Welk geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Eggersman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-02 15:02
Beste lezers,

Ik zou graag willen weten welk geheugen ik moet aanschaffen voor mijn dell inspiron 5759. In de computer aangetroffen: 2 x 4GB als op de foto. Graag ontvang ik een link waar het beste 16 of als mogelijk 32 set voordelig te kopen.

Hartelijk dank

Ewoud Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RI6RoFAxJf-gyX71IS5H0WQRzts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QB1vJZ0bngyH4soBqkCf929.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via E.Eggersman op 26-02-2025 11:41)

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

categorie: Geheugen intern

22,12 voor 16G klinkt als een goede deal.

Uit ervaring weet ik dat extra geheugen helpt voor de prestaties. Maar verwacht geen wonderen.
Bovendien is het mogelijk dat om wat voor reden dan ook het geheugen niet compatibel is met jouw laptop.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

m471b5173qh0 (wat overigens de eerste hit was in Google op 'm471b5173qh0')
zijn de specs van deze kaart.
DDR3 sodimm moet je hebben. Ik zou checken op de Dell website of ze een goedgekeurde lijst van geheugen hebben en of er bepaalde eisen zijn aan die sodimm kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door enigmafan op 25-02-2025 20:23 . Reden: Duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Eggersman
Bedankt voor je bericht enigmafan
Om zeker te zijn dat ik niet de verkeerde sodimm bestel zou ik graag een linkje van iemand willen krijgen waar ik de juiste set kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

DDR3 wordt sinds 2016 al niet meer in nieuwe laptops gebruikt, dus hoeveel tijd en geld ben je bereid in de laptop te steken?

Exacte modules ga je vrees ik niet vinden, je zult het met ruwe specificaties moeten vinden, want er is geen kant en klare “Dell kit”.

Je huidige modules zijn 4GB DDR3L-1600 SODIMM’s met CAS latency 11. Zoek modules die daar ook aan voldoen en dan zit ‘t wel snor. Die zijn ook wel in 8GB verkrijgbaar.

16GB modules zijn niet meer economisch rendabel in een laptop van 10 jaar oud en niet zinvol.

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 25-02-2025 22:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Zoek op 'dell inspiron 5759 compatible memory'. Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

categorie: Geheugen intern

22,12 voor 16G klinkt als een goede deal.

Uit ervaring weet ik dat extra geheugen helpt voor de prestaties. Maar verwacht geen wonderen.
Bovendien is het mogelijk dat om wat voor reden dan ook het geheugen niet compatibel is met jouw laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
Als je uitbreidt naar 16 GB, zorg er dan voor dat je 2x8 neemt, anders draait het niet in dual channel en verlies je performance.

Ik vraag me ook af welke snelheidsverbetering je verwacht. Het is een dual core low voltage processor van bijna 10 jaar oud, dus als 8 GB nu een beperking is, dan zal bij een upgrade de cpu heel snel de volgende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Eggersman
Bedankt allemaal voor je hulpvolle knowledge. Ik heb een het dual setje van de link van enigmafan bij Amazon besteld hopelijk gaat dat werken en anders stuur ik het gemakkelijk terug.
Pagina: 1