Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:15
Ik wil een nieuwe 5090 laptop kopen en overweeg de MSI Titan 5090.

Coolblue specs geven aan dat de Titan 18 HX Dragon Edition Norse Myth Gsync ultimate heeft. Ik vind alleen nergens op internet dat dit echt zo is. Op de site van MSI ook niet.

En wat is het verschil met Titan 18 HX Dragon Edition Norse Myth en de ‘normale’ Titan? In youtube reviews lijkt het er alleen maar op dat de Titan 18 HX Dragon Edition Norse Myth een extra headsink op de NVME heeft.

Ik heb liever de originele, want het design van de Titan 18 HX Dragon Edition Norse Myth vind ik maar niks. Maar als hij sneller is dan ga ik toch voor die.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik hoop dat je door hebt dat het vergelijkbaar is met een desktop 4070, nog los van TGP configuraties in specifieke laptops/burst duratie?: https://www.techpowerup.c...rce-rtx-5090-mobile.c4235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Umbrah schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:58:
Ik hoop dat je door hebt dat het vergelijkbaar is met een desktop 4070, nog los van TGP configuraties in specifieke laptops/burst duratie?: https://www.techpowerup.c...rce-rtx-5090-mobile.c4235
rare bron. hier klopt niks van:

“power draw is rated at 95 W maximum”. Titan heeft 175W GPU en 95w CPU

Zelfde als dat externe monitoren niet geconnect kunnen worden. En los ervan die chip is vandaag pas preorder state, dus benchmarks moeten nog komen

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 25-02-2025 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33

Umbrah

The Incredible MapMan

True dat de TBP variabel is, maar veel zaken (256bit bus ipv 512, cuda cores, etc...) ligt vrij redelijk vast -- dit zijn GPU-Z dumps, en ligt in de lijn van nVidia's aankondigingen/verwachtingen. De naam 5090 is zéér verradelijk in context van desktop 5090. Ja, benchmarks moeten nog komen, maar Grace Blackwell kennen we wel goed, dus we hebben een beeld. Wat is precies je use-case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 17:34
een 5090 mobile is altijd veel langzamer als de 5090 desktop variant,houd daar rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:24
TweakerVincent schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:14:
[...]

rare bron. hier klopt niks van:

“power draw is rated at 95 W maximum”. Titan heeft 175W GPU en 95w CPU

Zelfde als dat externe monitoren niet geconnect kunnen worden. En los ervan die chip is vandaag pas preorder state, dus benchmarks moeten nog komen
Nee hoor, techpowerup is geen rare bron, verder is het correcte info alleen lees je het verkeerd, 95W is de max base power, alles daarboven is omhoog gegooide default IGP door OEMs / + Boost. Verder staat dat over externe monitoren op elke mobile chip, betekent gewoon dat display output via de rest van het systeem gaat omdat de GPU geen directe poorten heeft (wat ook in de uitleg staat)

En dat de 5090 Mobile absoluut geen Desktop 5090 performance gaat hebben is inederdaad goed om in het achterhoofd te houden, ja benchmarks moeten nog komen maar als je naar de specs kijkt heeft de 5090M de helft van de Cuda Cores, TMUS, VRAM Bandwith, Tensor cores en RT (RayTracing) Cores en een heel stuk minder ROPS en 50% default clock speed en natuurlijk een heel groot stuk minder power available

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik snap uiteraard dat het geen 5090 is. Dat is mijn vraag ook niet :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:24
TweakerVincent schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:36:
Ik snap uiteraard dat het geen 5090 is. Dat is mijn vraag ook niet :-)
Verder over je vraag;

De dedicated proprietary gsync hardware (G-sync chips/modules in monitoren) is sowieso "dood" de gsync sticker die je tegenwoordig ziet is "Gsync compatible" en is vooral een suffe branding omdat het getest is door nvidia, zit verder geen andere hardware tussen of dergelijke, het is gewoon VRR. MSI heeft op hun website over iniedergeval hun MiniLED paneel het over AMLED, die hebben op hun website wel wat mentions over compatibility met VRR/Gsync/Freesync niet monitor specifiek maar all around.

Zou me er iniedergeval niet druk over maken zelfs met een Laptop class "5090" ;)

AMled website:
https://amled.auo.com/en/

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
iCore schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:06:
[...]

Verder over je vraag;

De dedicated proprietary gsync hardware (G-sync chips/modules in monitoren) is sowieso "dood" de gsync sticker die je tegenwoordig ziet is "Gsync compatible" en is vooral een suffe branding omdat het getest is door nvidia, zit verder geen andere hardware tussen of dergelijke, het is gewoon VRR. MSI heeft op hun website over iniedergeval hun MiniLED paneel het over AMLED, die hebben op hun website wel wat mentions over compatibility met VRR/Gsync/Freesync niet monitor specifiek maar all around.

Zou me er iniedergeval niet druk over maken zelfs met een Laptop class "5090" ;)

AMled website:
https://amled.auo.com/en/
Tnx, de oudere Titans hadden geen gsync/vrr vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik denk dat ik voor de dragon edition ga.

Ik weet alleen niet of het slim is nu al te preordenen of toch te wachte tot reviews? Bij coolblue staat de leverdatum op 1/4/25. Ik weet niet of dat veel later gaat worden als ik later besteld?

https://www.coolblue.nl/p...se-myth-a2xwjg-405nl.html

7200 euro, hoop geld, maar ik kan hem via werk voor 2850 euro netto kopen, dus prima prijs :D

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 28-02-2025 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 17:12
De Titan is qua powerdraw niet de beste keuze.

Ik zag deze review en daar verslaat de Legion Pro 7 met 5080 de Titan 18 HX met 5090 regelmatig.. en dat scheelt een hoop in prijs.

YouTube: Lenovo Legion Pro 7i - The ALMOST Perfect Gaming Laptop!
Pagina: 1