Natte plek onder hangend toilet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
We hebben gemerkt dat we in beide toilletten op de zelfde plek een natte plekken hebben (zie foto). Het voelt onder de vinger meer vettig dan nat. Het is goed zichtbaar omdat de kleur van de voeg anders is.

Enig idee wat hier een oorzaak kan zijn?

Kan dit eventueel door de condensaat komen die zich vormt juist op die punt onderaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua0ByBeboCdVGMwGfXOPkJMam54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Idx93yU8C30MzEsDHQHc5pA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMTHH8i0M9ZQfiqsa03fF2sjTKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMZYDrb58ZUWSvLzn3OfOXCY.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Wat is de luchtvochtigheid? Zeer denkbaar dat er condensatie optreedt tegen de onderkant, veroorzaakt door het relatief koude spoelwater.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 21:45
Toevallig kleine kinderen die onder de bril door plassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@H Jeroen 3x vrouwen in huis en ik (55+). Dus geen kleine kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:41

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Harbo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:42:
Daar hoef je geen klein kind voor te zijn hoor :P

Maar wellicht is het de aansluiting van het spoel of riool water, daar lekken toiletpotten best vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 04:29
Wij hebben bij 1 wc hetzelfde (probleem) blijft soms weken weg en plotseling is het er weer.Ik heb ook gedacht er tussen door plassen,of door het doorspoelen of een lekkage in de vloerverwarming maar tot nu toe nog niet kunnen ontdekken hoe of wat,ben ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:35

Fe2O3

Ja das roest

Leg er eens een stuk karton onder (bruin) en ga dan om het half uur kijken waar en hoeveel het water vandaan komt.

Trek daarna eens door, en kijk of er meer water bij komt.

Voeg je tegels opnieuw, het water gaat direct je ondervloer in nu.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hadden ooit iets soortgelijks, toen bleek een sluiting op de waterpijp achter de WC niet helemaal goed aangedraaid te zijn. Het duurde wel een poos voor we er achter waren omdat hij de ene keer wel lekte en de andere keer niet. Plus dat het water daar niet onder bleef liggen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:37
Harbo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:42:
Ook als volwassene is het niet zo moeilijk om onder de bril door te plassen als je dat slurfje niet omlaag duwt. (of hij zo zwaar is dat die toch al op de bodem van de pot ligt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Enige wat ik nog kan bedenken is volgende : ik leeg water (2 L) van de luchtontvochtigers regelmatig in beide toilleten. Het kan zijn dat deel van het water erlangs gaat. Dat kan ik nu op andere plekken doen. Ook een stuk karton eronder zetten en kijken wat dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-05 20:06
Is het een 'rimless' pot? dan wil het spoelwater wel eens over de pot komen, bij mij komt dit sporadisch voor met water op de vloer als gevolg.
Anders is het een wild-plasser :+

[ Voor 10% gewijzigd door natural colour op 26-02-2025 16:25 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:41
Harbo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:51:
We hebben gemerkt dat we in beide toilletten op de zelfde plek een natte plekken hebben (zie foto). Het voelt onder de vinger meer vettig dan nat. Het is goed zichtbaar omdat de kleur van de voeg anders is.

Enig idee wat hier een oorzaak kan zijn?

Kan dit eventueel door de condensaat komen die zich vormt juist op die punt onderaan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even goed droog maken voor de nacht en dan na een dagje niet gebruik kijken of het weer terug. Ook voor de vakantie doen.

Het moet ergens vandaan komen, vaak door water onder de bril door dat dan via de buitenkant van de pot naar beneden loopt... Dat kan van het plassen zijn, van het legen van een emmer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:17

Pizzalucht

Snotneus.

Ik heb dit ook gehad, bij mij is 2 keer de pijp vervangen waar het spoelwater uit komt, maar dat loste het niet op. Het water kwam ook echt uit de binnenkant van de pot, het kwam dan uit een gat aan de achterkant als de binnenkant vol was gelopen. Uiteindelijk was het vermoeden dat er ergens een scheurtje zat, toen de pot zelf was vervangen was het probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Harbo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:29:
Enige wat ik nog kan bedenken is volgende : ik leeg water (2 L) van de luchtontvochtigers regelmatig in beide toilleten.
Met van die navul zakken? Dat is inderdaad 'vettig' water. Ik heb het ook wel eens bij mijn toilet beneden gezien, dat was condens vanaf de onderkant.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1