlucht me nog tegemoet.

20*350ZO45°

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 15 september 2001 22:11 schreef didaaf1 het volgende:
Het ging mij ook voornamelijk om het roet, dat lijkt me nou niet echt nodig in je tv,rook klaart weer op!
Waar rook is geweest, is roet. Zo simpel is het.

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 15 september 2001 22:17 schreef RDK_NL het volgende:
Let alsjeblieft goed op waar je aan begint. Ik heb een keer een box met cd's gekocht uit een rookschade-partij. Het doosje zat gewoon gesealed. Het is nu 7 jaar later, en als ik het doosje opendoe, komt de brandlucht me nog tegemoet.
Dan zat dat gewoon nog in het plastic, er zijn genoeg mensen die roken in huis en dan heb ik het nog niet eens over die huizen die helemaal naar sigaar stinken.
Kan zo'n tv denk ik wel tegen, ik zou hem (als de garantie dat toe laat) wel ff open maken en met een zacht doekje ff alles schoon maken als er al zichtbaar roet op zit (waarschijnlijk niet eens).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ach, als de stank te erg wordt, hang je toch gewoon een paar van die autoverfrissers aan je TV ?? >:)

(ja, ik weet t, lekker zinvolle reply |:( )

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 18:29 schreef Red devil het volgende:
Een zaak in de buurt heeft een rookschade partij audio/video opgekocht. Mijn ouders hebben er al een mooie denon 1801 versterker en 2 Keff 55.2 boxen vandaan gehaald tegen zeeer scherpe prijzen. Deze kwamen echter allemaal uit de doos dus die hadden geen rookschade.

Ik had mijn oog laten vallen op een breedbeeld TV te weten:
SONY KV-28FX65

http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/telemerk/84417CF90D102212C125696800503A1C

Belangrijkste specificaties:
[..]

De adviesprijs op die site is 2830 piek maar er is een zaak die ze voor 2300 verkoopt.

De voorkant van de TV is behoorlijk vuil van de rookaanslag en hoogstwaarschijnlijk is er ook wat roet naar binnen gekomen. Ik hou gewoon de garantie van Sony.
Ik heb 1300 gulden geboden en ze belden net op dat dat goed was.
Ik ga deze woensdag eerst kijken of het beeld goed is en geen rare afwijkingen vertoond.
Mijn vraag echter is:

Hoe groot is de kans dat de eventuele rook die in de TV is gekomen schade veroorzaakt en binnen welke termijn mag je dat verwachten?

Verder is 1300 gulden natuurlijk erg scherp, dus wat betreft zit het wel snor. Verdere tips qua schoonmaken zijn ook errrg welkom! :)
Hier in eindhoven zit ook een zaak die alleen rook en waterschade verkoopt heb daar al verschillende dingen gekocht b.v hp 980cxi printer,sony stereo video,hogedruk reiniger van karcher,alles minimaal 50% korting.Alleen is het hier je heb 2 dagen garantie op het artikel dus als ik jou was toch even informeren naar garantie.Tip voor het schoonmaken gebruik koperpoets of autopoets werkt heel goed en als ie niet te vuil is glassex.Maar er is altijd een risico met rookschade.Ik heb er zelf geen slechte ervaring mee als je maar goed kijkt zal ik maar zeggen

groetjes en succes met je aankoop

• Red devil
thanx nogmaals voor de replies!

Qua garantie zit het wel goed, sowieso een jaar garantie en daarna garantie bij de fabrikant (mits aanwezig)

Ik bedacht met net dat ik vorig jaar bij een schoonmaak bedrijf heb gewerkt, ik heb 1 van die ploegbazen in mijn icq lijst! Zal eens vragen hoe je roet weg moet halen! Anders die koperpoets en glassex!

JOoo
Pagina: 1