Hallo allemaal,
vannacht ergens rond een uur of twee, zijn bij ons twee fases van de hoofdschakelaar afgeslagen. Even de situatie:
/f/image/XcJs9rNk53ec0hGu4W1oV9D2.png?f=fotoalbum_large)
Sinds een week hebben wij een autolader die aangesloten zit op de rode alamat van 16A. De autolader is voor nu strak ingesteld op maximaal 10A, want de installatie is nog niet ingeregeld voor load-balancing.
Vannacht om 1:00 is de auto gaan opladen en om 1:55 zijn de gemarkeerde schakelaars/alamats afgeslagen.
De rode is zoals gezegd de auto, met een Alfen-lader
De blauwe is een groep met daarop alleen een internet-modem, synology-nas, switches en de wifi-AP's.
De oranje zijn de hoofdzekeringen van de 3*25A.
Nu vind ik het dus opvallend, dat er twee van de drie zijn afgeslagen.
Behalve de autolader hebben we geen apparaten die meer dan 1 groep belasten
Als ik ook kijk naar mijn verbruik vannacht,
/f/image/bliordtt3pvQI5We1rQzoIQX.png?f=fotoalbum_large)
(Oranje blokje had geen metingen, maar wordt wel getekend)
Dan is het maximaal 5 minuten 4166 geweest. Daarvan mag een 25A nooit doorslaan. Na de 4166W, heb ik nog twee metingen gehad, voordat alles doorsloeg.
Nu heb ik dus een paar vragen:
- Kan de blauwe mee zijn afgeslagen op basis van het afslaan van de rode? Want die blauwe wordt echt nauwelijks belast
- ik vermoed kortsluiting tussen fase 2 en 3, want bij overbelasting door alleen de auto had toch alleen de rode (3*16A) moeten afslaan?
Heeft iemand andere suggesties van wat er is gebeurd?
(Op dit moment durf ik nog niet echt de autolader in te schakelen)
vannacht ergens rond een uur of twee, zijn bij ons twee fases van de hoofdschakelaar afgeslagen. Even de situatie:
/f/image/XcJs9rNk53ec0hGu4W1oV9D2.png?f=fotoalbum_large)
Sinds een week hebben wij een autolader die aangesloten zit op de rode alamat van 16A. De autolader is voor nu strak ingesteld op maximaal 10A, want de installatie is nog niet ingeregeld voor load-balancing.
Vannacht om 1:00 is de auto gaan opladen en om 1:55 zijn de gemarkeerde schakelaars/alamats afgeslagen.
De rode is zoals gezegd de auto, met een Alfen-lader
De blauwe is een groep met daarop alleen een internet-modem, synology-nas, switches en de wifi-AP's.
De oranje zijn de hoofdzekeringen van de 3*25A.
Nu vind ik het dus opvallend, dat er twee van de drie zijn afgeslagen.
Behalve de autolader hebben we geen apparaten die meer dan 1 groep belasten
Als ik ook kijk naar mijn verbruik vannacht,
/f/image/bliordtt3pvQI5We1rQzoIQX.png?f=fotoalbum_large)
(Oranje blokje had geen metingen, maar wordt wel getekend)
Dan is het maximaal 5 minuten 4166 geweest. Daarvan mag een 25A nooit doorslaan. Na de 4166W, heb ik nog twee metingen gehad, voordat alles doorsloeg.
Nu heb ik dus een paar vragen:
- Kan de blauwe mee zijn afgeslagen op basis van het afslaan van de rode? Want die blauwe wordt echt nauwelijks belast
- ik vermoed kortsluiting tussen fase 2 en 3, want bij overbelasting door alleen de auto had toch alleen de rode (3*16A) moeten afslaan?
Heeft iemand andere suggesties van wat er is gebeurd?
(Op dit moment durf ik nog niet echt de autolader in te schakelen)
[ Voor 7% gewijzigd door jvdmeer op 26-02-2025 08:46 ]