Elektrisch verstelbare lattenbodem maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steye
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-05 23:31
Sommige lattenbodems kan je verhogen zodat je in zit-positie in bed kan zitten. Hoe dit versteld wordt varieert tussen handmatig, met een gasveer, of elektrisch. Ik vroeg mij af of er mensen hier zijn die een handmatige verstelling hebben omgebouwd tot elektrisch verstelbaar systeem.

Op bijvoorbeeld bol.com zijn er wel motoren te vinden voor de aandrijving en aansturing, maar het gehele, elektrische systeem heb ik nog niet kunnen vinden. Alle tips zijn daarom welkom :)

[ Voor 1% gewijzigd door steye op 26-02-2025 14:53 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je met geheel electrisch systeem?

In principe draait zo'n motor 2 kanten op, dat kun je met een willekeurige schakelaar voor een rolgordijn al regelen..

Wil je het wat luxer (draadlozer) dan pak je iets als een sonoff.

Sonoff | DualR3 | Wifi | (Rolluik)Schakelaar

Het valt en staat een beetje met de motor die je hebt uitgezocht. Kun je die eens posten?

Ik zie op Bol.com overigens ook al complete motors mét bediening staan: MOTOR boxspring - Universeel - Dual motor - Elektrisch

Hoef je qua electra alleen de stekker er nog maar in te stoppen... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steye
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-05 23:31
Ah, ik moet beter opletten met mijn zinsbouw en woordkeuze.
Het gehele elektrische systeem, motors en bediening, is idd op bol te vinden zoals de link die u stuurt. Met behulp van dat systeem gaat nog niet de rugleuning omhoog, er zal iets van een arm of een andere constructie de leuning omhoog moeten duwen, wanneer de motor bediend wordt. Ik bedoelde eigenlijk "het gehele, elektrische systeem", dus de motor, de aansturing, en de mechanische constructie gekoppeld aan de motor om de leuning omhoog/laag te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:37
Wat voor mechanisme heb je nu? Is daar iets van bruikbaar? Alleen hoofdeind, of ook voeteneind en dan beide tegelijk of onafhankelijk?

Je kunt ook kijken naar nieuwe lattenbodems, of desnoods op Marktplaats (Ik ben geen fan van 2e hands matrassen, maar lattenbodems daar mag om mij de halve stad al op hebben gelegen.)

(En eventueel gebruik je 2e hands voor de onderdelen)

[ Voor 8% gewijzigd door Groningerkoek op 26-02-2025 15:05 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

steye schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:04:
Ik vroeg mij af of er mensen hier zijn die een handmatige verstelling hebben omgebouwd tot elektrisch verstelbaar systeem.
Zoals ik je post nu lees, heb je toch al een handmatig verstelbaar bed? Het enige wat je dan toch wilt is dat niet jij aan een touwtje trekt, maar dat die motor dat voor je doet. Of heb je nog geen handmatige verstelling, en moet je de hele lattenbodem nog verbouwen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

persoonlijk denk ik dat het je geld gaat schelen als je op marktplaats twee motorisch verstelbare lattenbodems scoort :)

Of het moet je gaan om het zelf maken van het hele project, dan snap ik het.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1