Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 21:44
Is de raspberry 5 krachtig genoeg om met vlc video's (mkv, mp4, etc) af te spelen ?
Mijn rasperry 4 bevroor toen ik dat probeerde. Met een odroid N2+ lukte het wel (met soms een frame verlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mkv/mp4 is een container; je zal je zoektoch moeten voortzetten of apparaat X wel codecs A en B kan decoderen zonder 100% CPU/GPU aan te tikken.

Overigens zou een RPi4 het ook al moeten kunnen (2160p60 aansturen) echter zijn er inderdaad gevallen bekend dat bitrate & codec zorgen voor framedrops.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
RPi4 kan inderdaad een 2160 scherm aansturen maar als ik met vlc een video probeer af te spelen bevriest het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34

M2M

medicijnman

't ligt aan de codec, bitrate, of de codec hardwarematig gedecodeerd kan worden en / of je nog andere filters er overheen kwakt bijvoorbeeld. Dus, welke codec heeft de video en is de bitrate soms bijzonder hoog?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
jullie overvragen me. gewoon simpel een videobestand afspelen met vlc. Ongeacht codec, bitrate, etc. Kan de RPi5 dat of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

badkuipzeiler schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:28:
jullie overvragen me. gewoon simpel een videobestand afspelen met vlc. Ongeacht codec, bitrate, etc. Kan de RPi5 dat of niet ?
Ja/nee.

Ik weet niet wat je wil horen maar jij hebt bepaalde bestanden in je bezit. Deze zijn dus niet "simpel". Daar struikelt een RPi4 al over. Aanname (van mijn kant): je hebt exotische bestanden en mogelijk gaat de RPi5 daar ook over struikelen.

Zoek met een stuk software, zoals MediaInfo eens exact uit welke codecs het om gaat, welke bitrate, welke depth etc en ga daar dan eens op Googlen icm met de CPU van de RPi5.

/edit: even rondgekeken (ondanks dat ik helemaal 0 doe met singleboard PC's) maar RPi5 en DV: werkt niet. VP9: zelden stotters. AV1: mogelijk voldoende ergernis om uit te zetten. HDR10+: vergeet het maar. HLG: in sommige gevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-02-2025 17:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan een Pi een .mkv van 500 MB die 2 uur duurt afspelen? Tuurlijk. Kan het eenzelfde 2 uur durende film dat 50 GB is dan ook? Misschien.

Maar waarom zit je zo te hameren op VLC? Heb je al een andere speler geprobeerd, zoals Kodi middels LibreElec? En dan ook nog de vraag, welk OS gebruik je precies? Uitgezocht waar je mogelijke bottleneck zit? Is dat CPU? Schijf? Want het is niet echt te doen om een groot bestand af te gaan spelen vanaf een trage USB stick of sd kaart. Of over een slecht wifi. Dan maakt het helemaal niet meer uit hoe krachtig de hardware is, want het verkrijgen van de data duurt gewoon te lang.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.