Security groepen tussen 2 Forest met een 2-way trust

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:05
Hallo,

Vervelend probleempje waar ik jullie idee eens over wil horen. Recent werkzaam in een nieuw bedrijf (Bedrijf A). Bedrijf A kocht Bedrijf B over. Tussen Bedrijf A en Bedrijf B is een 2-way trust geactiveerd.

Nu willen de mensen bedrijf A aan de fileserver kunnen van bedrijf B (zolang de fileserver nog niet gemigreerd werd naar bedrijf A). De fileserver van bedrijf B is een ongelofelijke puinhoop met security op de mappen in de vorm van AD groepen, nested groepen, losse users, deny's, inherited rechten, non-inherited rechten, ... en natuurlijk 35 niveaus diep. Kortom ik wil zo weinig mogelijk aan die fileserver komen qua rechten. De AD groepen die ze in bedrijf B gebruikt hebben zijn "Domain Local" groepen alsook "Global' groepen.

De gebruikers van bedrijf B werden allemaal reeds in AD aangemaakt bij Bedrijf A.

Op de "Domain Local" groepen in bedrijf B kan ik zonder problemen de gebruikers toevoegen van bedrijf A daar "Domain Local" groepen de ondersteuning bieden om users uit een ander domein/forest toe te voegen. Echter loop ik vast op de "Global" groepen. Bij Global groepen kan ik geen users selecteren uit de bedrijf A omgeving.

Iemand ervaring hiermee? Welke oplossing/workaround is hier mogelijk zodat ik eigenlijk niet aan de rechten van de fileserver in bedrijf B moet komen daar ik dit niet goed zie komen...

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is de beperking van Global groups. Leden moeten uit hetzelfde domein komen als waar de groep in is aangemaakt.

Universal groepen mogen wel leden uit alle domeinen hebben. Je zult ze dan moeten converteren of ombouwen.

I reject your reality and substitute my own