Asus P3BF- probleem

Pagina: 1
Acties:

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 11:45
Hallo mensen,

Ik zit met een probleempje ik heb een asus p3bF moederboard en wou even win2k server gaan installeren m'n cd is bootable dus ik formaterr eerst m 'n 20 gig IBM en vervolgens herstart ik 'm met de cd er in. Hij runt de setup goed alleen bij win2k moet hij dna opnieuw opstarten als hij alle bestanden heeft gekopieerd. ALs hij dna opnieuw opstart wil hij weer booten vanaf cd, hij zegt dan druk op ene toets om van een cd te booten. ik druk dan op niets en dan krijg ik onder die vraag "LI" en hangt vervolgens het hele systeem. Het lijkt er op dat hij niet van hdd kan booten ofzo, ik heb gewoon m 'n hdd op master staan.

weet iemand hier een oplossing voor?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk even in de BIOS bij BOOT, kijken wat je aan en niet aan hebt en eventueel, wat aan of uitzetten, veel kan er met dat niet misgaan en alles is selfexplainatory.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• cue
Ja, ik heb gewoon alles aanstaan hij kijkt eerst op floppy dan op cd-rom en dan op HDD maar heb ook al andere volgordes geprobeerd. :(

• cue
Ik heb net nog even gekeken en het is als ik van de harddisk wil booten dat hij geeft LI gewoon op ene zwart scherm

kent iemand dit probleem?

• cue
Als ik booten via cd uitzet en ik start op krijg ik meteen de melding LI :? lekker vaag dit hopelijk weet iemand wat te doen

• Compacto
  • Laatst online: 21-06 06:49
Ik heb ooit zoiets gehad, maar moet bekennen dat ik niet precies meer weet hoe ik het op heb gelost. Heb je hiervoor Linux met Lilo gehad ?

Probeer eens je mbr te opnieuw te maken met format c: /mbr
Let op ! Je moet dan waarschijnlijk wel je setup nogmaals doen. Een andere optie is her-partitioneren.

Verwijderd

heb je toevallig een beta bios??

• cue
Nee, niet dat ik weet, ik heb het systeem overgekocht en er stond win2k op geinstalleerd

• cue
Dat format c: /mbr dat doet ie neit dan geeft ie een foutmelding.

Verwijderd

als je je pc aanzet kijk dan wat er bovenaan staat.
als er Žasus bios revision 1007beta staatŽ
dan kun je die wel eerst flashen want deze bios is zwaar brak en geeft vele problemen.
ik heb 1006 erin zitten.
De problemen die je omschrijft heb ik ook meegemaakt (en meer) met dit bord en het kwam allemaal door die achterlijke bios revisie. ;(

Verwijderd

fdisk /mbr lijkt me zinvoller |:(

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Je kan ook alle partities verwijderen, setup geeft je de mogelijkheid om partities aan te maken... Ik denk dathet niets met je mobo te maken heeft.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

het klinkt raar maar als je je harddisk in je bios uitzet
ŽdisableŽ
dan vraagt hij toch dit»»»»»»»

boot from harddisk
boot from cd-rom

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 19:04 schreef dragak het volgende:
het klinkt raar maar als je je harddisk in je bios uitzet
ŽdisableŽ
dan vraagt hij toch dit»»»»»»»

boot from harddisk
boot from cd-rom
Logisch, dat is het Bootmenu die op de CD staat, niet op je HD.
Als je CDROM Boot op disabled zet krijg je dit menu niet

• cue
Het probleem is opgelost het was uiteindelijk

fdisk /mbr

NU doet ie het goed

bedankt iedereen voor de snelle reactie
Pagina: 1